Održana peta „Tržnica ideja”
Pexels

Kustos Muzeja grada Beograda Dragana Latinčić, zadužena za rad sa publikom i edukaciju, istakla je da ovakva manifestacija ima za cilj da se vrtićima i osnovnim i srednjim školama predstavi edukativna ponuda ustanova kulture. Na osnovu onoga što se tokom manifestacije prezentuje, nastavnici bi mogli planirati svoje programe i vannstavne aktivnosti za narednu školsku godinu. Kako dalje objašnjava, prvobitna zamisao manifestacije bila je da nju posećuju samo predavači, no, oni su poželeli da sa sobom povedu i svoje učenike, gde bi i oni mogli da vide programe izlagača. 


„Tržnica ideja” želi da predstavi mogućnost da učenici i nastavnici dolaze u muzeje, da se u njima održavaju radionice i drugi programi koje muzeji imaju”.

Poseta „Tržnici ideja”, kako još dodaje Dragana Latinčić, raste iz godine u godinu, a iako je pre svega predviđena za uzrast od 3 do 18 godina, manifestacija je otvorena i za individualne posete, a ulaz je slobodan.


Pixabay
Pixabay

Među izlagačima se našlo 28 ustanova kulture, između ostalog i: Narodni muzej u Beogradu, Muzej savremene umetnosti (Beograd), Muzej primenjene umetnosti, Muzej vazduhoplovstva (Beograd), Muzej Jugoslavije, Muzej grada Beograda, Istorijski muzej Srbije, PTT muzej, Prirodnjački muzej, Etnografski muzej u Beogradu, Muzej afričke umetnosti: zbirka Vede i dr Zdravka Pečara, Muzej nauke i tehnike, Kulturni centar Beograda, Narodni muzej Kikinda, Zavičajni muzej Knjaževac, Galerija slika „Sava Šumanović” Šid, JP „Beogradska tvrđava”, Biblioteka grada Beograda, Jugoslovenska kinoteka, Zadužbina Ilije M. Kolarca, Narodna banka Srbije, Zavod za zaštitu spomenika kulture grada Beograda, Francuski institut u Srbiji, Studio – centar za kulturnu edukaciju, Bazaart, Grupa 484, Kulturno-obrazovni centar „Radionica pod otvorenim nebom”.


Izlagači su u okviru svog programa imali pripremljen i štampani i video-materijal. Posetioci su mogli da razgovaraju sa predstavnicima ustanova kulture, da predlože svoje programe, kao i da saznaju šta će novo biti izlagano u pojedinim muzejima. Pored toga, učenici su se mogli i zabaviti kroz različite aktivnosti poput crtanja omiljenog lika iz bajke, učestvovanja u kvizovima, igrama memorije, izrade optičke igračke taumatrop, i mnogih drugih, koje na živopisan i zanimljiv način približavaju kulturnu baštinu deci.