Studenti FON-a finalisti prestižnog svetskog takmičenja!
www.fon.bg.ac.rs

Takmičenje je održano u periodu od 26. februara do 02. marta 2018. godine. Učestvovalo je 12 najboljih biznis škola i 48 najboljih biznis studenata iz celog sveta. Tim čine Kristina Knežević, Nemanja Jevtović, Tamara Tošović i Rastko Damnjanović pod mentorstvom prof. dr Vesne Damnjanović.


„Takmičenje je okupilo najprestižnije škole, tako da je konkurencija bila veoma jaka, što nas je donekle i motivisalo da damo maksimum. Pre takmičenja smo bili svesni da će konkurencija biti jaka i zato smo dosta radili sa našom mentorkom profesorkom Vesnom Damnjanović, kao i sa ljudima iz prakse koji su nam pomogli da shvatimo osnovne karakteristike danskih kompanija i najbitnije industrije u Danskoj. 


Na samom takmičenju smo prošli kroz dve runde pre finala. U te dve runde smo uspeli da pobedimo škole koje su nam dugi niz godina bile uzor i od kojih smo učili, kao što su na primer Thammasat, sa Tajlanda i Singapore Management University. Ono što se žiriju svidelo kod naših rešenja jeste isplativost predloženih strategija, adekvatna analiza tržista, upoznatost sa poslovanjem kompanije Arla, kao i sam način prezentovanja i timska energija”, za iSerbiu rekla je Kristina Knežević.

Case Study Club
Case Study Club

Studenti su rešavali studiju slučaja 28 sati za kompaniju Arla Foods, najvećeg proizvođača mlečnih proizvoda u Skandinaviji i najvećeg proizvođača organskog mleka u svetu. Zadatak studije slučaja odnosio se na buduće strategije razvoja kompanije, obezbeđenje dodatnog prihoda od 500 miliona evra, kao i podizanje lojalnosti brenda ka generaciji Y, odnosno mladim potrošačima.


O svom iskustvu na takmičenju, kao i o kvalitetima koje student treba da ima kako bi se prijavio za ova takmičenja, za iSerbiu govorila je Kristina Knežević.


„Svako takmičenje na kom sam učestvovala predstavlja posebno i dragoceno iskustvo, jer su tema i kompanija koja zadaje studiju slučaja svaki put drugačije, kao i ljudi koje sam upoznavala. Što se tiče takmičenja u Kopenhagenu, ono je bilo posebno zato što je jedno od najelitnijih takmičenja koje okuplja najprestižnije biznis škole iz celog sveta. Takođe, na ovom takmičenju smo imali priliku da sa iskusnim konsultantima diskutujemo o našim rešenjima i posavetujemo se pre prezentovanja u finalu. U samom finalu smo prezentovali naša rešenja top menadžmentu kompanije Arla koja je zadala studiju slučaja, što predstavlja veliki izazov i neizmerno iskustvo. 


Takmičenja su multidisciplinarna, pa je samim tim potrebno da student koji se takmiči bude veoma dobro informisan i radoznao. Radoznalost, proaktivnost i želja za konstantnim učenjem su glavni kvaliteti koje bih izdvojila. Međutim, na takmičenjima u rešavanju studije slučaja je uvek potrebno ići korak dalje, i potruditi se da tim ostane upečatljiv i drugačiji. Zato je potrebno imati i hrabrost da se rizikuje i da se izađe iz ustanovljenih okvira razmišljanja. 


Osim ovih kvaliteta, rad sa ljudima i sposobnost rada u timu su neophodni kako bi se uz pomoć timske sinergije došli do najboljeg mogućeg rezultata i do postizanja uspeha.”