Platforme za pripremu teških ispita

FOTO: MONDO

Onlajn platforme koje funkcionišu na principu kolaborativne ekonomije, tj. deljenja, dospele su i u oblast obrazovanja. Do koje granice jedan student, koji ima dobre ocene, može da bude i dobar profesor? Da li je preporučljiva takva vrsta nastave?

Haime Gonsalo, savetnik Nacionalne agencije za evaluaciju kvaliteta i akreditaciju (ANECA), smatra da jeste preporučljiva u periodu adaptacije univerzitetskih akademskih programa radnim zahtevima. „Danas univerzitet priprema studente za tržište koje je već pokriveno, a ne za ono što će doći. Akademski svet ide jedan korak unazad”, tvrdi on.

_rangiranje_fakulteta_1.gif

Pored toga što ih ohrabruju u pripremi određenih ispita, Gonsalo smatra da su ove platforme veoma korisne, jer im pomažu da za vreme studija uvežbaju sposobnost odabira i sinteze, kada su im dostupni beskonačni sadržaji na internetu.

„Postoji jedna jasna prednost: na digitalnom tržištu više ne vredi ostati u jednoj oblasti, neophodno je imati različita interesovanja, a ovi veb sajtovi podstiču istraživanje van knjiga ili sadržaja koje daje profesor” - navodi Gonsalo. On dodaje da, registracija na ovakvim mrežama i biti aktivan korisnik, motiviše studente da postanu kreatori, da čine deo sveta koji se stalno menja.

Znanje nije samo preuzimanje podataka, već sposobnost odabira onih koji su relevantni”, tvrdi Albert Ariso, direktor grupe profesorskih inovacija EAE Poslovne škole (EAE Business School). On se takođe zalaže za upotrebu ovih platformi, kako biste naučili da vršite selekciju, što je veština od velike važnosti u radnom okruženju.

„Rad u grupi i saradnja. stavljaju se u praksu kontaktiranjem drugih ljudi, kako biste dobili neku uslugu”, dodaje. To znači da treba da znate kako da izaberete veb sajtove i odlučiti se za one koji imaju najbolju kontrolu korisnika sa najvećim potencijalom za držanje časova.

Šering Akademija

Držanje časova drugim studentima na Šering Akademiji (Sharing Aademy), koja spaja učenike zbog individualnih časova, samo studenti koji su imali dobru ocenu iz tog predmeta mogu da postave objave. „Tražimo od njih akademski sertifikat i proveravamo ga koristeći informatičke programe za verifikaciju”, objašnjava Hordi Ljonć, jedan od osnivača projekta.

Od nastanka ovog sajta (marta 2015. godine), već imaju više od 2.000 registrovanih korisnika sa 37 španskih univerziteta, od kojih 500 korisnika nudi časove uživo ili preko Skajpa ili Hengauta, alatki za komunikaciju preko video-konferencije ili četa.

unutra.jpg

FOTO: Prevodioci

Da bi se uverili da je student onaj za kojeg se predstavlja, proveravaju njegov identitet preko njegovog fakultetskog mejla. Kao i na ostalim platformama, korisnici mogu da ocene usluge sa najviše pet zvezdica.

Tridesetogodišnjem Ljonću ideja je pala na pamet prilikom studiranja Multimedije na Univerzitetu Oberta u Kataloniji. Susreo se sa jednim napornim predmetom Programiranje, a časovi nisu bili dovoljni. Tražeći pomoć na raznim forumima, naleteo je na studenta višeg kursa koji je položio taj ispit sa dobrom ocenom. Njegov projekat na poslednjoj godini studija bio je Sharing Academy, koji je kasnije dobio podršku i od Vlade Barselone.

Video-kursevi na Tuteljusu

Ova platforma onlajn kurseva (Tutellus) nastala 2013. godine, sa preko pola miliona klijenata u 163 zemlje. Oko 500 profesora nudi podučavanje delova nekih predmeta, kao što je diferencijalni račun ili specijalizovane kurseve, kao što je dizajn video igrica preko programa Unity 3D.

„Nismo poput Youtube-a, ovo nije samo sajt video snimaka”, tvrdi Migel Kabaljero, jedan od osnivača. Student može pronaći na svakom programu grupu korisnika, kako bi ih pitao za bilo kakvu nedoumicu, vežbao putem pravljenja projekata, istraživao interaktivne grafikone ili da bi kontaktirao profesore koji prave program nastave u skladu sa interesovanjima studenata.

Kako garantuju dobre sadržaje?

Imaju tehničku kontrolu kvaliteta zvuka i videa, ali je društvo to koje vrednuje da li je vaš kurs dobar ili ne. Jedan algoritam razvrstava različite kurseve na osnovu njihovih vrednovanja i na taj način nagrađuje „dobar sadržaj”.


IZVOR: EL PAÍS