Kako da privučete kupce – 5 ideja

Foto: Pixabay


1. Koristite najnoviju tehnologiju kao marketinški kanal

Tehnologija se neprestano menja, a najnovije spravice i uređaji nude jedinstvene načine za stvaranje novih marketinških mogućnosti. Na primer, 3D štampa je do sada neviđeni medijum marketinga. Prošle sezone, kompanija UNIQLO lansirala je projekat pod nazivom Selfless selfie project, koji je omogućio kupcima da naprave svoje minijaturne 3D figurice, dok nose odeću iz UNIQLO-a, i da sa drugima podele kako su se oni to potrudili da unaprede svoje društvo. 


Ova sjajna kampanja ne samo da je zainteresovala kupce za proizvode ove kompanije, već je takođe omogućila UNIQLO-u da poboljša ugled svoje firme i da ujedini potrošače putem ubedljivih priča.


Osim 3D štampe, predviđa se da će nosiva tehnologija biti nova granica do koje će marketing dosegnuti. Kada se ova tehnologija ažurira, a kvarovi otklone, nosive spravice poput Guglovih naočara ili uređaja kao što je Oculus rift, obezbediće trgovcima nove i do sada neviđene mogućnosti u kreiranju i širenju kvalitetnog sadržaja.


U američkoj kompaniji General Electric, zaposleni su fascinirani bezgraničnošću virtuelne stvarnosti i od ove godine kreiraju sadržaje za Oculus rift. Smatraju da je ovo izvanredna platforma, a da je naročito pogodna za GE, jer im omogućava da na sasvim nov način pokažu kako velike mašine funkcionišu u ekstremnim uslovima.


Nosiva tehnologija će uskoro biti novi način kojim će trgovci predstavljati informacije i učiniti da se kupci istinski zainteresuju za njihove proizvode.

businessman_1311172_1920.jpg

Foto: Pixabay


2. Sarađujte sa uticajnim kreatorima sa raznih platformi


Ukoliko volite da slušate podkastove, znate da već nakon 15 minuta počinju da iskaču razne reklame. Ono što je odlično u vezi sa podkastovima je da ljudi neće samo preleteti preko reklama. Osim ovakve vrste reklamiranja, brendovi su takođe počeli da se udružuju sa raznim poznatim ličnostima na YouTube-u i uspešno sarađuju.


Saradnja sa uspešnim kreatorima omogućila je brendovima da dopru do velikog broja ciljnih kupaca koji nisu mogli biti izloženi brendu na neki drugi način. Ukoliko želite da doprete do mladih, kreirajte sadržaj koji ostavlja jak utisak zajedno sa kreatorima na YouTube-u, kažu stručnjaci. Ovo je najveća i najočiglednija prilika koju mnogi brendovi ne koriste.


EU%20OM.gif


3. Usredsredite se na video snimke


Kada govorimo o YouTube-u, sve više se ulaže u digitalne reklame, navodi se u istraživanju koje je sproveo Interactive Adveritisng Bureau. Trgovci i oglašivači sve se češće koriste video snimcima kao najnovijim načinom da privuku publiku i uvećaju svoj uticaj.


Prema rečima stručnjaka, potrošači češće kupuju neki proizvod nakon što odgledaju video snimak o njemu, a ređe kada takav video snimak ne postoji. Takođe, video snimci pokazuju da imate blizak odnos sa svojim potrošačima, da se brinete o proizvodima i usluzi i da ste im na raspolaganju ukoliko imaju bilo kakvih pitanja. Dobrim video snimcima mogu se pohvaliti kompanije kao što su Lowe’s i GoPro.


4. Ispričajte priču koja opčinjava


Prema časopisu Harvard Business Review, pripovedanje je neodoljivo i moćno marketinško oružje koje svaka kompanija treba da poseduje u svom arsenalu. Ova tehnika se često koristi. Kada publika čuje ili pogleda neku sjajnu priču, dolazi do lučenja hormona oksitocina u mozgu, te publika može lakše da zapamti, da se priseti ili da reaguje na informacije prikazane u priči.


Kako Harison Monart navodi, „podaci mogu da podstaknu ljude da o nečemu razmisle, ali ih oni ne nadahnjuju da preduzmu određeni korak – da biste to postigli, morate da svoju viziju upakujete u priču koja će probuditi bujnu maštu baše publike i taknuti ih u dušu“. Da biste pronašli inspiraciju za stvaranje uzbudljivih priča i njihovo uključivanje u marketing vaše firme, možete posetiti Majkrosoftovu stranicu sa profilima, na kojoj se nalaze zaposleni u kompaniji i njihove životne priče.


5. Zainteresujte svoju publiku putem informacija


mcdonalds_1340199_1280.jpg

Foto: Pixabay


Kreiranje originalnog vizuelnog sadržaja nije jedini način na koji ćete privući vašu publiku. Korisnička usluga kao sastavni deo vaše marketinške strategije odličan je način da bolje upoznate svoje verne potrošače i odgovorite na njihova pitanja.


Na primer, to je učinio kanadski McDonald’s u svojoj kampanji pod nazivom „Naša hrana, vaša pitanja“. McDonald’s je pozvao svoje verne mušterije širom sveta da postave pitanja na Tviteru ili Fejsbuku. Na kraju je bilo 10.000 pitanja na koja je kompanija trebalo da odgovori! McDonald’s se trudio da u svojim odgovorima bude što direktniji, a kao posledica toga nivo poverenja i vernosti kupaca se povećao, dok je ovaj brend dobio bolji uvid u potrebe i brige svojih potrošača.


Ako svoje kupce budete obasipali znanjem i ako budete ostvarili obostranu komunikaciju, postaćete bliži sa ljudima koji poštuju vaš brend, a oni će na taj način postati vaši najbolji zaštitnici.


Izvor: Entrepreneur