Frilenseri – ovo je ponuda koja dobija posao!

Foto: Careerealism

Prevela: Aleksandra Valjević

„Tokom poslednjih nekoliko meseci, koristila sam šablone kada bih aplicirala za neki posao. Naravno, promenila bih nekoliko stvari u prijavi, tako da odgovaraju klijentu, ali osnovna ideja je bila ista.

Zašto sam počela da koristim šablone? Za mene, vreme je veliki problem. Kada koristim već postojeće šablone, štedim mnogo vremena koje bih normalno provela prilagođavajući prijavu. Što sam ćešće koristila svoj šablon, sve više sam shvatala i druge pogodnosti:

•Kada jednom kreirate šablon koji je dobar, on će vam uopšteno doneti dobre rezultate sa svakim klijentom – bez obzira na projekat. Zašto biste menjali nešto što vam donosi dobre rezultate?

•Ako ste u stisci sa vremenom, možete da kopirate svoj šablon u formular za prijavu. Prijava koja zateva da popunjavate prilagođena polja zahteva više vremena, koje možda nećete imati u tom trenutku; ako budete čekali da imate vremena da popunite formular, posao će možda već biti dodeljen nekom drugom.

EU%20OM.gif

Kada nije dobro koristiti šablon?

•Ako vaš predlog projekta nije dobro osmišljen, nećete dobiti posao i tačka.

•Kada jednom napravite šablon, može vam se desiti da preskočite opis posla i da se automatski prijavite. Uvek bi prvo trebalo da pročitate opis i zahteve projekta. Možda postoji nešto što ne odgovara vašim veštinama ili ćete shvatiti da zapravo i niste zainteresovani za taj projekat.

hire_manage_freelancer_jpeg_t_1460768648493_widt.jpg

Foto: Blog.hubspot

Kada ovo kažem, mislim da nikada nije poželjno da se prijavljujete za poslove za koje niste sigurni da možete u potpunosti uspešno obaviti. Dobijanje posla je samo početak - krajnji cilj je da ostvarite odlične rezultate i ponudite klijentima dobra iskustva. Ako niste dobri u onome za šta su vas angažovali da radite, nećete biti plaćeni i dobićete negativne kritike. Te negativne povratne informacije će ostati na vašem „Upwork“ profilu zauvek, bez obzira na sve, a to će se sigurno loše odraziti na vaš posao.

Kako da izradite dobar predlog projekta?

Verujem da sam testirala osam ili devet šablona pre nego što sam pronašla onaj koji je najbolji. Trenutno, dobijam tri ili četiri odgovora na svakih šest prijava. Dakle, moja stopa uspešnosti je između 50 i 70 procenata – što je odlično, po mom mišljenju. U početku, dobijala sam jedan odgovor na svakih 15 do 20 prijava koje bih poslala.

Smatram da ovih pet stvari čine dobar predlog projekta:

1. Neka vaš predlog projekta bude kratak

U početku, moji predlozi su bili dugi i pokušavala sam da u njima obuhvatim sve što mogu. Dugi predlozi neće ubediti bilo koga, zato što ih niko neće čitati. Ljudi samo prelete preko velikih delova teksta i niko nema stpljenja da čita vašu životnu priču.

image.png

Foto: Wokronline

2. Brzo privucite pažnju klijenata

Imate samo nekoliko sekundi da privučete pažnju svog klijenta, tako da bi trebalo da budete duhoviti u prvih dva ili tri reda. Jedan trik koji ja koristim je da pogledam informacije na „Upwork“ profilu klijenata pre nego što se prijavim; drugi frilenseri će ih možda nazvati po ličnom imenu u informacijama. Ovo mi omogućava da započenem moju prijavu sa njihovim ličnim imenom.

Kada ovo uradim, klijent se pita kako ja znam njegovo ime, što ih privlači da pogledaju moj profil da bi videli da li me poznaju. To takođe pokazuje da sam veoma zainteresovana za taj posao i za saradnju sa njima; dobro sam obratila pažnju na njihov opis posla i tražila još infomacija. Na kraju, to čini da moja prijava bude ličnije prirode.

3. Dodajte uzorke svojih radova na početku prijave

Ako postoji jedna stvar za koju su klijenti zainteresovani u vašoj prijavi, onda je to uzorak vaših radova. Ako su vaši uzorci dobri, to može biti glavna prednost da dobijete posao. Dakle, postavite svoje uzorke što je pre moguće u prijavi, možda već posle prvog pasusa.

image.png

Foto: Linkedin

4. Pružite odgovor na pitanje „Zašto bi trebalo da radim baš sa vama“?

Svaki klijent želi da zna zašto bi trebalo da odabere baš vas umesto bilo kog drugog frilensera. To je u osnovi ono na šta vaša prijava treba da bude usmerena.
Ne, nemojte da započnete svoju prijavu sa: „Vi biste trebali da me zaposlite jer...“. Prikažite prednosti koje će doneti saradnja sa vama, kao i svoje kvalitete. Nemojte da se hvalite, budite iskreni i predstavite stvarne činjenice:

• Pišite o svom iskustvu (npr. koliko godina iskustva imate).
• Pomenite svoje odlične reference (ukolko već imate neke).
• Pomenite broj projekata na kojima ste do sada radili (u okviru ili van „Upwork“-a).
• Recite nešto o svom obrazovanju, ukoliko je bitno za posao.
• Stavite akcenat na svoje rezultate na testu veštine na „Upwork“-u, ako ste se dobro pokazali.

Istaknite sve što smatrate da vas čini dobrim, dokle god to možete da dokažete, bilo preko uzoraka ili vašeg profila. Sve ostalo bi trebalo da izostavite.

5. Budite istovremeno profesonalni i prijateljski nastrojeni

Ja sam takođe postala korisnik usluga na „Upwork“-u u poslenjih nekoliko meseci i primetila da mnogi frilenseri moraju da poprave svoj odnos prema klijentima i poslovne manire. „Poštovani NN korisniče“ će uvek zvučati bolje nego jednostavno „Zdravo“. „Hvala na vremenu koje ste izdvojili da pročitate moju prijavu“ je sjajna rečenica za kraj. Možete da učinite svoju prijavu profesionalnijom ili toplijom sa prijateljskim krajem, kao što je npr. „Srdačan pozdrav“ ili „Sve najbolje“.

Isprobajte sve dok ne pronađete ono što je najbolje za vas. Prvih nekoliko meseci za frilensere definitivno nisu laki i trebalo bi očekivati nekoliko teških perioda. Ako se, pak, naoružate strpljenjem, voljom i istrajnošću, razultati će se pokazati i vi ćete biti bolji iz dana u dan.“

Ova priča je delo frilenserke Andree Lucije Mihalče i ne odražava stavove ili mišljenja zvaničnog „Upwork“-a.


Izvor: Upwork


Aleksandra je poslovno - finansijski savetnik i misli da se sve u životu može izraziti u procentima.