Filozofija kao ključ školskog uspeha

FOTO: Egitim pedia

Preveo: Edin Ajdinović

Istraživanje pokazuje da sedmične diskusije iz filozofije mogu poboljšati uspeh kod osnovaca iz matematike i pismenosti na času.

Više od 3 hiljade devetogodišnjaka i desetogodišnjaka u 48 škola Ujedinjenog Kraljevstva je učestvovalo u jednočasovnoj diskusiji koja je za sa cilj imala razvijanje njihovih sposobnosti preispitivanja, rasuđivanja i formiranja argumenata.

Studij Fondacije Obrazovne Zadužbine (EEF) pokazuje da su se rezultati učenika u matematici i čitanju poboljšali u proseku od dva meseca u godini. Za decu ometenu u razvoju, studiji pokazuju da se njihova veština u pisanju, takođe, poboljšala.
Probni rad Programa Filozofije za Decu (P4C) se fokusirao na 4. i 5. razred, uzrasta 9 i 10 godina. To je deo napora od strane dobrotvorne organizacije EEF da procene na koje načine škole troše poseban fond učenika namenjen za decu iz siromašnih područja.

Tokom probnog rada, deca ometena u razvoju su se poboljšala u veštini čitanja za četiri meseca, matematici za tri i pisanju za dva meseca.

Deca sa visokim stepenom ometenosti u razvoju

„Naši rezultati nalažu da diskusije iz filozofije mogu imati pozitivni uticaj na učenike u matematici, čitanju i možda u veštini pisanja", rekao je vodeći istraživač iz Škole za Obrazovanje na Univerzitetu Durham, Prof. Stiven Gorard.

EU%20GIF.gif

„Najvažnije je što dobro deluje kod dece sa visokoim stepenom ometenosti u razvoju. Ovo je veoma ohrabrujuće, dok smo mi zajedno sa EEF-om posvećeni u podsticanju obrazovanja za decu ometenu u razvoju. Ovakav dokaz je izuzetno značajan u identifikovanju onoga šta je korisno, a šta ne. Tako možemo da pomognemo glavnim nastavnicima u odlučivanju trošenja posebnog fonda koji za cilj ima najveću dobit za njihove učenike".

Nalazi su značajni zato što je istraživanje pokazalo da su mnoge interevencije imale za cilj ubrzano pomaganje ometenima u razvoju da bi sustigli svoje vršnjake koji nisu ometeni u razvoju.

20150601160030_308012.jpg
FOTO: Nezavisne novine

Vreme za razmišljanje

Studiji govore da 30 funti po učeniku može biti jeftin način za škole u trošenju posebnog fonda u primeni P4C. Nastavnici su, takođe, izvestili i o pozitivom efektu kod učenika u samopouzdanju, strpljenju i samopoštovanju, kao i celokupom uspehu u nastavi iz filozofije.

Na uobičajenoj diskusiji, učenici i nastavnici sede zajedno u krug. Učenicima je prikazan video snimak ili članak iz novina koji stimuliše njihov interes vezan za temu. Nakon toga sledi kratak period tišine namenjen za razmišljanje.

Razred se kasnije deli u parove ili grupe da diskutuju o pitanjima u vezi sa temom pre nego što se uključe zajedno u diskusiju. Među obrađenim temama uključeno je i to da li zdravo srce treba donirati osobama koje nisu vodile računa o sebi.


IZVOR: BBC


Edin je mladi prevodilac i aktivista za zaštitu ljudskih prava koji se zanima za inovaciju u zaštiti ljudskih prava i sloboda.