Dizajniranje vizitkarte: sve što treba da znate

Prevela: Jelena Dmitrović

FOTO:Huffington Post

1. Obucite je prikladno.

Slika je sve – ni vaša vizit karta nije izuzetak. Morate da se uverite da je poput vas i svih ostalih bitnih elemenata vašeg poslovanja obučena za uspeh. Prema Zoe Tenesen, menadžeru kreativnih usluga i umetničkom direktoru za Dalas – zasnovano na PR firmi HCK2 Parneri, „Ne biste išli na sastanak u kompaniju Fortune 500 u šortsu i papučama. Postarajte se da je vaša vizit karta „obučena prikladno“ za vrstu kupaca koje želite da privučete.“ Sviđalo vam se to ili ne, potencijalni kupac će formirati mišljenje o tome ko ste i na čemu je zasnovana vaša firma na osnovu specifičnih vizuelnih atributa vaše kartice: debljina papira (koji bi trebalo uvek da bude 54,43 kilograma i više), izbor tipografije i šema boja. Ovih dana, čak smo videli varijacije na veličinu, oblik i orijentaciju.
„Tražite mnogo od 3.5’’ x 2’’ komada kartona, zbog toga je jako važno da koristite sve što vam je raspoloživo – papir, vrstu, osećaj, oblik – da vam pomogne da ispričate svoju priču,“ dodaje Tenesen. Ona preporučuje razmišljanje izvan tradicionalnih oblika i vrsta vizit karti koristeći primere poput ovih za inspiraciju.

2. Nikad ne koristite klip art.

Klip art je broj jedan element dizajna koji može da upropasti vizit kartu, prema mišljenju Lolo Siderman, osnivača Santa Monica, Kalifornija – zasnovano na dizajnu kompanije Gipsiving medija. „Za ljubav svih svetih i stvari svetih, nikada nemojte koristiti klip art“, upozorava ona. „To izgleda jeftino i umanjuje imidž bilo koje kompanije.“ U stvari, trebalo bi dodati grafiku na vizit kartu samo ako ste 100 posto sigurni da će vam pomoći da pojačate vaše brendiranje, a ne da će ga uzburkati. Čak i jedan mali deo lošeg klipa na vizit karti učiniće da vaše poslovanje izgleda malo, neiskusno i lišeno marketinške pameti. Da bi ilustovala „ne klip art“ pravilo, Tenesen kaže da razmislite o ovim scenarijima:
Šta biste vi mislili ukoliko bi otmen restoran služio na papirnim tanjirima?
Šta biste vi mislili ako bi vaš frizer nosio bejzbol kapu?
Šta biste vi mislili ako bi autoperionica bila smeštena na zemljanom putu?
To je vrsta bola koju će vaši kontakti osećati kada koristite klip art. To ne pomaže vašoj kartici da komunicira i, u većini slučajeva, čini još gore. Ljudi će pretpostaviti da imate „dovoljno dobar“ pristup poslu i manje je verovatno da će izabrati da rade sa vama.

preduzetnistvo_2013.jpg

3. Razmotrite uključivanje QR koda.

QR kod je bar kod matrica koja je čitljiva od strane smart telefona i može biti odličan način da se napravi veza imeđu stvarnog života i onlajn marketinških materijala. Možete da koristite ovaj kod za kreiranje posebne, nezaboravne funkcije na vašem sajtu i da tako nagradite one koje ste upoznali lično za dopiranje do vas. „Brza Gugl pretraga za QR kod generator dovešće do mnogo jeftinih ili besplatnih opcija za kreiranje i preuzimanje QR koda“, kaže Erik Volf, marketinški stručnjak i osnivač Atlante – zasnovane na onlajn marketinškoj firmi Zero – G Creative. Razlog zašto preporučujem ovo je zato što QR kodovi čine početak velikih razgovora i daju vam priliku za pametan marketinški trenutak ukoliko vaš kod dovodi do posebne odredišne stranice na vašem sajtu. Na primer, QR kod na poleđini Volf vizit karte vodi korisnike do posebne odredišne stranice na njegovom sajtu koja glasi: „Mi smo se sreli, zar ne?“ Bar kod Vesti pruža jednostavan za korišćenje, besplatan QR generator koji može biti povezan na vaš broj telefona, kontakt informacije, e-mail adresu, specijalnu URL adresu, SMS ili jednostavni red teksta. Samo budite sigurni da ste testirali svoj QR kod sa što je više moguće smart telefona pre nego što odnesete na štampanje.

4. Odolite gužvi.
Preduzetnici pokušavaju da kreiraju vrhunske vizit karte koje sadrže sve njihove dodirne tačke na mreži što može da zamagli njigovu ukupnu poruku i zaista zbuni potencijalne kupce. Dva najvažnija dela informacija na efikasnoj vizit karti ostali su isti skoro dve decenije: vaš broj telefona i adresa e – pošte. „Najbolju vizit kartu ikada videla sam dok sam bila student na Art Centru“, kaže Tenesen. „Profesor nam je stalno drobio o pojednostavljivanju, uklanjanju nereda i dopiranju do srži poruke kojom pokušavamo da komuniciramo. Toliko vizit karti za komuniciranje a na kraju učine da se osetite siromašno. Njegova vizit karta sastojala se od četiri jednostavna elementa: njegovo ime, njegov broj telefona, crni tekst, beli papir. I bila je moćna. Kada ste poslednji put videli takvu karticu? Govorila je: „Nisam očajan, ne molim za posao i ja sam ekskluzivan.“ Ova veoma jednostavna kartica možda neće raditi za svakoga i uključenje elemenata poput broja mobilnog telefona i veb sajta kompanije često je pametno. Međutim, Tenesen kaže kada razmišljate o dodavanju Tviter naloga, pseudonima na Skajpu, linkova za Linkedin profil i IM nadimaka na karticu, zapamtite da ove dodatke možete uvesti u vezu kada se učvrstila, ali ne možete ostvariti vezu pomoću njih.

5. Ne budite jeftini.

Svi znaju gde se može dobiti onlajn 1000 vizit karti za 99 centi – ili čak besplatno (ako vam ne smeta deljenje nepokretnosti dragocene kartice sa Vistaprint logom). Kako je ekonomija i dalje nesigurna, možda će vam ovo biti primamljivo za smanjenje troškova. Međutim, ako ne želite da vaša kartica završi u novčaniku, fioci stola ili bačena u kontejner za reciklažu, potrebno je da se izdvaja, a 99 centi neće biti dovoljno da pokrije troškove istinske posebnosti. Kao što je slučaj sa bilo kojom drugom komponentom vašeg poslovanja, potrebno je da se uloži vreme i novac u proizvodnju kvalitetne vizit karte koja ima šansu da ostane na nečijem stolu, ili još bolje, šansu da ubedite nekoga da pogleda vaš veb sajt, pošalje e-mail, pozove ili da vas lično poseti. „Nikada nisam donela odluku da radim sa nekim isključivo na osnovu vizit karte“, kaže Tenesen. „Međutim, donela sam odluku da ne radim sa mnogim ljudima iz istog razloga. Uložite neki dolar više u stvaranje vrste imidža koji će privući onu vrstu kupaca koje želite da privučete. Partner sa dizajnerom ili agencijom koji razume vaš posao i zna kako da komunicira vašim jedinstvenim predlogom prodaje putem štampanih medija.“

IZVOR: Huffington Post