5 saveta za nastavnike početnike

FOTO: Trinom

Na početku karijere svi grešimo. Ovo je prirodno i predvidivo, čak i normalno kada radite sa drugim ljudima. Zato, ako ste završili studije za profesora i tek treba da se postavite kao autoritet u odeljenju, predstavljamo vam pet jednostavnih, ali efektivnih saveta za upravljanje u učionici:

1. Govorite normalnim i prirodnim tonom

Da li vodite čas normalnim tonom? Većina nastavnika zapamti ovo, jer ako previše naprežete glas, brzo ga i izgubite. Ovo nije ni najbolji način da počnete da se povezujete sa učenicima. Osim toga, stres, kao i negativno okruženje koji su posledica povišenog tona, su uvek loša opcija.

Važno je da menjate ton i prilagodite ga situaciji. Ako tražite od učenika da sklone sveske i oforme grupe, trebalo bi da koristite jasan i afirmativni ton. Ali, ako postavljate pitanje u vezi sa likom iz knjige koju čitaju, koristite prijatan i razgovorni ton.

2. Govorite samo kada su učenici mirni

Izborite se sa iskušenjem da govorite dok je odeljenje nemirno. Polako, ali sigurno, učenici će početi da stišavaju jedni druge. Videćete da se vaše strpljenje i ćutanje isplate.

profesor_01_2016.jpg

FOTO: Srednja

3. Koristite gestikulaciju i neverbalnu komunikaciju

Podizanje ruke ili vizuelni kontakt sa učenikom je odličan način da se zadrži mir u odeljenju, a pažnja usmerena na vas. Potrebno je vreme da se prilagodi ovoj navici, ali je zaista korisna.

4. Brzo i pametno pristupite problematičnom ponašanju

Gledajte da što brže moguće pristupite bilo kom problemu koji možete da imate sa učenikom ili koji učenici imaju između sebe. Negativna osećanja između sukobljenih strana mogu vrlo brzo da se pogoršaju.

Kako biste se izborili sa ovakvim problemom na inteligentan način, važno je da se udaljite od drugih učenika i pitate nešto naivno poput: Kako mogu da vam pomognem?. Prilikom sukoba između učenika, zamolite ih da se sastanu sa vama na odmoru. Budite neutralni posrednik koji pomaže da se problem mirno reši ili bar pokušajte da sklopite primirje.
-preduzetnistvo.gif

Nikoga ne optužujte. Ponašajte se kao da je nešto nevažno u pitanju, suprotno onome što sigurno osećate. Tako ćete iznenaditi učenike koji su očekivali stav besa i sukoba.

U slučaju nedoličnog ponašanja u učionici, izaberite pozitivan pristup. Recite nešto poput: Izgleda da imaš nedoumicu, umesto: Zašto pričaš, a ne radiš?.

5. Trudite se da uvek imate zanimljivu i dobro isplaniranu lekciju

Ovo je možda najvažniji savet. Uvek treba više isplanirati, bolje je da imate više materijala, jer lekcija uvek može da se nastavi sledeći čas, nego da dođete u situaciju da vam ostane neplanirani višak vremena. Učenici koji se dosađuju, znače problem. Ako lekciju ne učinite zanimljivom, počeće da pričaju između sebe. Zadobijte njihovu pažnju i zadržite je dinamičnim časovima.


IZVOR: El Ciudadano