U ovome leži tajna spota za pesmu „November Rain”
Flickr

Devetominutna rok opera kultnog benda Guns ’n’ Roses pre tačno 25 godina po prvi put je osvanula na MTV kanalu. Ni danas bezvremenost ove pesme ne jenjava – i dalje ima više od 860 miliona pregleda na YouTube-u. Ipak, i pre četvrt veka kao i sada, spot nekako ostaje nerazjašnjen. Nostalgični stihovi, mrtva mlada, melanholična atmosfera – šta sve ovo zapravo znači?

Priča o nastanku pesme

Kako frontmen Eksl Rouz mnogo nakon objavljivanja pesme priča, ova svojevrsna himna rokenrola počela je da nastaje još 1983. godine po jednoj od Rouzovih kratkih priča, pod nazivom „Bez tebe” (Without You). Del Džejms, koji je već nadgledao stvaranje spota za pesmu Don’t Cry, adaptirao je ovo umetničko ostvarenje tako da je prva verzija pesme trajala skoro 20 minuta.

Prvobitna ideja bila je da se pesma izbaci na albumu zajedno sa čuvenom Sweet Child of Mine, ali su se članovi benda složili da bi pesma zbog znatno mekšeg zvuka prošla neopaženo, te je ugledala svetlo dana tek 1992. godine. Za spot je bio zadužen britanski reditelj, Endi Morahan.

U spotu su dominantni ljubavni i setni motivi, uočljivo je venčanje, mlada čija smrt nije do kraja objašnjena i oluja. Sam Sleš, gitarista benda, priznao je da nema ni najmanju ideju o čemu je reč u ovom spotu – zna onoliko koliko i mi, zbunjeni gledaoci.

Tajna spota za pesmu

Pre svega, snimanje ovog spota iziskivalo je veoma veliki budžet. Tačnije, čak milion i 500 hiljada dolara! Crkva koju vidimo sagrađena je samo za ove potrebe u pustinji u Nju Meksiku, koncert sa preko 1500 statista takođe je održan kao podloga za spot, a legendarna Slešova solo deonica snimljena je iz helikoptera.

Flickr
Flickr

Već nakon ovog saznanja, počelo je da se spekuliše da spot sigurno krije neku duboko zamršenu priču, čim su članovi benda ovako izdašnu sumu potrošili za ekranizaciju jedne naizgled obične rok pesme.

Postoji nekoliko verzija priče. Prva je ta da u spotu mladoženja ubija mladu (setimo se scene u kojoj Eksl prolazi pored prodavnice oružja i zagleda se u nju), a kako je lik mlade u spotu tumačila Rouzova tadašnja devojka, manekenka Stefani Simor, neki kritičari i fanovi ocenili su da spot zapravo metaforično prikazuje njihov budući raskid.

Još jedna pompezna verzija priče je ta da je sam spot zapravo šlagvort za raspad ili makar razdvajanje benda, a motiv za ovu pomisao našao se u sceni u kojoj Sleš nonšalantno izlazi iz crkve i počinje sam da svira. Zaista, nedugo kasnije Sleš jeste započeo solo karijeru, tako da je ovaj čin samo pospešio širenje glasina.

Ipak, ono što se ispostavilo kao najverovatnije jeste i ono najočiglednije. Kao što je već rečeno, Eksl je ideju za spot dobio iz sopstvene kratke priče, u kojoj momak ne može da prežali smrt svoje devojke, tako da je evidentno da se mlada iz spota zapravo ubila, odnosno pucala sebi u glavu pištoljem.

Eksl Rouz nije želeo dalje da objašnjava šta ga je, pak, inspirisalo da napiše priču sa takvom fabulom, ali je otkrio jedno – naime, oduvek je maštao da napravi pesmu poput Stairway to Heaven grupe Led Zeppelin ili Bohemian Rhapsody grupe Queen. Pesmu, čiji se tekst neće shvatiti na prvu loptu, koja neće nametati onaj očekivani hard rok prizvuk i koja će, naprosto, pobediti vreme. Bilo nama sasvim ili makar približno jasno šta se krije iza pesme November Rain, sa sigurnošću možemo reći da je Eksl postigao upravo ono što mu i jeste bio cilj.

Izvor: B92