Pročitajte tekst da biste komentarisali!

FOTO: Pixabay

Priča koja se stalno ponavlja: novinar napiše priču – poput ovog teksta koji trenutno čitate – a kasnije vi, kao čitaoci, ostavljate svoj komentar na internet stranici na kojoj se nalazi tekst ili komentarišete na blogu ili društvenim mrežama. Međutim, vaši komentari, kažemo to sa poštovanjem i bez želje da vas povredimo kao čitaoca, nisu uvek konstruktivni, a neretko su i neosnovani.

Nemojte ovo lično da shvatite, ne radi se o tome da ste vi „žrtveno jagnje“, ali kako navodi Dejvid Li, dopisnik BBC-ja, postoji razlog zbog kojeg je nekoliko medija izostavilo deo u kom se ostavljaju komentari, a to je zato jer, ponekad, ova mišljenja u komentarima ne donose ništa značajno. „To ne znači da čitaoci nemaju interesantna mišljenja o člancima, ali mnogi koji komentarišu uopšte nisu ni pročitali tekst“, dodaje Li. Sada, norveška firma za javno mnjenje NRK odlučila je da uvede novu strategiju: ukoliko čitalac želi da ostavi svoj komentar, prvo treba da dokaže da je pročitao ono o čemu želi da komentariše.

Sve je počelo kada je NRKbeta, stranica za tehnologiju NRK firme, odlučila da nakon nekih članaka ubaci kratki upitnik sa nekoliko ponuđenih odgovora. Pitanja su jednostavna, na primer „Šta znače određene skraćenice koje se pominju u tekstu?“, i slično. Kada se tačno odgovori, upitnik omogućava da se ostavi komentar na stranici članka. „Smatramo da treba uraditi nešto da bismo se uverili da čitalac može da komentariše o onome što je pročitao“, rekla je Stejl Grut, novinarka NRK-a, za internet stranicu NiemanLab. „Ako svi razumeju ono o čemu govori članak, onda postoji osnova da komentarišu nešto vezano za temu“, dodala je ona. Prema rečima urednika NRKbeta, Marijusa Arnesena, dodatnih 15 sekundi nakon čitanja članka, koliko je potrebno da se odgovori na pitanja vezana za članak, utiče na to da se ublaži ton komentara, ukoliko čitalac želi da se raspravlja.

TBS-_Post-_A-_Comment-_Banner-_With-_Border.png

FOTO: The Blog Studio

NiemanLab, sajt koji proučava promene na polju medija komunikacije, navodi da inicijativa NRKbete nije jedina na tržištu koja za cilj ima borbu protiv neprikladnih komentara i mišljenja, čiji je glavni cilj da ponize i osude tuđa razmišljanja u vezi sa određenom temom. Nedavno je Guglova kompanija Alphabet objavila da sarađuje sa Njujork Tajmsom, Ekonomistom, Gardijanom i Vikipedijom u želji da isproba novu platformu zvanu Perspective, koja bi služila da se identifikuju negativni komentari.

Postoji i platforma za komentare koju je stvorila preduzetnička firma El Emprendimiento Civil, a koja omogućava čitaocu da komentariše članak samo ukoliko je pozitivno ocenio pristojnost drugih forumaša koji ostavljaju svoje komentare. Međutim, mali je broj ideja koje su u isto vreme jednostavane i prikladne, kao što je slučaj sa idejom firme NRK, čiji se princip zasniva na starom, zdravom razumu. „Pokušavamo da ustanovimo pravila debate. Ukoliko želite da iskažete svoje mišljenje o nečemu, važno je da znate šta se u članku pominje, a šta ne. Ukoliko to nije slučaj, ljudi ostavljaju prazne reči“, zaključuje Marijus Arnesen.

Šta vi mislite, čitaoci? Ako ste došli do ovde, ostavite svoj komentar na našoj Fejsbuk stranici.


IZVOR: BBC