Najbesmisleniji izazovi na internetu u 2016.

FOTO: Voice of America

Svake godine postaju sve popularniji i popularniji različiti čelendži, otvoreni izazovi na društvenim mrežama u kojima svako može da učestvuje. Mnogi od njih su samo zabava jutjubera i instagramera, ali neki uspeju da se probiju i u njima učestvuju čak i muzičari, političari, glumci... Ako su u 2015. pobednici bili Čarli, Čarli i izazov kondom, u 2016. to je nesumnjivo manekin čelendž. Bio je najpopularniji ali ne i jedini: bacićemo pogled na neke od izazova koji su se ove godine pojavili na Jutjubu, Tviteru, Fejsbuku ili Instagramu.

Čovek koji trči (Running man)

Sastoji se iz: plesa koji pomalo podseća na trčanje, sa prekrštenim nogama, dok u pozadini ide poznati R'n'B hit devedesetih My Boo, od izvođača Ghost Town DJ's.
Kako je nastao: Osnivači ovog izazova su bili Kevin Vinsent i Džeremaja Hol, dva mladića sa jednog instituta u Nju Džerziju. Međutim, košarkaši škole u Merilendu, Džered Nikens i Džejlen Brentli, su oni koji su ovaj izazov učinili popularnim (njihov izazov se pojavljuje prvi u videu ispod). Nakon što su objavili svoj urnebesni video u kom izlaze iz korpe za veš, ohrablili su i druge sportiste poput bejzbol ekipe Los Anđeles Dožers, kao i policiju Novog Zelanda.


Prevrtanje flaše (Bottle flip)

Sastoji se iz: bacanja flaše za vodu u vis sa ciljem da se ona dočeka na dno. Jednom kad se ovaj izazov savlada, može se i zakomplikovati izvođenjem na fudbalskoj lopti, drugoj flaši, na stolici.
Kako je nastao: Poput manekin čelendža i raning men čelendža i ovaj je nastao u srednjoj školi. Majk Senatore, mladić iz Šarlote, iz Severne Karoline, ga je izveo na takmičenju talenata svoje srednje škole. Video je postao popularan na Tviteru i mnogi korisnici su počeli da ga imitiraju na društvenim mrežama.


Borba sa vazduhom (Fight the air)

Sastoji se iz... zamišljene tuče sa izmišljenom osobom ili više njih. I ne pobeđuje se uvek!
Kako je nastao: Postao je popularna sredinom oktobra. Sudeći po Gugl Trendu, alatki koja meri pretrage na Guglu, 9. oktobra je počela pretraga ovog izazova na globalnom nivou a svoj vrhunac je imao nakon dve nedelje. Prvi izazov se pojavio na Tviteru 6. oktobra i on je kompilacija sa Flipagrama korisnice koja sebe zove Rellalicious__.


100 slojeva (100 layers)

Sastoji se iz... stavljanja sto slojeva bilo čega na sebe: odeće, šminke, lepljive trake, laka za nokte, karmina, čarapa...
Kako je nastao: Jutjuberka koja se predstavlja kao SimplyNailogicas i koja inače snima videe o manikiru i noktima, 5. juna je objavila jedan video u kojem je utrošila skoro petnaest sati života ne bi li nanela preko sto slojeva laka na svoje nokte. Njen video je dostigao 17,9 miliona pregleda i do kraja leta drugi korisnici su prihvatili izazov i nanosili i navlačili na sebe šta god im je padalo na pamet. Neki od najgledanijih su Sto slojeva pudera (8,7 miliona pregleda) ili „sve u jednom“ Džene Marbels: Sto slojeva pudera, bronzera i vešačkih trepavica. Kao i sa svim izazovima, treba biti pažljiv jer nije tako jednostavno skinuti sa sebe, na primer, sto slojeva odeće.


Šta to imam u ustima (What’s in my mouth)

Sastoji se iz... stavljanja nekog predmeta u usta učesniku izazova. Učesnik mora da prekrije oči i da pritom pogodi o kom predmetu se radi oslanjajući se na svoj jezik, zube i nepce. Nije neophodno da predmet bude jestiv.
Kako je nastao: Ovo je izazov koji kruži Jutjubom još od 2014. godine, ali u Španiji i Hispanskoj Americi je postao popularan tek 2016. Prvi vdeo objavljen je na Jutjubu u aprilu 2014, iako je prvi popularan video objavljen od strane para koji sebe nazivaju BFvsGF sa 8 miliona pregleda, a zatim i jutjubera W2S sa 14 miliona pregleda.


Trik sa kačketom (Hat trick)

Sastoji se iz... bacanja kačketa u vis sa namerom da ovaj padne na glavu onoga ko ga baca ili na glavu drugog učesnika u izazovu. Ne postoji neki odrećeni način na koji se izazov izvodi: postoje videi u kojima se baca više kačketa na istu osobu, dok neki bacaju kačket na svoju glavu.
Kako je nastao: Postoje videi sa kačketom još iz 2011, iako se ove godine izazov vratio u velikom stilu. U julu, kanal On the tools, koji objavljuje videe iz oblasti konstrukcije, popularizovao je izazov sa šlemom, koji se sastoji iz bacanja šlema na nečiju glavu na što neobičniji i smešniji način. Tokom poslednjih meseci 2016. mnogi jutjuberi, kako u Španiji tako i u inostranstvu, su se oprobali u ovom izazovu ali koristeći kačkete.


I na kraju, naravno, manekin (Mannequin challenge)

Sastoji se iz... mirovanja, imitirajući lutke iz izloga dok se kamera kreće između učesnika, snimajući ih. Često se u pozadini pušta pesma Black Beatles, hip hop dua Rae Sremmurd, koji su takođe izveli ovaj izazov.
Kako je nastao: Započet je u školi u Dženskonvilu, na Floridi, i nije mu trebalo puno vremena da postane popularan. Toliko popularan da su se čak i političari poput Hilari Klinton i muzičari poput Pola Mekartnija oprobali u njemu.


Da li ste isprobali neki od ovih izazova?


IZVOR: El País