Šta bi poslovni plan trebalo da sadrži?
Pixabay

Pitali smo stručnjake da nam pomognu da napravimo šablon poslovnog plana koji će vam pomoći da počnete. Evo deset neočekivanih stvari koje bi svaki poslovni plan trebalo da ima.

Pregled konkurencije

Ako se kompanije fokusiraju samo na sebe u svom poslovnom planu, one prave veliku grešku. Kompanije treba da koriste svoj poslovni plan jednim delom da bi se obraćali konkurenciji i na koji način se njihova ideja razlikuje od onoga što već postoji, rekao je Stiv Martoreli, direktor kompanije Turnkey Processing, koja se bavi procesima plaćanja.

„Prvo, identifikujte svoj X faktor - šta možete da uradite deset puta bolje od konkurencije?“ rekao je Martoreli. „Dalje, testirajte svoju pretpostavku razgovorajući sa potencijalnim kupcima. Da li oni vrednuju koliko i vi ono što predlažete da im ponudite? Pronalaženje odgovora na ova dva pitanja je najvažnije planiranje koje neko može da uradi.“

Inovacija

Kompanijama koje vrednuju inovacije one moraju biti prioritet od samog početka. Vaš poslovni plan treba da naglasi način zbog kojeg će vaš posao biti originalan i revolucionaran, rekla je Ejmi Hatčens, poslovni strateg i direktor kompanije AmyK International, koja je specijalizovana u izvršnom razvoju.
„Inovacija mora biti ključna komponenta svakog poslovnog plana“, rekla je Hatčens. „Time što inovacija postaje deo plana, proces postaje nameran, ne rekreativni ili slučajni, i postavlja dugoročno pozornicu za kulturu kreativnosti i inovativnosti.“

Plan za vanredne situacije

Malo je verovatno da će sve u vašem poslu ići po planu. Džastin Palmer, osnivač i predsednik HomeLife Media, koja posluje sa sajtovima koji se bave kućnim ljubimcima, je rekao da preduzetnici treba da imaju „plan za vanredne situacije“ koji im omogućava da naprave sve potrebne promene poslovnog modela ako bi se dogodilo nešto neočekivano.

„Primer vanredne situacije može biti, „Ako nemamo hiljadu platežnih kupaca u roku od šest meseci bavljenja poslom, moramo da promenimo fokus proizvoda“, rekao je Palmer. „Ovakvo merenje je od posebnog značaja ako poslujete preko interneta ili pravite softvere. Poslovni plan je super, ali nema smisla predugo se držati plana koji ne daje rezultate.“

Priprema za uspeh

S druge strane, kompanije bi trebalo da se pripreme i za neočekivani uspeh. Vaš poslovni plan treba da računa na normalna scenarija, kao i na veoma uspešna, najbolja moguća scenarija, rekla je El Kaplan, direktor kompanije LexION Capital Management.

„Kada sam počela svoj posao, nisam bila ni na koji način pripremljena za uspeh i nivo rasta koji smo dostigli“, rekla je Kaplan. „Trebalo je da planiram bolje i da se pripremim za brži rast umesto što sam bila iznenađena i što sam morala da preradim svoj plan.“

Pixabay
Pixabay

Psihografika


Tipičan poslovni plan će se obraćati ciljnom tržištu kompanije, uglavnom u pogledu demografskih podataka kao što su starost, pol i nivo prihoda. Međutim, preduzeća bi trebalo da razmišljaju dalje kada definišu svoje ciljne kupce uključujući faktore kao što su način života, potrebe i želje, rekla je Amber Gudenou, suosnivač Fourfour media, kompanije koja s bavi veb dizajnom i razvojem.


„Psihografika - vrednosti klijenata, način života, navike i interesovanja – daje vam dublji uvid u potrebe klijenata, njihove želje i frustracije, što vam onda pomaže da napravite proizvode i usluge koji zaista zadovoljavaju te potrebe i rešavaju njihove probleme“, rekla je Gudenou. „Što bolje to uradite, više novca ćete zaraditi.“


Socijalno medijska strategija


S obzirom na to da su društveni mediji i dalje dominantna sila u marketingu i obraćanju klijentima, poslovni plan treba da istakne kako će kompanija koristi društvene medije radi svoje strateške koristi, rekla je Stefani Cicareli, suosnivač i generalni direktor u Voices.com, internet tržištu koji povezuje preduzeća sa ljudima za snimanje reklama.

„Nijedan biznis plan ne bi smeo da bude bez dela koji je posvećen upotrebi društvenih medija, kao dela marketinških napora i kanala za podršku i angažovanje kupaca“, rekla je Cicareli. „Ovi napori mogu takođe biti uključeni u reklamiranje, optimizaciju pretraživača i usluga klijentima.“


Taktike angažovanja zaposlenih


Ako će vaš posao imati radnike, želećete da predstavite na koji način će oni biti angažovani i fokusirani na svoje odgovornosti, rekao je Bil Rozental, direktor Communispond, kompanije koja se bavi obukama zaposlenih. „Plan mora da obuhvati načine koji će pokazati zaposlenima da je njihova dobrobit i dobrobit kompanije“, rekao je Rozental. „Uspostavite pokazatelje za svačiji rad, i definišite nagrade za ispunjavanje pokazatelja.“


Plan za prekid posla


Iako to može biti poslednja stvar koju imate na umu kada pokrećete poslovanja, posedovanje izlazne strategije u poslovnom planu može biti od velike pomoći ako odlučite da prodate posao kasnije. Dobro istražena izlazna strategija može pomoći u traženju investitora, rekao je Majk Skanlin, osnivač preduzeća i direktor kompanije Born To Sell.

„U ranom stadijumu kompanije, treba da pokažete investitorima put na kom će uvećati svoje investicije deset puta“, rekao je Skanlin. „Napravite spisak izlaza - spajanja i nabavki ili IJP [inicijalne javne ponude] - u vašem prostoru ... da biste lakše ubedili [investitore] da ukoliko ulože novac kod vas, ima mnogo ljudi koji će želeti da vas kupe za tri do sedam godina.“


Način za sprovođenje plana


Jedan od ključnih izazova za preduzeća je zapravo sprovođenje njihovog plana, kaže Linda Popal, autor „Vodiča strateškog planiranja za potpune idiote“ (Penguin, 2011). Svi poslovni planovi treba da sadrže vodič za primenu ideje plana , kaže ona.


„Često, kada se vreme procesa planiranja završi, tim je iscrpljen i istrošen, i oni imaju tendenciju da se vrate obavljanju posla na način na koji su to i ranije radili“, rekla je Popal, koja takođe radi i kao direktor u svojoj kompaniji, Strategic Communications.


Obaveza da se poštuje plan


Izrada detaljnog poslovnog plana neće mnogo uroditi plodom ako se ni vi ni vaši zaposleni ne pridržavate tog plana, tako da preduzeća i radnici treba da prate sve tačke koje se nalaze u poslovnom planu, rekao je Bob Širila, ko-osnivač onlajn maloprodajnih objekata Keepsakes Etc. i Simply Bags.


„Poslovni plan bi trebalo da sadrži potpisanu obavezu od strane rukovodećeg tima“, rekao je Širila. „Ovo osigurava da lideri razumeju i da će se pridržavati poslovnog plana. Saglasnost u odlučivanju je ključna za napredovanje kompanije. Mnoge organizacije ne ostvare svoje ciljeve zbog nedostatka razumevanja i zbog toga što se nisu pridržavale plana“.


Izvor: Business News Daily