Start-ap marketing: 6 mitova razotkriveno

Foto: Pixabay

Prevela: Ljupka Mirković Dubajić

Iako je marketing na društvenim medijima legitimni i moćni alat za star-ap preduzetnike, postoje neke zablude koje su omogućile njegovu zloupotrebu. Evo šest najvećih mitova o koje su se osvedočili preduzetnici:

1. Društveni mediji su besplatni.

Ovaj mit valja odmah razotkriti. Ne košta ništa sa otvorite poslovni ili lični nalog na nekoj od glavnih platformi za društvene medije koju razmatrate da koristite (Fejsbuk, Tviter, Instagram, itd.). Sve dok ne planirate da plaćate reklamiranje, neće trošiti novac ni da postavite priloge. To, pak, ne znači da je marketing na društvenim medijima besplatan. Morate da utrošite vreme – mnogo vremena – u istraživanje, neprekidno da se trudite i da razrađujete detalje ako želite da uspete - to podrazumeva desetine, ako ne i stotine sati, a kao što izreka kaže – vreme je novac.

2. Svaka platforma je jednako vredna.

Kada većina preduzetnika odluči da započne marketinšku kampanju na društvenim medijima, njihov prvi instinkt je da treba da imaju profil na svakoj aplikaciji na društvenim medijima koje se dokopaju. To nije loša ideja – isticanje imena vašeg brenda na svakoj aplikaciji je dobra strategija, a popunjavanje informacija na vašem profilu može da pobošlja preciznost pojavljivanja vašeg imena u nezavisnim aplikacijama.

Ne donosite pogrešne pretpostavke da je svaka platforma jednako dobra za vaš brend. Realno, dve ili tri aplikacije će biti mnogo vrednije za vas od drugih (zbog faktora demografije i funkcionalnosti ili zbog njihovih veza sa drugim strategijama). E, to su platforme na koje treba da se usredsredite.

-preduzetnistvo.gif

3. Benefiti su nemerljivi.

Mišljenje da su benefiti od upotrebe društvenih medija zagarantovani je ništa drugo do pogrešna percepcija koja postoji već godinama u marketingu na društvenim medijima i šokantno je da se u javnosti to mišljenje smatra činjenicom. Čak i neki stručnjaci iz ove oblasti marketinga veruju da su efekti društvenih medija nemerljivi – u smislu povećanja vidljivosti brenda i njegove reputacije.

To nije nužno tako. Ako želite da budete uspešni, moraćete da merite i ocenjujete vaše rezultate na društvenim medijima. Lajkovi, komentari, odgovori i šerovi su dobri pokazatelji koje treba pratiti, ali vaša realna vrednost će se ogledati u vašoj konverziji.

4. Sledbenici će prirodno doći.

Uobičajeni savet u vezi sa sadržajem marketinga i marketinških ciklusa na društvenim medijima je da treba ,,stvoriti materijal visokog kvaliteta” a sve ostalo će doći samo po sebi. Stvorite dovoljno ,,dobar” sadržaj, kažu saveti, a publika će to dalje ispratiti. Nažalost, to nije veoma praktično.

U stvarnosti, čak i dobar sadržaj započinje u vakuumu. Morate da promovišete sadržaj ako želite da vas primete. Tako će oni koji vas prate moći da ga podele i da ga sami dalje distribuiraju – ali vi morate da napravite taj početni korak.

imac_793042_1920.jpg
Foto: Derbrutkasten

5. Više sledbenika, veći uspeh.

Nešto ranije spomenuto je merenje površinskog nivoa koje vam može pomoći da izmerite efektivnost vaše kampanje – uključujući lajkove. Međutim, nemojte da preterujete u brojenju lajkova ili sledbenika vašeg brenda. Samo zato što neko prati vaš brend ne znači da je i zainteresovan da ga kupi – niti da mu je stalo da ga ima.

Umesto toga, obratite pažnju na značajnije vidove ovog angažovanja, kao što su klikovi koji vode na vaš sajt kao i šta korisnici rade kada se nađu na vašem sajtu. Kvalitet praćenja vašeg brenda može se izmeriti i na osnovu toga koliko često su vaši sledbenici razmenjivali informacije sa vama i koliko su bili u dodiru sa sadržajem koji ste ponudili. Jedan strastveni, posvećeni sledbenik vredi više od 10 ili čak 100 ravnodušnih – zato nemojte da se previše izgubite u praćenju brojki.

6. Društveni mediji su zasebna strategija.

,,Marketing na društvenim medijima” se često smatra brendom za sebe i opisuje se kao nezavisna marketinška strategija. Na neki način ona to i jeste – ima sopstvene zakone po kojima funkcioniše i tehnički može da se izvede bez uključivanja neke druge strategije. Ipak, društveni marketing (social marketing) je najbolje sprovoditi u kombinaciji sa drugim, međusobno povezanim strategijama kao što je marketing sadržaja (content marketing), SEO, marketing uticaja (influencer marketing) i lično brendiranje (personal branding).

Ove periferne strategije podržavaju i crpu snagu iz vašeg društvenog angažovanja, omogućavajući vam veći domet i efektivnost. Koristite njihov uticaj ako želite da vam se vaša ulaganja vrate u što većoj meri (ROI, return of investment).

Nijedan od ovih mitova ne govori da društveni mediji nisu vredna ili korisna strategija; naprotiv, veoma su isplativi i mogu biti veliki blagoslov za start-apove. Međutim, ako planirate da ih efektivno koristite, treba da znate tačno u šta se upuštate, i izbegavajte da razmišljate na takav način.

Uradite svoje istraživanje, sklopite korisna partnerstva i sprovodite marketing na društvenim medijima što pragmatičnije – i bez pristrasnosti. Tek tada ćete dostići uspeh.


Izvor: Entrepreneur

Ljupka vas informiše o svetu oko vas da bi ga bolje sagledali i snašli se u njemu.