Razvoj digitalnog marketinga – 5 prognoza

Foto: tweakyourBIZ

Prevela: Milana Vulin

1. Prodaja putem mobilnih aplikacija nadmašiće kompjutersku prodaju

Sama činjenica da mobilna prodaja zamenjuje kompjutersku nije toliko iznenađujuća, koliko brzina kojom razlika između njih raste. Ove godine očekuju se značajne promene zato što stručnjaci za digitalni marketing usmeravaju svoje reklamne kampanje upravo ka mobilnom tržištu. Međutim, ni prodaju putem kompjutera ne bi trebalo zanemariti, ona je još uvek popularna, premda nikada više neće imati vodeću poziciju. Mobilna trgovina se širi neverovatnom brzinom i, prema rečima Goldmana Saksa, do 2018. godine činiće skoro polovinu e-trgovine.

2. Dominacija video oglašavanja

U oblasti digitalnog marketinga, video je neprikosnoven. Ljudi širom sveta svakodnevno gledaju milione video snimaka na YouTubeu. Facebook trenutno mnogo ulaže u video reklame, a i Bing takođe nudi mogućnost video oglašavanja. Priča se da bi i Google mogao početi sa video oglašavanjem putem video reklama u SERP-u. Jasno je, dakle, da će do kraja 2016. godini video oglašavanje dobiti nove dimenzije. Čak ni marketing konzervativci ne mogu više osporavati video kao najnovije sredstvo oglašavanja - video je danas ustaljena komponenta uspešnog digitalnog marketinga u svim industrijama.

3. Virtuelna stvarnost postaće svakodnevnica

Bez obzira na sve pokazatelje, virtuelna stvarnost nije postala široko prihvaćena u 2015. godini. Iako nismo još sasvim zakoračili u virtuelnu stvarnost, sve ukazuje na to da će do kraja ove godine doći do velikog pomaka u ovom pravcu. Mogućnost virtuelnog predstavljanja proizvoda i usluga korisniku jedna je od najzanimljivijih karakteristika digitalnog marketinga. Ovo iskustvo pomoći će kupcima da steknu mnogo bolju predstavu o tome šta im se nudi i koje su prednosti kupovine i korišćenja određenog proizvoda.

EU%20OM.gif

4. Lokacijski marketing postaće popularniji nego ikada

Bilo bi krajnje glupo zanemariti ogroman potencijal lokacijskog marketinga. Beacon tehnologija se brzo razvija i stručnjaci za marketing koji znaju kako da je koriste uveliko to i rade. Ova tehnologija pruža bezbroj mogućnosti. Jedno od njenih osnovnih svojstava je to što omogućava brendovima da spoje personalni i internet marketing. Osim beacon, sve popularnija tehnologija za lokacijski marketing je i „geo-fencing“. Ona omogućava prodavcima da svojim kupcima šalju odgovarajuće ponude u zavisnosti od lokacije na kojoj se kupci trenutno nalaze, što potpomaže personalizaciju digitalnog marketinga.

5. Relacioni marketing dobiće veći značaj

Stručnjaci smatraju da ovaj vid marketinga još uvek nije potpuno razvijen, jer je njegovo pravo značenje nejasno. Suština relacionog marketinga je komunikacija sa kupcem i sticanje njegovog poverenja i privrženosti na duge staze. Ovi ciljevi postižu se otvorenom i konstantnom komunikacijom putem personalizovanih reklamnih kampanja usmerenih ka pojedincu, a ne ka celokupnom prodajnom tržištu.
Sve u svemu, ova godina mogla bi dovesti do velikih napredaka u oblasti digitalnog marketinga.

Izvor: Small Business TRENDS

Milana je zadnji romantik na ovom svijetu što tiho se kreće i čeka raj.