Prijateljstvo na poslu: Prednost ili prepreka?
Pixabay.com

Za mnoge je ovo pitanje od milion dolara. Međutim, nema univerzalnog odgovora koji bi svi ljudi mogli primenjivati i na osnovu toga snositi iste posledice, baš zbog međusobnih različitosti i drugačijih viđenja prijateljstva i profesionalizma. Izložićemo „obe strane novčića“.

Poznato je da kompanije u kojima zaposleni međusobno odlično sarađuju i dopunjuju se ostvaruju bolje rezultate nego kompanije koje se oslanjaju samo na snage pojedinaca. Jedna od tehnika koja se primenjuje je brainstorming, gde zaposleni iznose svoje ideje naglas. Pored toga što je pokazatelj slobode i međusobnog poverenja (jedan od najvećih strahova je od javnog nastupa), ova tehnika doprinosi nastanku neočekivanih ideja koje vuku koren iz prethodnih.

Pixabay
Pixabay

Na radnom mestu, na dnevnom nivou, prosečan čovek provede 8 do 9 sati, što približno čini pola njegovog vremena kada ne spava. Logično je da kada neko toliko vremena provodi negde, teži da mu to bude što prijatnije. Jedan od načina kako se to može postići jeste građenje prijateljstva sa kolegama.

Jedna od osnovnih ljudskih potreba je potreba za povezivanjem, koja datira još iz doba pećinskog čoveka, zato što čovek izopšten iz društva nije mogao da preživi. Danas poznavanje većeg broja ljudi na višim položajima na društvenoj ili profesionalnoj lestvici znači veći socijalni kapital, koji možemo iskoristiti i za zadovoljavanje drugih potreba, ne samo onih koje su vezane za posao.

Sa druge strane, kada se glasno iznošenje mišljenja podstiče, neminovnost su potpuno suprotni stavovi koji dovode do sukoba, koji vrlo lako može  eskalirati, i od konstruktivne rasprave preći na vređanje.

Pixabay
Pixabay

Takmičarski duh, takođe, može da bude jedna od prepreka prijateljstvu na poslu. Čak i nakon odlično obavljenog zadatka i sjajne timske saradnje, ako jedan član tog tima dobije beneficije koje ne dobije drugi, a pritom se smatra povređenim, eto lakog načina da prijateljstvo evoluira u rivalitet.

Mnoge kompanije počivaju na načelu hijerarhije, gde u svakom trenutku postoje nadređeni. Odnos sa njima često varira, i ma koliko se obe strane trudile da prijateljstvo bude čvrsto, ono na uobičajen način u samom preduzeću nije moguće, baš zbog toga što nadređeni mora predstavljati autoritet. Profesionalna distanca je jedan od argumenata protiv mešanja poslovne i privatne sfere.

Pixabay
Pixabay

Nakon što smo razmotrili prednosti i mane, ostvaljamo vam da procenite kakvo ponašanje je optimalno za poslovno okruženje u kom

se nalazite.

Izvor:BIZlife