Ovo su mitovi o poslovnoj fleksibilnosti
Pixabay

Priča o fleksibilnosti na radnom mestu odavno postoji, ali mnoge kompanije i dalje odbijaju da je daju svojim zaposlenima. Potražnja za fleksibilnošću stalno raste, tako da je dokazano da je fleksibilnost korisna i za poslodavce i za zaposlene.

Julska anketa marketinške agencije za istraživanja Randstand sprovedena na uzorku od 4066 zaposlenih pokazala je da je mlađim radnicima fleksibilnost važnija od zdravstvene zaštite. Ovaj način razmišljanja stvara potrebu za tim da organizacije razmisle o budućnosti zastarelih, tradicionalnih kancelarija. Mitovi oko toga zašto poslodavci odbijaju da popuste su srušeni, a zaposleni su spremni za produktivne promene.

Sledi lista od pet mitova o fleksibilnosti na poslu:

1. Zaposleni će da zabušavaju

Slika zaposlenih koji jure decu, igraju video-igre i hvataju Pokemone usred dana odbija poslodavce od ideje o fleksibilnosti. Kada poslodavci razmišljaju o napretku najveći problem im predstavlja produktivnost.

Činjenica: Kancelarije su pune stvari koje remete pažnju - kolege koje stalno prekidaju tuđi rad, sastanci i fizički neprijatno radno okruženje. Sajt FlexJobs je 2015. godine sproveo istraživanje u kojem je učestvovalo 3100 zaposlenih, a tema istraživanja je bilo pitanje gde oni završavaju važne projekte. Samo 7% ispitanika je reklo da se najproduktivnije oseća u kancelariji. Razmislite o tome da svoju pažnju usmerite sa radnih sati na rešavanje zadataka. Poslodavci koji su nervozni zbog obima posla trebalo bi da postave tačne ciljeve sa utvrđenim rokovima. Uverite se da zaposleni znaju u koje doba dana se rok završava i da shvate hitnost tog roka. Ovo će poslodavce i zaposlene staviti na istu stranu i osigurati visoku produktivnost kako bi klijenti ostali zadovoljni.

2. Komunikacija će da pati

Vanredne situacije oko vremenski ograničenih rokova se pojavljuju u svakom poslu, pa nije čudno što su poslodavci zabrinuti zbog toga što ne mogu da razgovaraju o detaljima sa svojim timom. Nedostatak komunikacije može da izazove problem u bilo kom odnosu, posebno u radnom, ali fleksibilnost ne znači kraj komunikacije.

Činjenica: Napredak tehnologije povećao je dostupnost skoro svugde u svetu. Pored telefonskih poziva, SMS poruka, mejlova i video ćaskanja nema razloga da zaposleni ne budu lako dostupni, čak i kada nisu u kancelariji. Prenesite svoju komunikaciju sa zaposlenima na onlajn platformu sa povratnim informacijama. Na primer, HappyOffice je virtuelno mesto za iznošenje ideja zaposlenih i istraživanja. Ova vrsta alata će veze između zaposlenih i poslodavaca zadržati otvorene, bez obzira na to gde se nalaze.

3. Nedostajaće timski rad

Mnoge organizacije misle da će u virtuelnom svetu timski rad biti zanemaren. Neki se pitaju kako saradnja može biti uspešna ako se zaposleni ne sastaju svakodnevno.

Činjenica: Fizičko prisustvo na istoj lokaciji ne mora da utiče na timski rad. Tim koji radi kao dobro podmazana mašina može biti sastavljen od ljudi koji se nikada nisu sreli ili se retko sastaju lično.
Trebalo bi da se uvedu zabavni načini za poboljšanje timskog rada van kancelarije. Jedan od načina da se ovo uradi je pravljenje grupa za ćaskanje u kojima će ljudi biti ohrabreni da razgovaraju o poslovnim i privatnim temama. Timovi čiji je zadatak da smisle kreativne ideje mogu da uvedu video ćaskanje i tako da razmenjuju svoje ideje.

-preduzetnistvo.gif

4. Organizovanje rokova će da bude teško

Praćenje i ažuriranje rokova je teško kod fleksibilnih radnih mesta - bar tako poslodavci misle. Sastanci na kojima se govori o napretku će da pomognu napredak posla, a fleksibilnost će da spreči da se ovo dešava, zar ne?

Činjenica: Održavanje sastanaka van kancelarije će zapravo da poveća produktivnost zaposlenih, ne da je smanji. Istraživanje FlexJobs-a pokazalo je da je većina zaposlenih rekla da više ceni fleksibilne sastanke, jer su ti sastanci obično sažeti. Kraći sastanci znače veću produktivnost tima. Otvorite linije komunikacije tako što ćete da podstičete zaposlene da postavljaju pitanja u svakom trenutku i da se konkretno izjasne oko rokova. Takođe, planirano je da se uvedu virtuelni sastanci jedan na jedan da bi se rasvetlila sva pitanja koja su se pojavila u proteklih nedelju ili mesec dana.

5. Postavljanje kancelarije u kući će da bude skupo

Kompanije strahuju od dodatnih taksi koje bi se pojavile ukoliko zaposleni budu pravili kancelarije kod kuće. Oni imaju osećaj da je jeftinije da zaposleni dolaze u kancelariju za koju je već kupljena oprema.

Činjenica: Mislite o ceni izdavanja prostora ili iznosu hipoteke, o računu za električnu energiju, pa čak i o troškovima u kafeteriji. Davanje slobode zaposlenima oko rada od kuće može obema stranama da uštedi novac.


Izvor: entrepreneur.com