Osam znakova da je vreme za otkaz!
Pixabay

Jedna od vaših dužnosti kao menadžera ili vlasnika preduzeća, nije samo rukovođenje nezgodnim radnicima, već i to da ih otpustite onda kada je takav postupak opravdan. Koliko god da je davanje „crvenog kartona“ zaposlenom neprijatan zadatak, to je neophodno ako želite da vam posao napreduje.

Umesto da pustite radnike da ostanu i duže nego što su dobrodošli – i tako ozbiljno utiču na vaš posao – pripazite. Ako uočite jedan ili više od sledećih osam znakova, onda je najbolje da otpustite dotičnog radnika, što pre, to bolje.

Izostajanje sa posla i izbegavanje poziva

Kao vođa, treba da imate saosećanja. Ako je radnik izgubio majku ili oca u iznenadnoj i tragičnoj nesreći, poslednje što mu je na umu je da se javi na posao. Kakogod, ako se to desi drugi put, onda je možda vreme da malo posumnjate. Uostalom, izostajanje sa posla završava se tako što to košta i vas i vaš posao, kako vremena tako i novca, jer morate da pitate ostale radnike da podmire zaostatke.

Trebalo bi da imate na snazi politiku koja se bavi smernicama za pauze i odsustva u poslednjem trenutku. Upoznajte svoje zaposlene sa politikom o dobijanju odsustva. Što se mene lično tiče, ja dajem zaposlenom upozorenje na njegovo prvo nezvanje/nepojavljivanje, ali ako se to ponovo dogodi, otpušteni su na licu mesta. Znam da zvuči okrutno, ali imam posao u pokretu i ne mogu da se oslonjam na takav tip osobe, koja usporava mene i moj tim.

Loš učinak

Budimo pošteni, poneki put učinak može da bude smanjen. Ponekad projekat može da bude obimniji i može da oduzima više vremena nego što je u početku planirano. To ne znači da vaši zaposleni zabušavaju ili da im nedostaje veštine potrebne da bi bili uspešni. To samo znači da su pretrpani.

Međutim, ako imate određenog radnika, koji zadržava predaju zadataka i pored isteka krajnjeg roka, onda je to očigledan znak za uzbunu koji ukazuje na pad učinka. Drugi znakovi uključuju da njihov rad zahteva ispravljanje u nekoliko navrata, sve vreme pitaju saradnike za pomoć, ili oduzimaju mnogo vašeg vremena. Tada je vreme da otpustite tog zaposlenog.

Pixabay
Pixabay

Izazivaju prepirke

To je pojedinac koji može da napravi ozbiljnu štetu na vašem radnom mestu, ako ne obratite pažnju na njega. Oni šire glasine. Oni okreću kolege jedne protiv drugih. Oni podstiču pobunu podrivanjem rukovodstva ili klevetanjem nadzorniku. Ako imate zaposlenog koji neće da prigrli inicijative firme, cepidlači u vezi sa zahtevima projekta i dobija napade potrebe za izazivanjem problema, onda je verovatno vreme da se raziđete.

Ne mogu da se nose s promenama

„Promena je neizbežna, pogotovo u firmama koje brzo napreduju. Radnici moraju biti prilagodljivi i željni da usavrše veštine koje su nam potrebne“, kaže Metju Belovs, direktor „Jesvera“. „Potrebno je da održimo naše veštine naprednima u skladu sa tempom naše firme“, dodao je.

Ovo zapravo može biti teško kada imate vrednog radnika koji je odgovoran i koji se uklapa sa kulturom vaše firme. Nažalost, ako oni ne mogu da se ostvare na višem nivou, jer je tempo isuviše brz za njih, onda je nažalost vreme da idete dalje sa nekim ko će jednog dana moći.

-preduzetnistvo.gif

Uvek spreman za prepirku/nepredvidiv

Kao vođa, želite da odobrite novine i imate radnike koji će promeniti vaše dosadašnje stanje. Kakogod, ako je tu neki radnik koji uvek započinje prepirku sa vama, svojim kolegama ili čak i sa klijentima, onda je to prilično dobar znak da je podoban da dobije otkaz. Takav način ponašanja nije samo zastrašujući, to takođe stvara i neugodno radno okruženje drugim radnicima. Jednostavno rečeno, takva osoba mora da ode pre nego što stvari postanu isuviše neprijatne.

Ne pokušavaju da se usavrše

Recimo da imate zaposlenog koji je usporen ili ima strah od izvođenja javnih govora. Umesto da se potrudi da dolazi ranije na radno mesto ili da uzme časove izvođenja javnih govora, on se ni najmanje ne trudi da ispravi svoje greške ili da se popravi. U tom slučaju je verovatno u vašem najboljem interesu da tom radniku „date nogu“.

Samo čuvaju radno mesto

Shvatam. Kada ste počeli bilo vam je potrebno da zapošljavate radnike odakle god ste mogli, dok vam nije krenulo. Znam to iz prve ruke jer sam tokom najranijeg perioda svog posla doveo neke prijatelje i članove porodice. Stvar je u tome što oni samo čuvaju radno mesto ako nemaju veštine ili iskustvo da pomognu da vaš posao pređe na viši nivo.

Ponavljam, može biti ekstremno teško dok ne steknu radnu etiku ili ugled. Nadajmo se da će razumeti da je to neophodan potez koji morate da napravite zarad napretka svog posla.

Klijenti i poslovni partneri se žale

Jeste li znali da će 86 odsto klijenata prekinuti poslovanje sa firmom zbog lošeg iskustva vezanog za korisničku uslugu? Još više zabrinjava to što će nezadovoljni klijent svoje loše iskustvo podeliti sa 9 do 15 ljudi. Drugim rečima, vaši klijenti moraju da budu srećni. Ako od klijenata primate žalbe na račun zaposlenih zbog ispodprosečne korisničke usluge, onda ih morate otpustiti.

Isto je i sa poslovnim partnerima. Ko bi želeo da posluje sa organizacijom koja ima nepristojne ili bezosećajne radnike?


IZVOR: Entrepreneuer