Kataloška prodaja: Predrasude koje treba razbiti
Pexels

Ono što je važno za prodavce koji posluju po sistemu „od vrata do vrata“ je činjenica da u ovakav vid prodaje ne ulažu nikakav kapital. Potrebna im je volja, želja i znanje. Za početak bitno je da znate da u kataloškim prodajama, tj. poslovima od kuće, kako ih danas moderno zovu, postoji mogućnost napredovanja. Samo od vas zavisi da li ćete i u kojoj ćete meri napredovati. To je mrežni marketing koji je danas jako zastupljen i popularan. I upravo je to uslov za napredovanje u ovom poslu. Da biste bili uspešni morate izgraditi stabilnu mrežu i da svi radite kao jedno.


Postoje kataloške prodaje raznoraznih proizvoda: obuće, odeće, šminke i nege tela i lica, kuhinjskih proizvoda... Bitno je da prodavac dobro poznaje svoje proizvode kako bi bio u mogućnosti da ih potencijalnom kupcu reprezentuje na pravi način i tom prilikom probudi u njemu želju da kupi baš taj proizvod i to baš od njega.


Bitan je njegov stav prema potencijalnom kupcu, jer je prodavcu u interesu da proda određen proizvod, ali i da ga kupac preporuči svojim prijateljima, rodbini... i tako stekne što veći broj stalnih kupaca.

Pexels
Pexels

Prodavac mora sa sobom u svakom trenutku da nosi katalog. Katalog je njegova prodavnica u malom, a on je njen prodavac, šef, menadžer, reklama... i zato bi bilo poželjno da i sam poseduje ili koristi neke od proizvoda koje prodaje. Jer na kraju krajeva, ko će bolje promovisati sve te proizvode od samog prodavca?


Kupci moraju da znaju da svaki vid kupovine (pa i kupovine u buticima) nosi sa sobom neki rizik, pa tako i kupovina preko kataloga. Ako naiđu na dobrog prodavca ili ako već poznaju nekog mogu biti mirni i sigurni u kvalitet određenog proizvoda, jer kao što smo već rekli, prodavcu je pored prodaje bitno i to da sačuva kupca ne bi li mu se on vratio i tokom sledeće prodaje.


Prodavci moraju da se sastaju sa svojim sponzorom ili liderom ne bi li razmotrili dalje korake, jer je ovde timski rad neophodan. Potrebno je stalno usavršavanje o proizvodima koje prodaje, stalna interakcija sa ostalim prodavcima i umeće reprezentovanja proizvoda, ali nikako nametljivo.


Pohvalno je između ostalog i to šta sve ovakav posao pruža. A to je: radno vreme koje birate sami, sami birate sa kim želite da radite i da sarađujete, rad bez šefa, birate u kakvoj atmosferi ili okruženju želite da radite, mogućnost napredovanja i dobra zarada.


Pexels
Pexels

Ako vidite da neko od vaših prijatelja nosi katalog i želi da vam isti pokaže, pogledajte ga bez predrasuda, dozvolite da vam ispriča nešto više o proizvodima i usudite se da probate ono što vam je u tom trenutku potrebno.