Kako odabrati lokaciju za sopstveni posao?
Pixabay.com

Pogotovo kada otvarate butik ili restoran, izbor lokacije može biti od presudnog značaja za vaše poslovanje. Na tržištu postoje agencije koje se bave posebno pomaganjem i pronalaskom najbolje lokacije za sve vrste poslovanja.


Nekoliko stvari treba uzeti u obzir kada je u pitanju mesto na kojem je smešten lokal. Ovo su tri stvari o kojima morate voditi računa:


1.Morate imati jasnu sliku o klijentima


Prvo pitanje na koje morate dati odgovor jeste – ko je kupac? Ovaj odgovor treba da vas usmeri kako biste uz pomoć odabira ciljne grupe odabrali i lokaciju blisku toj ciljnoj grupi. Tako, na primer, ukoliko su vaši kupci deca, onda će idealna lokacija biti blizu škole, obdaništa ili igrališta. 

Izbor lokacije koja će vas približiti vašim klijentima ima dvostruki značaj. Klijenti će vam biti bliži, i njima će biti lakše da vas pronađu. Još ako je i vaša ponuda po nečemu jedinstvena u odnosu na ostale iz okruženja, onda će vaš posao biti pun pogodak.

2. Zanemarivanje pitanja pristupa lokalu


Pre nego što se oduševite izgledom samog lokala i prostorijama u njemu, povedite računa o tome kako će budući kupci priči lokalu. Parking, signalizacija i saobraćaj su od presudnog značaja. Takođe je jako bitno koliko je primetan sam lokal, da li je uvulen ili je dovoljno vidljiv da ga svako može uočiti.


Sa druge strane, čak i da je lokal vidljiv i sa Meseca, to neće biti dovoljan razlog za posećenost ukoliko nemate parking. Parking je jako bitan, pogotovu klijentima koji su vozači, i onima sa manjom vremena koji ne žele da izgube dragoceno vreme tražeći parking kako bi baš u vašem lokalu kupili šta im treba.


Za one koji pešače, ili putuju gradskim prevozom, od presudnog značaja je blizina autobuskog stajališta kao i gustina saobraćaja.


Pixabay.com
Pixabay.com

3. Nespremnost na pregovaranje o Ugovoru


Kada pronađete savršenu lokaciju, preostaje potpisivanje Ugovora o zakupu. Pre nego što prihvatite sve što su vam stavili na papir, dobro razmislite o svojim granicama i mogućnostima. Uvek morate biti svesni koliko daleko možete da idete naspram svojih mogućnosti.


 Nemojte zaboraviti da se spisak troškova ne završava samim zakupom. Uzmite u obzir rashode oko renoviranja, stilizovanja i svega što je potrebno da lokal prilagodite svojim potrebama. Tu je i reklama, pa i opremanje samog lokala koji treba i napuniti koja god da je delatnost u pitanju.


Odabir lokacije, kao i sve ostalo što uključuje pokretanje sopstvenog posla, zahteva detaljno istraživanje. Najbolje je da se posavetujete sa drugim vlasnicima lokala u blizini onog koji se vama dopada, kako biste znali da li je to okruženje zaista pravi izbor za vas. Kada se sve „ kockice “ slože,ostalo je na vama.

IZVOR: BizLife