Kako napisati privlačan blog post?

FOTO: Million Informations

Prevela: Sanja Davidović

Upecajte ih već prvom rečenicom

Doduše, ovo je najteži deo pisanja blog posta. To je zato što prva rečenica treba da bude u stanju da dopre do čitaoca, a istovremeno, da im da ideju o čemu će vaš post biti.

Možete početi sa:

- Provokativnim pitanjem – „Da li znate šta blog post i sendvič imaju zajedničko“?
- Citatom – „Ernest Hemingvej je jednom rekao: ’Ne postoji ništa u pisanju. Sve što radiš je da sedneš za pisaću mašinu i krvariš’.“
- Statistikom – „Prema zvaničnoj federaciji blogera (hipotetički primer), 99,9 odsto blogera doživi blokadu prilikom pisanja“.
- Pričom – „Pre neki dan, doživeo sam Njutnovo iskustvo - jedna jabuka mi je pala na glavu“.

Učinite da se svaka reč, fraza i rečenica računa

Zbog toga što se raspon pažnje internet korisnika smanjuje iz dana u dan, morate teže raditi na tome da zadržite pažnju čitalaca od početka pa do kraja vašeg posta. Da biste to uradili, svaka reč, fraza, rečenica, čak i znak interpunkcije mora dodavati nešto vašem delu. Zgodan trik je da pročitate svoj rad naglas. Ako osećate kao da objašnjavate stvari previše sporo, ili ako zaspite slušajući svoj sopstveni glas (grozno!), možda ćete morati da izmenite nebitne delove. Vaš rad bi se mogao osetiti kao „nepotpun“, u čijem slučaju možete ubaciti dodatne informacije da razjasnite svoje misli ili ojačate svoje argumente.

Skratite rečenice, ukoliko je to moguće

U vezi sa ovim savetom, evo grubog vodiča koji će vam pomoći da odlučite da li treba da smanjite kilometarsku rečenicu.

Da li prevrćete očima dok čitate rečenicu? Da li ste pročitali rečenicu naglas i izgubili dah dok ste je izgovorili? Da li vidite previše prideva, glagola i drugih reči koje ničim ne doprinose rečenici? Ako se bilo šta od ovoga dešava, skratite je! U suprotnom, ta kilometarska rečenica je u redu takva kakva je.

_izrada_sajtova.gif

Koristite jednostavne, ali precizne, reči

Znate kako u MS Word-u „Shift+F7“ vuče reči iz više nejasnih delova u leksikon sinonima? Pa, možda nećete želeti da se previše oslonite na tu funkciju. Čitaoci mrze kada ih bombardujete žargonima. Ne samo da ove reči pogoršavaju čitalačko iskustvo, več i vaš blog post izgleda pompezan i pretenciozan. Umesto pokušaja da zvučite „pametno“, pokušajte da zvučite razumno. Koristite reči koje najbolje prenose vašu ideju i koje mogu razumeti i laici.

Igrajte se analogijom

Blogovanje je poput zabavljanja. Nije dovoljno da ostavite sjajan utisak na prvom sastanku. Takođe, morate da pokažete, ponovo i ponovo, na predstojećim sastancima da ste osoba vredna nečijeg vremena, posvećenosti, i ljubavi.

Ubacite nekoliko preporuka iz pop kulture

Preporuke iz pop kulture dodaju aromu vašem blog postu. Odaju vašim čitaocima utisak da ste humani i, samim tim, dopadljivi. To vam govori da budete svesni svoje publike kada koristite ove preporuke. Možda mislite da su Bitlsi najveći rok bend svih vremena, ali upućivanje na Fantastičnu četvorku dok pišete za obožavaoce One Direction-a možda neće biti najbolja ideja na svetu.

Učinite vaš post jedinstvenim (čak iako ideja nije)

Suočimo se sa tim: pojavljivanje sa 100% originalnom idejom za blog post je sve samo ne lako. Ako pokrenete svoju temu kroz brzu Google potragu, velike su šanse da je neko već pisao o tome. Šta bloger treba da uradi u ovom slučaju? Jednostavno je, zaista. Pronađite novi ugao.

Ako se neko već pojavio sa „5 razloga zbog kojih treba da budete honorarac“, vi možete napisati post o tamnoj strani honorastva poput „20 razloga da kažete ’Ne’ honorarstvu“, ili možete krenuti sa „Još 5 razloga zašto treba biti honorarac“.

blog_prevod_2016.jpg
FOTO: Counterintuity

Završite sa udarnim zaključkom

Dakle, završili ste sa uvodom i glavnim delom. Sada, vreme je da napišete zakjučak, što je isto teško kao i (možda i teže) uvod. Najlakši izlaz iz vaše dileme je da sumirate sve ključne tačke u zaključku. Onda ponovo, to može biti dosadno, jer je to upravo ono što većina blogera radi. Umesto toga, možete da završite sa provokativnim pitanjem ili pozivom na akciju, ili da ponovo utvrdite vašu glavnu poentu i ubedite svog čitaoca da vam je stalo do te poente.

Još nekoliko saveta (takođe poznato i kao – nešto što liči na zaključak)

Ova pravila nisu uklesana u kamenu. Slobodno ih koristite – ili ne – u zavisnosti od toga šta je odgovarajuće za vaše delo. Ono što je bitno je konstantno pisanje postova koji su zanimljivi, informativni, i dovoljno jedinstveni da navedu vaše čitaoce da se vrate po još.

IZVOR: Hongkiat

Sanja je večiti sanjar koja će pokušati da vam objasni nerazumljiv svet odraslih i njihove međusobne odnose.