Kako napisati motivaciono pismo?
Pixabay

U potrazi za pisanjem što boljeg motivacionog pisma najčešće se poseže za Guglom. Kada naiđete na željenu pretragu vidite da ima nebrojeno mnogo strana. U većini slučajeva otvarate one na prvoj strani što je i razumljivo. Ali i hiljade drugih ljudi otvori baš te naslove sa prve strane i vi ste samo jedan od mnogih sa sličnim motivacionim pismom. S obzirom da poslodavac nema vremena da čita sve što mu stigne, većina tih pisama ode direktno u „kantu“. Zato izbegnite te zamke na sledeće načine.


1. Načinite ga ličnim  (kao da poznajete poslodavca)


U današnjim uslovima ovo i nije teško. Ako recimo tražite posao preko Linkedina možete na osnovu profila koji poslodavac ima na istoj mreži sastaviti propratno pismo koje će ga zainteresovati.


2. Ispričajte svoju priču


Ništa na ljudski mozak ne deluje tako kao dobra priča. Kako biste ušli u uži izbor za posao, ispričajte svom poslodavcu neku zanimljivu priču. Krenite sa najinteresantnijim detaljima, recimo:


„Gospodine Piterson, primetio sam da ste bili pomorac. I ja sam bio, neko vreme, ali me je jedna strašna nezgoda navela da promenim mišljenje o svojoj karijeri.“

Pixabay
Pixabay

3.Razradite vašu vezu sa kompanijom


Ovde stupa na snagu vaše istraživanje na društvenim mrežama. Kada se naoružate podacima o kompaniji i poslodavcu u svom propratnom pismu obavezno navedite razloge zašto je za vas bitno da radite baš u toj kompaniji (a ne samo da vam je posao bitan).


4.Usmerite se na tri opisa


Odličan primer za ovo je prezentacija telefona iPhone. Kada je Stiv Džobs krenuo da drži prezentaciju mogao je da priča o 200 funkcija koje je telefon imao, ali on se odlučio da priča samo o sedam funkcija jer bi u suprotnom prezentacija bila preduga i dosadna. Tako i vi možete iskoristiti ovaj primer i reći poslodavcu da postoje tri načina uz pomoć kojih biste doprineli firmi.

Pixabay
Pixabay

Do posla iz snova morate dođi uz puno truda, želje i volje, ali ako vaše motivaciono pismo nije zadovoljavajuće, poslodavac ga neće ni pročitati. Da vaše znanje i vaše veštine ne trunu uzalud potrudite se i uz našu pomoć ostavite dobar utisak.

IZVOR: BIZLife