Kako da ne pregorite ako se bavite ručnom izradom

Foto: Psych Minds

Viđa se iznova i iznova - novi stvaraoci sa sjajem u očima, pokreću novi posao za prodaju proizvoda koje vole da prave, da bi počešali nezasiti stvaralački svrab. U početku dolazi medeni mesec, vremenski period u kome cvetaju ruže. Nema ničega sem ljubavi, i ne možete da dočekate da dođete do tačke kada možete da date otkaz i budite se svakog dana da sledite svoju strast i da pravite još stvari.

Onda jednog dana, elan se prigušuje kada vam neko kaže da su svi kupci ručno napravljenih proizvoda na Instagramu (Instagram). Ovo je za vas šokantno, jer ste mislili da su oni svi na Fejsbuku (Facebook), i da ste potrošili 300 dolara i nekoliko meseci usavršavajući ciljanje i vreme vaših sponzorisanih poruka na Fejsbuku. Zatim, mušterija napiše negativno mišljenje na svom Tviteru (Twitter) i javno traži povraćaj novca - obeležavajući vaše Tviter ime, naravno. I kao šlag na torti, preleteli ste pogledom novosti na Fejsbuku taman na vreme da vidite sliku očajnog beskućnog kučeta, video osobe koja je upucana i politički mim od kojeg vam krv proključa.

Sada, morate da zaustavite sve i podelite svoje političke stavove, obavestite prijatelje da mogu da usvoje štene, i da naučite da koristite Instagram, ali ne pre nego što se pozabavite nezadovoljnom mušterijom pre nego što ugrozi vaš savršeno čisti zapis trgovačkog računa tako što vas prijavi svojoj banci. I još uvek imate više proizvoda da napravite i pošaljete pre kraja radnog vremena. Približavate se nervnom slomu. Još nekoliko dana kao što je ovaj i pregorećete.

Međutim, ne mora da bude ovako. Ne bi trebalo da bude ovako. Iako ne možete potpuno izbeći lude, stresne izazove preduzetništva, možete izbeći da postanete žrtva malog preduzeća. Evo sedam načina da izbegnete pregorevanje od preduzetništva rukotvorinama.

burnout_banner_09_2016.jpg

Foto: Fotolia

Kako da izbegnete pregorevanje u vašem poslovanju rukotvorinama

1. Izrazite precizne lične i poslovne ciljeve i vremenske okvire

Kako će vaš posao upotpuniti vaš životni stil i služiti vama i vašoj porodici? Koliko prodaja ćete morati da obavite svake nedelje kako bi dostigli vaš godišnji prodajni cilj? Koliki je vaš godišnji prodajni cilj? Koja je najmanja moguća cena po proizvodu koji vaš posao može da apsorbuje, a da i dalje održava zdravi profit? Da li želite da prodate vaš posao u budućnosti, ili da dozvolite da umre s vama kao jedinim vlasnikom? Ako želite ono prvo, šta treba da uradite kako bi se povećala vrednost vašeg poslovanja tokom vremena?

Ovo je mali uzorak pitanja koja treba postaviti na začetku vašeg poslovanja, pre nego što potrošite hiljade dolara na opremu, materijale i programe. Razradite svoj plan. Unapred identifikujte šta želite da postignete tako da možete da preduzmete korake koji će vas voditi u tom pravcu.

2. Održavajte izvodljive linije proizvoda

Nakon što znate šta želite da vaše poslovanje radi za vas, isplanirajte liniju proizvoda koja ima smisla. (Nažalost, ovo znači da verovatno nećete moći da pravite sve što volite da pravite.) Kao mnogi novi preduzetnici, dobre su šanse da imate previše ideja o proizvodima i nedovoljno vremena ili materijala da ih sve ostvarite.

Počnite sa malom, ciljanom linijom dostupnom u nekoliko varijanti. Krenite sa proizvodima koji donose najveći profit (čak i ako vam nisu omiljeni za pravljenje) tako da možete izgraditi stabilan priliv novca potreban za finansiranje vašeg rasta. Oduprite se izazovu da pravite, pakujete, slikate, stavljate na Instagram, blogujete o ili prodajete svaku pojedinu stvar koju možete da pravite samo zato što možete. Budite fokusirani. Budite strateški nastrojeni.

Mnogo je bolje da prodate veliku količinu nekolicine proizvoda nego da prodate malu količinu velikog broja proizvoda.

3. Nemojte raditi ništa što se ne uklapa u vaše izražene ciljeve i vremenske okvire

Rečeno je da ljudi postaju uspešni zbog onoga što odluče da ne urade, čak i više nego zbog onoga što odluče da urade. Mnogi preduzetnici uverili su se u istinitost ove tvrdnje. Ako pokušate da radite previše stvari često završite ne radeći ništa.

Postoji istraživanje koje zaključuje da obavljanje više stvari istovremeno smanjuje efikasnost i učinak, čak i smanjuje vašu inteligenciju. Kako stresno!

Napravite listu svih stvari koje moraju redovno da se rade u vašem poslu, zatim je proverite i izbacite bilo šta što može biti ili spojeno s nekom drugom aktivnošću ili što zapravo nije potrebno da se radi uopšte. Vaša konačna lista treba da sadrži samo one stvari koje moraju biti urađene da biste namirili vaše ciljeve. Radite sa ovom listom i ničim više.

Work_Life_Balance_09_2016.jpg

Foto: ACEP

4. Planirajte sve što se može planirati

Sada kad znate šta trebate da radite, možete to isplanirati. Oduzmite šest do osam sati za spavanje od vašeg dnevnog sledovanja od 24 časa, i zapišite šta ćete da radite, i kada, u preostalih 16 do 18 sati. Uključite i vreme za sebe i svoje prijatelje i porodicu naravno, i držite se ovoga što približnije. Ovo je jedini način na koji možete da budete sigurni da će stavke koje ste identifikovali kao ključne biti zapravo urađene.

5. Stvorite brendirani ekosistem fokusiranjem na usluženje vaše postojeće ciljane klijentele

Potrebno je manje novca, vremena i energije da se zadrži poslovanje od postojećeg kupca nego da se juri i pridobije novi. Naravno, deo vašeg posla je da steknete nove kupce, ali ne činite to po ceni gubitka postojećih.

Negovanje male, ali postojano rastuće grupe ljudi koji kupuju vaše proizvode tokom cele godine znači da gradite kupce odane brendu koji će kupovati i reći svojim prijateljima o tome kako su vaši proizvodi odlični. Što više oni kupuju i što ih više uslužujete vi, to će se više videti u vašim proizvodima.

Takođe, kroz vaše kanale društvenih medija i tržišta ili događaja koje održavate, mnogi vaši kupci će se verovatno međusobno upoznati i nove veze će moć da procvetaju. Rezultat bi trebao da bude ekosistem u kojem vi i vaš brend možete da napredujete. Negujte ove veze i koristite vaše društvene medije da ih učvrstite. Od njih zarađujete za život.

6. Prosledite one zadatke koji moraju biti ispunjeni, a ne možete sami da ih uradite

Sada kada ste sveli poslovne zadatke koji se moraju uraditi na minimum, vreme je da nađete malo pomoći. Prosledite sve što ne želite da radite, nemate vremena da radite ili ne umete dobro da radite. Ako, kao i mnogi stvaraoci, imate problema sa kontrolom, prosledite prvo manje zadatke. Kada vidite koliko ste srećni, opušteni, a niste pregoreli od posla, kada prosleđujete postaćete veoma dobri u tome.

7. Izbegavajte vesti što više možete, a da i dalje budete zabavan gost na proslavama

Vesti odvraćaju pažnju i uznemiravaju na više nivoa. Postoje nekoliko istraživanja koja beleže negativna psihološka dejstva loših vesti: akutni stres i simptomi slični onima sa kojima se suočavaju osobe s posttraumatskim stresnim poremećajem su samo neka od njih.

Izbegavajte vesti. Potisnite obaveštenja, osim ako ne doprinose ispunjenju vaših ciljeva i prioriteta. (Pogledajte broj jedan, iznad.) Održavajte što pozitivniji način razmišljanja što možete. Moraćete da se borite za ovo, ali vredi. Ne možete delotvorno upravljati detaljima vašeg poslovanja ako vam se tragedije konstantno iznova odigravaju u mislima.

Bez obzira na to šta pravite i prodajete, ili koju vrstu firme imate, budite jasni u tome šta stvarate i prigrlite ove korake da biste umanjili nezadovoljstvo i doveli profitabilnost do maksimuma i, naravno, zabavu!

Izvor: Small Biz Trends