Novi festival namenjen ljubiteljima Edgara Alana Poa
Julesxt (Flickr) via Photopin Licence" target="_blank">

RIČMOND, Virdžinija. – Muzej Edgara Alana Poa započeo je nešto što bi moglo da postane nova tradicija u Ričmondu – Filmski festival Edgara Alana Poa. Događaj je počeo 22. 09. uveče u Muzeju Edgara Alana Poa, predstavljanjem Nesrećnog Časa sa muzikom uživo i nemim filmovima, a vrhunac su bile glavne projekcije filmova u Bird Teatru u Keritaunu naredna dva dana.

„Svi su tako strastveni“, rekla je Tami Rab, volonter na festivalu. „Ovo je jedan predivan mali muzej. To je skriveni biser Ričmonda, i uživali smo u svemu što smo do sad videli“, dodala je.

Lokalni ilustrator Stiven Varik pronašao je u Pou izvor inspiracije, ceneći misteriozne i morbidne teme koje je ovaj razvio tokom svog kratkog života.

„Bilo šta što je tako nekako mračno i jezivo je zanimljivo“, rekao je Varik. „Mislim da mnogo znači, stvarno. Osobe koje vole grozomornije stvari, mogu da se okupe na ovom mestu, pa je to kao neko mesto na koje mogu da dođu. To je kao da im se nešto obraća.“


„Po je bio jedan od prvih pisaca horora ikad, kao i jedan od prvih pisaca misterioznih priča, tako da je za ljude koje vole takve stvari, ovo nešto kao nulta tačka“, dodao je Varik. „Ovde je sve počelo. Tako da ovo sigurno mnogo znači Ričmondu i sigurno da mnogo znači mnogim piscima i umetnicima i ljudima koji su nadahnuti njegovim delom.“

Viktorija Prajs, kćerka pokojnog glumca Vinsenta Prajsa, čuvenog po ulogama u horor filmovima i filmovima zasnovanim na delima Edgara Alana Poa, prisustovala je svim događajima na festivalu. U petak veče je predstavila film „Kuća Ašer“ (The house of Usher) iz 1960. godine, u kojoj je njen otac imao glavnu ulogu. Rekla je da filmski festival slavi Poa kao „jednog od istinskih američkih glasova u umetnosti.“


Druge filmske adaptacije Poovih najčuvenijih radova, kao što je „Azil u Stonherstu“ (Stonehearst Asylum) iz 2014. godine, bile su prikazane u petak uveče u Bird teatru u Keritaunu. Poovi obožavaoci stali su u red rano da bi dobili mesta. Bob Galedž, orguljaš u Bird teatru, otvorio je veče izvedbom muzičkih melodija koje opsedaju um.


U subotu je Bird ponovo bio domaćin projekcija kratkih filmova i panelskih diskusija sa filmskim ekspertima. Ujutru su prikazani crno-beli filmovi „Crna mačka“ (The Black Cat) iz 1934. godine i „Pad kuće Ašer“ (The Fall of the House of Usher) iz 1928. godine. Kasnije u toku dana, u segmentu nazavanom „Animirani Po“ prikazan je film „Neverovatne priče“ (Extraordinary Tales) iz 2014. godine.


U još jednom segmentu nazvanom „Izazovi u pravljenju filmova zasnovanih na Poovim delima“ predavači su raspravljali o uzbuđenju i teškoćama koje su susreli prilikom snimanja svojih filmova.

Pixabay
Pixabay

Poslednji događaj odigrao se u subotu uveče u Kulturno-umetničkom centru u Glen Alenu i sadržao je govor Viktorije Prajs. Ovom događaju su prisustvovali ljudi koji su nastavljali Poovo zaveštanje tokom godina.

Džon Latije, režiser filma „Izdajničko srce“ (The Tell-Tale Heart), bio je pozvan da prikaže svoj film u Bird teatru. Rekao je da činjenica da, u istoj oblasti, na trgu Kapitol u Ričmondu, stoje i spomenik Džordžu Vašingtonu i spomenik Edgaru Alanu Pou, pokazuje da Ričmond ceni književnost i umetnost podjednako kao i diplomatiju i politiku.


„Poova kuća je bila vrlo ljubazna da me pozove da dođem ovde i prikažem film“, rekao je Latije. „A u pitanju je nezavisni film, pa mi je kao nezavisnom režiseru pravi blagoslov da imam mesto gde mogu da ga prikažem. Izuzetno sam zahvalan Ričmondu koji mi je to priuštio. Delovao je kao odgovarajuće mesto da se pokaže Poovo delo.“


Sa iskustvom rada na Diznijevoj animaciji, Raul Garsija, režiser i animator petodelnog filma „Neverovatne priče“ (Extraordinary Tales) je govorio zašto je animacija jedinstvena u pravljenju filmskih ostvarenja. Rekao je da su ljudi navikli da gledaju akcioni, romantični ili horor film. Animacija je nešto drugačije i nije samo za decu.

„Odjednom si video animaciju kao nešto različito od dečjih filmova, ili filmova namenjenih porodičnoj publici. Hteo dam da probam nešto drugačije“, rekao je Garsija. „Animacija je tehnika i koristio sam tehniku animacije da bih ispričao Poovu priču i da je ponovo stvorim kroz animaciju.“


Džef Džerom, kustos u Kući Edgara Alana Poa i Baltimorskog muzeja, rekao je da Poov muzej u Ričmondu obavlja sjajan posao u promovisanju i ukazivanju časti svemu vezanom za Poa. Smatra da će filmski festival da se održi i sledeće godine i da će postati tradicija u Ričmondu.

„Bio je to veliki uspeh. Možda ih je dočekao nespremne, jer kad pravite događaj nikad ne znate koliko će popularan da bude dok ne otvorite ulazna vrata“, rekao je Džerom. „Do sad je na svim događajima gomila ljudi čekala da uđe.“


Izvor: WTVR-TV