Nokija izbacuje novi smartphone ove godine

FOTO: Live Trading News

Kompanija je objavila da će u 2017. godini staviti u prodaju pametne telefone i tablete sa operativnim sistemom Android. I sve to zahvaljujući saradnji sa manjim timom sastavljenim od bivših radnika Nokije, van Helsinkija, koji je izgleda spreman da se upusti u ono što bi mnogi nazvali veoma smelim poduhvatom. Zovu se HMD Global i ubeđeni su da mogu da učine da Nokija povrati svoj imidž u svetu telefona.

Dizajn i marketing

Nakon lansiranja iPhone-a, u 2007, Nokija je počela da slabi kao marka i u 2011. njen prvi izvršni direktor, Stiven Elop, definisao je organizaciju kao „platformu u plamenu“. Kada je Majkrosoft ozbiljno ušao u posao, Nokija je doživela krah, dok su sistemi iOS i Android zauzeli tržište.

Međutim, kompanija koja je nastavila da bude važan entitet u okviru telekomunikacione infrastrukture, uprkos lošoj prodaji mobilinih telefona, sada je odobrila licencu kompaniji HMD Global, koja želi da ponovo ulaže u budućnost. Nova serija telefona neće biti proizvedena od strane kompanije HMD Global. Putem dogovora sa Fokskonom, biće izrađena u Kini i Vijetnamu, dok će finska marka biti zadužena za dizajn i marketing.

„Nešto novo“

Ovu grupu preduzetnika čine Arto Numela, najpre izvršni direktor na odeljenju za prodaju Nokije i Majkrosofta, a potom i izvršni direktor HMD-a, Peka Rantala, direktor marketinga HMD-a i bivši direktor izvoza Nokije, Florijan Zajh, predsednik HMD-a i bivši osnivač HTC-a i direktor Orindža. „Verujemo da je svet spreman za nešto novo u tehnologiji mobilnih telefona“, objašnjavaju na veb sajtu HMD Globala.

209657.jpg

FOTO: Express

Arto i Peka su prestali da rade na projaktu Windows Phone, koji su vodili Nokija i Majkrosoft, i odlučili da započnu sopstveni biznis, da bi potom osvojili obe marke, komentariše dopisnik tehnologije BBC-a, Rori Selan-Džons. Priča je pomalo komplikovana: kompanija koja je jedva nekoliko godina unazad predstavljala evropsku i svetsku kraljicu u industriji mobilnih telefona, a čiji ponovni oporavak nije postigao uspeh.

Koji je zapravo plan Arta Numele i njegove ekipe? Na trenutak, izgubili su vodeću poziciju, ali još uvek su na značajnom mestu u poslu mobilne telefonije kompanije Majkrosoft, koja i dalje znači nešto milionima klijenata širom sveta. „Smanjenje je oko 15% godišnje, ali i dalje je to jedan veoma prosperitetan posao“, kaže Numela. Zapravo, obezbeđuje im likvidnost i pristup trgovinskim partnerima.

Pravi cilj je plasiranje serije Android smartphone-a u prvoj polovini 2017. godine. Preduzetnici uveravaju da su izabrali najbolje dizajnere i specijaliste ove industrije koji su čekali u redu da bi učestvovali u ovom izazovu. Njihov tim čine bivši zaposleni Nokije i Majkrosofta, a takođe i drugih firmi sa dugim stažom u sektoru, kao što su HTC, Soni Erikson, Samsung ili Motorola. Međutim, planiraju ulazak na veoma konkurentno tržište Android-a, gde svaka kompanija želi da dobije svoj deo kolača.

Po čemu se razlikuje HMD?

Može se sve iskazati jednom rečju: Nokija. „Nokija je prava marka, pravi brend sa 150 godina postojanja“, kaže Florijan Zajh. „Poznata je širom sveta kao prva marka mobilnih telefona u industriji mobilne telefonije“.

Grupa potvrđuje da su, dok su obilazili svet tražeći poslovne partnere, naišli na podršku mnogih ljudi koji su im „hrlili u zagrljaj“, pokazujući „magičnu ljubav prema Nokiji“. Peka kaže da svaki od novih članova sistema Android mora da se bori da bi pronašao novo mesto na tržištu, a oni su već firma od poverenja. Mnogo je onih koji su osetili nostalgiju za telefonima 3310, kao i prema drugim klasičnim modelima Nokije.

CN1_Xr_D4_WUAIm_Wt_G.jpg

FOTO: Huffington Post

U 2000. godini Nokija je, bez sumnje, bila kraljica mobilne telefonije. Mati Alauta, izvršni direktor sektora za mobilnu telefoniju, u to vreme je rekao da je Evropa vodeća u tom sektoru, dok su Sjedinjene Američke Države lideri u razvoju interneta. „Naša misija je da Nokija bude glavni pokretač za nastanak informacionog društva“, tvrdio je Alauta u tom trenutku. Taj san se nije ostvario i na kraju su američki divovi uveli svet u eru interneta i pametnih mobilnih telefona.

Danas HMD ima manje ambiciozan cilj. Jednostavno, žele da Nokija postane važan igrač na tržištu, ali to bi moglo biti veoma komplikovano za izvođenje. „Mnogi potrošači i dalje imaju veliku naklonost prema ovom brendu, ali ipak ne kupuju mobilne telefone iz sentimentalnih razloga“, objašnjava Selan-Džons. Zbog toga će „nova Nokija“ morati da pokaže da ima nove ideje za kreiranje budućnosti mobilne telefonije.


IZVOR: BBC