Lov na Pokemone kao marketinško sredstvo

Foto: Wikipedia

Prevela: Milica Živković

Milioni ljudi svakodnevno koriste ovu aplikaciju kako bi se povezali sa svetom koji ih okružuje, pod tim uključujući druge ljude i konkretna mesta. A ukoliko znate kako, možete upotrebiti moć ove aplikacije i u cilju promovisanja svog lokalnog posla.

Čarolija Lova na Pokemone

Za početak, bacimo pogled na neke od najznačajnih karakteristika Lova na Pokemone – na karakteristike koje ovu aplikaciju čine popularnom, kao i na one koje nude najveći reklamni potencijal:

Razlog za izlazak. Evo kako funkcioniše Lov na Pokemone: glavni cilj je uhvatiti što više Pokemona, a da bismo uhvatili one bolje, moramo da posećujemo nova i drugačija mesta. Ova aplikacija zahteva da igrači izlaze i šetaju manjim ili većim gradovima i gradskim četvrtima, što bi značilo potencijalno povećanje broja pešaka.

Privlačenje na konkretno mesto. Ovo je igrica smeštena u tzv. „proširenu realnost“, tako da se većim delom vrti oko pronalaženja određenih „žarišta“, poput „Poke–stanica“, gde se dodeljuju besplatne stvari, i Vežbaonica, gde treneri Pokemona mogu međusobno da se bore. Štaviše, ova mesta mogu postati još vrednija i primamljivija za trenere, recimo, ispuštanjem „mamca“, koji privlači više Pokemona na jedno mesto u ograničenom vremenskom periodu.

Pripadnosti timu. U Lovu na Pokemone, morate se odlučiti za jedan od tri tima (Instinkt, Mističnost ili Hrabrost, koji su predstavnjeni žutom, plavom, odnosno crvenom bojom). Ovo podstiče nadmetanje, ličnu identifikaciju i rivalstvo između grupa.

Socijalizacija. Aplikacija takođe zahteva dozu socijalizacije; videti drugog kako se igra predstavlja trenutak bliskosti između stranaca, i ljudi će se često na trenutak zaustaviti kako bi razmenili savete i anegdote o Pokemonima koje su uhvatili ili bitkama koje su dobili.

Pok_mon_Go_28067821730.jpg

Foto: Wikipedia

Kako primeniti ove odlike u korist sopstvenog posla?

Vaš put do uspeha u lokalnom marketingu

Želite, svakako, da Vaš posao bude deo reklame, ali neki poslovi imaju veće šanse za to nego drugi. Na primer, radnje u urbanim područjima ili oblastima sa velikim brojem pešaka će, naravno, privući više trenera (igrača). Takođe, ako se Vaša kancelarija nalazi na ili pored nekog od „žarišta“, bićete u ogromnoj prednosti, što ćete i videti. U nastavku navodimo samo neke od taktika koje možete iskoristiti da uvedete Lov na Pokemone u svoju lokalnu reklamnu strategiju.

Bacite mamac da privučete trenere

Evo jedne tajne: mamac iz igrice, koji služi da „namami“ Pokemona na određeno mesto, bez problema bi mogao da se zove još i „ljudski mamac“, jer zapravo ima za cilj da „namami“ igrače na konkretne lokacije u stvarnom svetu. Nakon jučerašnjeg postavljanja mamca u gradskom parku, bilo je potrebno svega nekoliko minuta da se pojave tri grupe ljudi, odnosno devet igrača Lova na Pokemone. Zaprepašćujuće je koliki uticaj virtuelni mamac ima u realnom životu.

Ako se Vaša radnja nalazi tačno na „Poke–stanici“ ili pored nje, moći ćete da bacite mamac u roku od trideset minuta, što će verovatno na sličan način privući igrače koji će lutati u blizini zbog povećanog broja Pokemona koji se pojave kada se mamac postavi. Jedina caka je u tome što se puno mamaca može brzo kupiti jedino pravim novcem – zavisi od toga kako ih tačno nabavljate, ali obično ne koštaju više od jednog dolara po komadu.

Vlasnici restorana i kafića mogu imati posebnu korist od mamaca, pošto će igrači poželeti tu da provedu neko vreme i verovatno nešto pojedu ili popiju. A ako Vaša radnja nije blizu „Poke – stanice“ ili Vežbaonice, ne brinite: saradnik časopisa Forbs, Džejson Evangelo, nedavno je saopštio da je Nijantik, tvorac Lova na Pokemone, potvrdio da će finansirani maloprodajni objekti uskoro biti uključeni u igru.

EU%20OM.gif

Udovoljite timovima individualno

Ljudi su zapanjujuće ponosni kada je reč o izboru timova – stranci se međusobno povezuju na osnovu pripadnosti timu, iz razloga koji se mogu pripisati jedino tribalizmu. Iskoristite to! Možete uslužiti određene članove tima nudeći specijalne ponude za svaki od njih nekog drugog dana; na primer, možete ponuditi popust od jednog dolara na piće za članove tima Mistik, ili organizovati večeri posvećene timu Instinkt, što bi podstaklo njihove članove da se okupljaju u Vašoj radnji i razmenjuju savete.

Pokažite svoje učešće u igri

Kad smo već kod saveta, možete i sami da smislite neki, kako biste privukli više pažnje na svoj posao. Koristite medije da biste obavestili ljude o tome šta se dešava na Vašoj teritoriji. Na primer, ako neko od mušterija uhvati retkog Pokemona u Vašoj radnji, pišite o tome na društvenim mrežama – velike su šanse da će Vam pristići određen broj pešaka u potrazi za istim.

Takođe, pomoću kamere koju nudi aplikacija, možete da fotografišete Pokemone u svojoj radnji, promovišući je tako ljudima koji nikada nisu bili u njoj. Tržni centri i spomen – parkovi pridružili su se zabavi, postavljajući ironično – šaljive fejsbuk statuse, kako bi podstakli posetioce da igraju Lov na Pokemone, kao i da slikaju i objavljuju selfije koristeći #pokeselfi.

pokemon_1521104_640.jpg

Foto: Pixabay

Priređujte borbe u Vežbaonicama

Ovaj savet je posebno koristan ukoliko se Vaša radnja nalazi na ili pored Vežbaonice, gde igrači mogu da se bore u ime svojih timova za dominaciju u stilu animirane serije Kralj brda. Ako se slučajno nalazite u ovoj povoljnoj situaciji, promovišite kao ludi činjenicu da Vam se kancelarija baš tu nalazi. Igrači koji se nadmeću oko kontrole nad Vežbaonicom će morati tu da provedu makar pola sata (obično i više) da bi se borili protiv vođa Vežbaonice dovoljan broj puta da preuzmu kontrolu nad njom, tako da će morati malo da ostanu kod Vas (i, nadamo se, kupe Vaše proizvode).

Podstaknite svoje nadređene da se uključe ili okupite zaposlene, te uspostavite dominaciju sopstvenog tima, i pozovite izazivače – može biti zabavan način da privučete mase. Ništa ne zagreva ljude kao takmičenje, a Vi imate moć baš to da im pružite.

Ponudite mesta za punjenje baterije

Lov na Pokemone je igrica koja brzo troši bateriju; igrači će morati često da pune telefone u toku igre. Iskoristite to tako što ćete im ponuditi mesta za punjenje baterije. Možda biste mogli i da postavite znak ispred radnje, da njime privučete igrače kojima su prazni telefoni.

Reklamirajte retke Pokemone na svojoj teritoriji

Neki Pokemoni mogu da se nađu samo na određenim geografskim lokacijama. Za njih se smatra da su retki i traženiji od strane igrača. Ako primetite da se neki takav Pokemon s vremena na vreme nađe blizu Vaše radnje, razglasite tu činjenicu! Simpatičan i prepoznatljiv Pikaču je, recimo, jedan od njih. Postavite znak ispred radnje koji će obavestiti igrače o tome da se kod Vas mogu naći retki Pokemoni.

Igra Lov na Pokemone ne postoji ni punih nedelju dana, a već je izvršila drastičan uticaj na društvo. Ova aplikacija će se još menjati – kako se sve više ljudi priključuje, kolektivno ćemo otkrivati nove stvari o njoj, a Nijantik će uvesti nova ažuriranja koja će promeniti igru. Ove reklamne strategije su samo početak. Zato širom otvorite oči za nove napretke, i obavezno nam javite ako igde pronađete legendarnog Pokemona.


Izvor: Forbes


Milica je budući filolog i veruje da je jezik ogledalo kulture svojih govornika