Kineski autobus budućnosti postaje stvarnost!

Foto: The Guardian

Prevela: Dragana Đilas

Hiperlup može da bude od velike pomoći čovečanstvu u prelaženju velikih razdaljina neverovatnom brzinom, ali kako na održiv način doći od tačke A do tačke B u gradovima sa gustim saobraćajem? Inovativni dizajn javnog prevoza može da reši ovakav problem. Poznat je kao takozvani „autobus u raskoraku“, i narode, konačno je stigao.

Električni autobus, koji mnogo podseća na pokretni tunel je dizajniran pre svega u svrhe kapaciteta i efikasnosti, a ne toliko zbog brzine. U utorak, 2. avgusta, ova futuristička lokomotiva je imala svoj debi u Ćinhuangdaou, u pokrajini Hebej, u Kini. Doduše, nije prikazan pun potencijal njegovog kapaciteta (prešao je samo preko kontrolne staze od 300 metara), ali svakako je predstavljen koncept za nešto do sada neviđeno.

Glavna dimenzija autobusa je širina, što omogućava prevoz velikog broja putnika, a njegova neobična visina omogućava svim automobilima ispod dva metra da prolaze ispod njega, bilo da je autobus u pokretu ili ne. Ovo je bitno, jer kao javno prevozno sredstvo, autobus često staje kako bi putnici ušli i izašli iz autobusa. A sa najvećom brzinom od 65 km/h, nestrpljivi vozači bi bez sumnje želeli da prođu ispod njega.

land-airbus-feat-720x480-c.jpg

Foto: Digitaltrends

Ovaj autobus bi takođe mogao da pomogne gradovima u zaštiti životne sredine. Njegova veličina lako može da zameni 40 tradicionalnih autobusa a budući da ide na struju, potrošnja goriva bi se smanjila i do 800 tona a ispuštanje ugljenika do oko 2500 tona na godišnjem nivou, izjavio je glavni inženjer Song Suhau (Song Youzhou) za kinesku novinarsku agenciju Xinhua.

Songov dizajn nije nov, ali nije ni sam koncept. Godine 2010., Song je privukao medijsku pažnju nakon što je Peking predložio planove za izgradnju infrastrukture za Songov autobus do kraja te godine. Šine nikad nisu bile postavljene, pa su mnogi pretpostavili da će se projekat na tome i završiti.

-preduzetnistvo.gif

Treehugger izveštava da su ideju o „autobusu u raskoraku“ prvi predložili dvojica američkih arhitekta, Lester Volker i Kreg Hodžets 1969. godine. Čak i prema današnjim standardima je koncept bio ambiciozan, uključujući kompjutersko upravljanje vozilima, neprekidno kretanje i vazdušne jastuke bez trenja. Volker i Hodžets su predložili ovakav dizajn kako bi modernizovali Njujork.

Ako sve prođe kako treba, ovakav dizajn bi poslužio kao idealno rešenje da se obuzda ispuštanje ugljenika koji nastaje od približno 20 miliona novih vozača na kineskim putevima svake godine.


Izvor: Digitaltrends


Dragana voli strane jezike, daleke zemlje i putovanja.