Kako trčanje spasava planetu?
Pixabay

Adidas je u saradnji sa kompanijom Parley spojio lepo i korisno – organizovana je akcija u kojoj će, za svaki istrčani kilometar svojih trkača, Adidas izdvojiti dolar i donirati kompaniji Parley, koja se bavi prečišćavanjem okena od plastike.


Suma je bila ograničena na milion dolara, a cilj je ispunjen već u prvoj nedelji! Međutim, akcija se nastavila i do sada je istrčano oko osam miliona kilometara. Plastika koja je ovom prilikom izvađena iz okeana, reciklirana je i iskorišćena za pravljenje patika.


Beogradski Adidasovi trkači su zajedno istrčali 15.007 kilometara, što je 97,45 kilometara po čoveku, po čemu su drugi u svetu, iza Johanezburga. Kapiten ovog tima za naš portal otkriva šta za njih predstavlja ovaj pokret.

Facebook (adidas Runners Belgrade)
Facebook (adidas Runners Belgrade)

„Pre svega, želim da kažem da, kada smo počeli RFTO akciju, imali smo neku prognozu koju smo označili kao optimističnu i na kraju smo je ipak ispunili, a prognoza je bila da ćemo u Beogradu istrčati 15.000 kilometara”, kaže Aleksa Jovanović, kapiten adidas Runers Belgrade.


„Za nas u Srbiji su okeani nešto daleko, neko veliko more. Ni sam se nisam preterano interesovao za njih do ove akcije. Najvažnija informacija do koje sam došao jeste da okeani (zapravo alge i fitoplanktoni kojima su okeani stanište) proizvode polovinu kiseonika na svetu i da održavanjem njih zapravo čuvamo sebe”, dodaje Aleksa.

„Čuvanje prirode je zapravo samo altruistički nusefekat čuvanja sebe samih. Priroda će preživeti, priroda nađe način, ali ljudi neće, ako se nešto u našoj sredini samo malo promeni. Nalazimo se na dobrom putu da to uradimo načinom na koji se odnosimo prema našoj sredini. Okeani su za Srbiju daleko, ta plastika u okeanima je daleko. Ali, imamo plastiku u našoj sredini, plastiku koju uzimamo u radnjama u vidu kesa, plastičnih flaša i celofana, koji 'ukrašavaju' naše ulice i krošnje našeg drveća kada je košava… Da ne pričamo o našim rekama, u kojima sva ta plastika završi.”

„Ono što mi možemo da uradimo, a nije posredno kao skupljanje kilometara i dolara, jeste da umesto da uzmemo plastičnu kesu u radnji ponesemo platneni ceger, ili da, ako već moramo da uzmemo plastičnu kesu u radnji, ne uzmemo dodatne kada biramo voće. Možemo da stavimo nalepnicu direktno na bananu ili jabuku i tako izbegnemo da uzmemo još jednu plastičnu kesu. 


Tako da me je ova akcija navela da razmišljam malo o tome koje su te navike u mom neposrednom okruženju koje mogu da promenim ili unapredim kako bih bio korisniji za sredinu, a tako i za druge u mojoj okolini”, zaključuje Aleksa.

Privatna arhiva
Privatna arhiva

Akcija je trajala mesec dana i okončana je završnim događajem u Parizu, kome smo prisustvovali. Tom prilikom smo razgovarali sa Gregom, koji trči za adidas Runners Paris.

„Ovo je zabavan način da ljudi trče zajedno, motiviše ljude da budu pažljivi i postanu svesni važnosti okeana. Ja sam i pre bio svestan, ali je dobro ponoviti. Fokus ipak treba da bude na dnevnim aktivnostima, ako vidite plastiku negde, da je pokupite.“

Pixabay
Pixabay

Iz okeana nam dolazi polovina ukupne količine kiseonika. Praktično, za svaki drugi naš udah je zadužen okean. Toga su bili svesni momci i devojke iz AR timova širom sveta, koji dalje apeluju da se okolina ne čuva samo kroz trčanje, već da svako treba da povede računa i da smanji upotrebu plastike u svakodnevnom životu.