10 reči koje će vam doneti sve što želite!

Foto: Independent Garden Center Success

Prevela: Tanja Marić

Različite situacije i sagovornici zahtevaju različite nivoe vokabulara i tona, te postoje neke reči koje u sebi sadrže moć, bez obzira na situaciju. Tako da, sledeći put kad želite nešto da dobijete – bilo da se radi o povećanju plate ili poslednjem ananasu u prodavnici – evo 10 reči koje vam mogu pomoći da to i dobijete:

1. ,,Zato što”

,,Zato što” je način na koji ćete objasniti svoju motivaciju svakog dela svog zahteva. U svojoj knjizi ,,Uticaj”, Robert Ćaldini opisuje ovo kao ,,zahtev + razlog” i dokazuje da ova kombinacija znatno povećava šanse da se vaš zahtev ispuni.

U jednoj studiji izvršen je eksperiment u kome su ljudi pitali da li bi mogli da prođu preko reda. Studija je pokazala da su ljudi spremni da puste nekoga ukoliko taj neko iskoristi ,,zato što” (na primer: ,,Mogu li da prođem ispred Vas?” naspram ,,Mogu li da prođem ispred Vas zato što mnogo kasnim na sastanak”). Ovo se pokazalo tačnim čak iako je razlog bio potpuno apsurdan (na primer: ,,Mogu li da vas preskočim jer moram da dođem napred što pre”?). Korišćenje ,,zato što” izgleda da prouzrokuje nešto u ljudima što ih je navelo da se povinuju.

2. ,,Hvala”

Jednostavno hvala je izraz trenutne zahvalnosti, a ako počnete svoj razgovor uz hvala, počećete sve na dobar način. Pokazaćete da imate poštovanja, što će zainteresovati ljude i sami će poželeti da vam pomognu. Nešto kao ,,hvala što ste odvojili vreme” na početku sastanka (ili na kraju) je sve što je potrebno uspostavite pozitivan ton.

3. ,,Vi”

Kada vam neko nešto traži, previše ljudi se koncentriše na sebe. Reći će nešto poput: ,,Želim ovo jer mi treba“, dalje objašnjavajući njihovu ličnu motivaciju ili logične razloge zašto to žele. Suprotno tome, pokušajte da postavite razgovor u perspektivu osobe s kojom pričate.

4. ,,Ako”

,,Ako” ima u sebi mnogo moći jer vam daje priliku da razložite situaciju na najosnovnije delove istraživanjem hipotetičkih događaja. Sve dok dobro istražite sve)(ili barem stavite nekoliko ideja na papir), nećete imati problema. Na primer: ,,Ako uradimo opciju A, videćemo porast i u ceni i u produktivnosti, a ako uradimo opciju B, sve će ostati isto.”

rongelok.jpg
Foto: Ron Gelok

5. ,,Možda”

Korišćenje reči ,,možda” implicira otvorenost, za razliku od reči kao što su ,,neću” i ,,nikad”. Ovo omogućava razgovoru da ostane pozitivan i dalje vam omogućava da istražite buduće hipotetičke rezultate, što može da bude naročito korisno ukoliko vaš sagovornik ima kontraargument ili zahtev za vas. Na primer: ,,Možda mogu da radim dodatno, ali bih više volela da imam više fleksibilnost kad je rok za predaju u pitanju.

6. ,,Mi”

Poput reči ,,ti”, tako i reč ,,mi” prebacuje fokus sa vašeg sopstvenog interesa. Ukoliko je iskoristite na početku razgovora, može da ostavi utisak da niste toliko egocentrični i da ste prijazni. Ako je koristite kasnije tokom razgovora, ona implicira da ste vas dvoje jedno, a da će svaka pogodnost za vas biti pogodnost i za njih.

7. ,,Zajedno”

,,Zajedno” radi na istom principu kao i reč ,,mi”. Ona implicira određen nivo prisnosti i kooperacije, postavljajući se kao konverzacijski lubrikant koji pomaže da vaši zahtevi glatko prođu. Sve što vam može pomoći da vaš zahtev izgleda kao zajednička prilika će vam pomoći u ovoj situaciji.

_veb_novinarstvo.gif

8. ,,Činjenica”

Reč ,,činjenica” može vam mnogo pomoći u pokušajima ubeđivanja. Postoji samo jedno upozorenje – činjenice koje tvrdite moraju biti prave, potkrepljene empirijskim dokazima ili nekim istraživanjem. Korišćenje činjenica u dijalogu pomoći će vam da učvrstite svoju poziciju i osigurate ubedljivost u diskusiji.

9. ,,Otvoren”

Tokom razgovora se nećete složiti sa svim što je druga osoba rekla, niti ćete pristati na svaki zahtev. Međutim, oštro odbijanje ovih zahteva sa ,,ne” i ,,nikada” je negativno i kontraproduktivno. Umesto toga, recite kako ste otvoreni za tu ideju, ali dalje pregovaranje će biti neophodno pre nego što pristanete.

10. ,,Ja ću”

,,Ja ću” se odnosi na budućnost i moćna je reč jer implicira šta će se dogoditi nakon razgovora sa određenom sigurnošću. Tvrdnja da ,,ćete” uraditi nešto je direktno delovanje i sprečava mogućnost nerazumevanja.


Izvor: Entrepreneur


Tanja smatra da šta zračiš, to i privlačiš!