Zašto su neki lideri loši?
Pixabay

Lideri igraju veliku ulogu u tome da li će se zaposleni osećati cenjeno i korisno, ili će usled nedostatka uvažavanja vrlo brzo karijeru nastaviti na drugom mestu. Evo kakva ponašanja karakterišu nekvalitetne lidere.

Zaposlene posmatraju kao brojeve

Loši lideri zaposlene doživljavaju kao sredstvo za sticanje profita, ali i kao izvor troškova. Čak i kada oni uspeju da ostvare i nadmaše očekivane ciljeve i rezultate, fokus je i dalje na rashodima koje predstavljaju za firmu. Kod zaposlenih ne stvaraju osećaj pripadnosti timu kojem doprinose, već ih tretiraju kao pozicije i zanimanja koja su lako zamenljiva.

Ne priznaju njihove uspehe

Nagrađivanje produktivnosti zaposlenih je vrlo značajna funkcija upravljanja kadrovima i ono ne mora da bude isključivo kroz materijalne stimulacije. Loši lideri nisu svesni da je najbolji način da steknu privrženost zaposlenih taj da im pokažu kako vrednuju njihov trud i dostignuća. Zaposleni koji se oseća kao deo tima biće motivisaniji i spremniji da uradi čak i više nego što se od njega traži.

Pixabay
Pixabay

Ne omogućavaju im pravo glasa

Iako postoje odluke koje su isključivo u nadležnosti zaposlenih na visokim pozicijama i sa izuzetnim kvalifikacijama, postoje i one koje se tiču svih, bez obzira na poziciju. Loši lideri ne uvažavaju mišljenja i ne oslanjaju se na predloge drugih, niti žele da vode grupnu diskusiju. Zaposleni nemaju priliku da iznesu svoje ideje i učestvuju u planiranju, a time se guši njihova inovativnost i želja za učenjem novih stvari.

Narcisoidni su

Narcisoidni šefovi nisu loši samo po podređene već i po celu organizaciju. Sebe doživljavaju kao vođe bez greške dok rad i kvalifikacije ostalih nipodaštavaju. Ne žele ni da razmotre predloge i potrebe zaposlenih jer smatraju da oni nisu dorasli njihovoj veličini. Ako dođe do sukoba mišljenja, stvar postaje lična – bilo kakvo protivrečenje shvataju kao direktan napad na njihove veštine i kompetentnost.

Ne komuniciraju dovoljno

Zaposleni nekada ne znaju šta se od njih očekuje i kolika je sloboda njihovog delovanja usled nedostatka povratnih informacija od strane nadređenih. Ukoliko im se jasno ne predoči politika kompanije i omogući adekvatna obuka za posao, oni ne mogu da donesu ispravne odluke i preuzmu inicijativu. Loši lideri uskraćuju zaposlene za informacije, a smatraju ih krivima kada se to odrazi na posao, ne uzimajući u obzir sopstvene propuste.


Izvor: BIZLife