Šta sputava rast produktivnosti?
Pixabay

 Izdvajamo neke od navika koje negativno utiču na produktivnost.


Tehnologija

Mobilni telefoni i kompjuteri su sastavni deo naših života. Od velike su koristi jer štede vreme omogućavajući nam da mnoge stvari završimo iz fotelje, ali nam ga isto tako mogu ukrasti ukoliko ne postanemo svesni kada prelazimo granicu. Konstantnim pristupom interentu smo gotovo uvek „na mreži” i dostupni za ljude iz okruženja koji žele da stupe u kontakt sa nama.

Proveravanje društvenih mreža na par minuta često se pretvori u besciljno „skrolovanje” koje traje satima. Kada učite ili ste na poslu isključite internet i zvuk i telefon ostavite u drugoj prostoriji. Na taj način nećete doći u iskušenje da mahinalno posegnete za njim čim osetite da su vam ruke prazne. 

Ne pravite predahe

Kada ste pretrpani poslom, neprekidan rad vas neće učiniti produktivnijim, već će vam prouzrokovati još veći stres, a koncentracija će vam opasti. Vrlo je važno da s vremena na vreme pravite pauze u kojima ćete uraditi nešto što će prijati vašem telu i umu – prošetajte, protegnite se, popijte malo vode i pripremite sebi zdrav obrok. 


Na taj način ćete se osvežiti i povratiti energiju koja vam je potrebna za rad. Ako radite u kancelariji, što češće provetravajte prostoriju, a ukoliko ona raspolaže terasom, kratke predahe možete provesti na svežem vazduhu.

Pixabay
Pixabay

Istovremeno radite previše stvari

Da li vam se dešava da započnete više stvari istovremeno a da je učinak minimalan ili da uopšte ne završite sve što ste planirali? Zbog velikog obima posla, a često i nedostatka vremena, prinuđeni smo da obavljamo više stvari istovremeno. 


Najčešće mane multitaskinga su manjak efikasnosti i veći prostor za greške jer nam fokus nije usmeren na jedan zadatak, što otežava koncentraciju. Iako kod nekih rad pod pritiskom pozitivno utiče na produktivnost, prema mnogim istraživanjima je glavni okidač za stres i opadanje radnih sposobnosti, a može negativno uticati i na kreativnost.

Neorganizovan radni prostor

Gomila papira, stvari razbacane po stolu ili kancelariji štete vašoj produktivnosti a da toga niste ni svesni. Nered vam onemogućava da se neometano krećete i fokusirate na važne zadatke. Ukoliko vaš posao podrazumeva rad na računaru ovde spada i njegova urednost, odnosno organizovanost e-mail adrese, dokumenata i podataka koji se u njemu nalaze. Sa stola uklonite sve nepotrebne predmete koji bi vam odvukli pažnju kao što su časopisi, zastarele beleške, suvišni papiri i fascikle - osim ako niste od onih koji inspiraciju pronalaze u kreativnom haosu.

Pixabay
Pixabay

Nemate plan rada

Ako imate poteškoća da raspodelite obaveze u toku dana, neophodan vam je plan rada. Zadatke podelite u više segmenata i odredite okvirno vreme koje vam je potrebno da ih završite. Bilo da ste preduzetnik ili radite kod poslodavca, jasan i pregledan plan će vam pomoći da odredite prioritete i da ne odlutate od ciljeva. 


Upravljanje vremenom je korisno kako za pojedinca, tako i za menadžment i celu organizaciju. Pored toga šte ćete uštedeti dosta vremena preciznom organizacijom, povećaćete produktivnost a smanjiti tenziju i stres.


Izvor: BIZ Life