SEO optimizacija za početnike
Pixabay

Bilo da se radi o tome kako zvuče određene reči (optimizacija meta podataka) ili o nekom posebnom aspektu SEO procesa (kao što je kodiranje), često se susrećem sa zbunjenim mušterijama kojima je koncept ovog procesa potpuno nov. Da bi se zaštitili od zbunjenih mušterija, ili, još gore, od osećaja inferiornosti, uspešni prodajni predstavnici bi trebalo da stvore most između mušterije i SEO optimizacije, ne bi li postigli potpuno razumevanje ciljeva jedne uspešne SEO kampanje.

Ovo je od ključnog značaja ukoliko želite da kampanju obavite kako treba. Ako mušterija napusti razgovor zbunjena čak i u najmanjoj meri, to često može predstavljati samrtni ropac u vašem prodajnom ciklusu. Ne bojte se – zato su tu analogije! Baš kao što je internet prepun različitih analogija, tako i SEO raspolaže nekim izuzetno korisnim metaforama koje mogu unaprediti svačije razumevanje pojmova ovog procesa, čak i do naprednog nivoa. 

Pogledajmo tri analogije da bismo stekli nova sredstva kojima ćemo pomoći drugima da razumeju pojmove u SEO procesu.

Dolazeći linkovi = Glasovi poverenja

Kada pokušavam da objasnim značaj sticanja relevantnih, autoritativnih dolazećih linkova koji vode do vašeg veb-sajta, često čujem tišinu ili mumlanje sa druge strane slušalice. Ko bi pomislio da će umetanje reči „dolazeći“ ispred tako razumljive reči „link“ dovesti do tolikih nesporazuma?

Smatram da je razgovor o dolazećim linkovima u pogledu njihove funkcije od velike koristi kada se utvrđuje način na koji ih drugi shvataju. Tad na scenu stupaju „glasovi poverenja“. Ako se shvati da sajtovi koji vode do vašeg sajta takođe i garantuju pretraživačima za njega, onda se polako shvata i značaj dolazećih linkova i njihova uloga u SEO kampanji. Ova jednostavna metafora pomaže da se poveća stepen razumevanja ključnih pojmova.

Alternativna metafora – takmičenje u popularnosti

EU%20OM.gif

Konverzivna optimizacija = Reklamni pano pored puta

Bilo koji (lenj) optimizator može privući više saobraćaja ka vašem veb-sajtu. Platićete, 500 dinara da biste preko noći povećali saobraćaj i nećete morati da koristite SEO. Caka je u tome što je veoma nesigurno da li će ovaj saobraćaj dovesti do konverzije na vašem sajtu. Ipak je cilj nekog veb sajta da podstakne korisnike da nešto preduzmu – bilo da pročitaju članak, kupe neki uređaj, glasaju za neku sliku ili ispune nekakav ugovor.

Da bi bolje objasnio ovu ideju, moj kolega redovno koristi analogiju sa bilbordom. On kaže ovako nešto: “Vaš sajt je poput reklamnog panoa pored puta. Ljudi mogu ceo dan da se voze kraj njega, ali ukoliko se ne zaustave i ne zapišu vaše informacije, koja je onda svrha bilborda?“ Suština onoga što on govori je da je sav saobraćaj sveta od malog značaja, ukoliko ne konvertuje korisnike u kupce. Zaista mi se dopada ova analogija i koristim je kada razgovaram sa mušterijama.

Alternativna metafora – jelovnik u restoranu

Kodiranje sadržaja = Pisanje seminarskog u srednjoj školi

Ovo je jedan od najtežih izazova kada se radi o SEO optimizaciji i, iskreno, bilo mi je potrebno da razgovaram nekoliko puta sa kolegama i porodicom da bih izmislio ovu analogiju. Na sam pomen ove reči, ljudi prevrću očima, a pamet im se pomuti.

Iako ovo nije savršena analogija, setite se kad ste morali da napišete seminarski rad u srednjoj školi.

Sigurno ste morali da koristite fusnote, da napravite spisak korištene literature, kao i da pravilno navedete citirana dela, inače biste gubili poene. Postoje određene strukture koje je trebalo da uključite u vaš rad da biste na pravi način preneli poruku onima za koje ste rad namerili. Isto tako, sajt treba kodirati tako da pretraživači što bolje razumeju njegov sadržaj. Ovo objašnjenje, očigledno, nije epohalno u pogledu njegove komplikovanosti. Međutim, ovo je svet metafora, stoga je naš posao da stvaramo slike, a ne matematičke jednačine.

Alternativna metafora – molim vas javite ako smislite neku

Nakon što sam napravio svoja dva bloga o SEO optimizaciji, većina reakcija koju sam dobio bila je poput ovih: „Sviđa mi se to što si postavio, sjajno pišeš, ali nemam pojma o čemu se tamo radi.” Ne mogu se oteti utisku da, ukoliko ne dam sve od sebe da pomognem svojim klijentima da shvate SEO proces, oni će verovatno i posle našeg razgovora ostati jednako zbunjeni kao i pre njega.

Ne mora biti ovako, ukoliko se potrudimo da stvorimo analogije koje objašnjavaju našu industriju tako što je porede sa svakodnevnim stvarima. One će umnogome pomoći ljudima da razumeju osnovne pojmove u SEO optimizaciji.

Izvor: Smallbiztrends