Psihološki trikovi za lakše ostvarivanje poslovnih ciljeva
Pixabay

Kada neko želi da vam se „uvuče pod kožu“ najčešće je slatkorečiv, odnosno govori reči koje čine da se osećate dobro povodom sebe. Ovim principom se u svojim tehnikama služi i profesor Šafer i teže ih je primetiti u svakodnevnoj komunikaciji. Navešćemo 6 taktika pomoću kojih možete lakše doći do cilja, samo što su daleko naprednije

1. Napravite grešku

Definitivno niko nije savršen, i jedna od najodbojnijih karakteristika kod ljudi jeste da sebe smatraju bezgrešnima.  Često se na svojim predavanjima profesori koriste ovim trikom kako bi podigli samopouzdanje svojih studenata. Pored toga, podstiče ležerniju komunikaciju između sagovornika i otklanja bespotrebnu napetost, a isto tako pokazuje da greška nije ništa strašno, kao i da svako greši.

Pixabay
Pixabay

2. Razgovarajte o sagovorniku

Svako voli da bude tema razgovora i da mu se posveti pažnja. Pored ovog „sebičnog“ razloga, ovo sagovornik može da percipira kao priliku da vas zainteresuje, odnosno da želite da saznate nešto više o njemu samom. Robert Li Holk tvrdi da kada ljudi pričaju o sebi, u mozgu se aktiviraju centri za sreću, kao kad je u pitanju omiljena čokolada.  Dejl Karnegi, koji je napisao dosta knjiga o međuljudskim odnosima, navodi: "Vi ćete steći više prijatelja za dva meseca, ukoliko pokažete iskreni interes za ljude, nego za dve godine pokušaja da ih zainteresujete sobom".

3. Pohvale uputite u trećem licu

Direktne pohvale neposredno pred traženje usluge, pored toga što su napadne, mogu biti i prilično neprijatne za sagovornika, koji će ih smatrati neiskrenim. Primer „Milice, Vi ste najvredniji radnik u našoj kompaniji“ je dovoljno direktan da prenese poruku, a nije napadan. Možete koristiti i komplimente koji nisu vezani za posao u iste svrhe.

Pixabay
Pixabay

4. Pokažite saosećajnost

Svakome prija kada se posveti pažnja njegovim emocijama. Ovo je možda i najdelikatniji trik, zato što vrlo lako može ostaviti pogrešan utisak. Kada vaš sagovornik kaže da je npr. imao težak dan, na to je poželjno odgovoriti empatijom, kako se svima to događa. Sa druge strane, sažaljenje definitivno nije poželjno ovde.


Postoji psihološka tehnika „ogledanja“ (mirror), gde se osoba trudi da izgradi povezanost usklađivanjem sa sagovornikom: mimikom njegovog govora tela, praćenjem njegovog tempa i glasnoće govora, ponavljanja istih reči ili fraza... Ovde preporučujemo da je NE koristite, zato što baš ponavljanje istih izraza koje neko koristi, taj neko može steći utisak da ga ne slušamo i da nam nije dovoljno stalo.


5. Pitajte za uslugu

Bendžamin Frenklin je rekao: „Onaj ko vam je jednom učinio dobro, radije će vam opet pomoći, nego onaj kome ste pomogli vi sami". Čovek raste u svojim očima kada pomogne drugome. Savršeno je pitanje da pozajmite hemijsku olovku. To nije neki veliki zahtev, i svako će želeti da vam pomogne.

Pixabay
Pixabay

6. Neka zaposleni samog sebe pohvali

Kao što smo već naglasili, kod deljenja komplimenata morate biti pažljivi da ne bi izgledalo kao ulizivanje ili laskanje. Dobra ideja je, kada sagovornik ispriča npr. kako je danas završio zadatak pre roka, vi možete reći da je za to potreban veliki trud, na šta će se verovatno nadovezati pričom kakve je prepreke prevazilazio do kraja, i u toj priči će uživati.


Sve navedene taktike mogu uspeti samo u slučaju primerene upotrebe. Ako se koriste previše, pored toga što ćete delovati neiskreno, mogu izazvati kontraefekat. To posebno važi na tehniku 5. Niko ne voli ljude koji konstantno zahtevaju nešto, pa budite pažljivi. Nadamo se da ćete ih upotrebiti na pravi način, i da će i vama doneti rezultate.


Izvor: N1