Poslovni bonton - ključ uspeha
Pexels

Bonton predstavlja skup društveno utvrđenih pravila koja definišu ponašanje pojedinca u svom okruženju. U  poslovnom okruženju bonton podrazumeva odnose sa pretpostavljenima i drugim saradnicima: rešavanje kriznih situacija, ponašanje u liftu, na poslovnim sastancima, upoznavanje, predstavljanje, pozdravljanje itd. Stoga je veoma važno poznavati neka osnovna pravila koja su nepromenljiva bez obzira na određene društvene norme ili zahteve okruženja.


Obavezno je rukovanje. Jednostavan gest rukovanja ostavlja veliki utisak na sagovornika jer pokazuje vašu ljubaznost i pristupačnost. Takođe, to je veoma važan početak svakog poslovnog razgovora koji postavlja temelj buduće saradnje.

Pexels
Pexels

Uključivanje drugih u razgovor. Veoma je važno održavanje kolegijalnosti i prijatne atmosfere u poslovnom prostoru. Jedan od najboljih načina za to jeste da u neki poslovni razgovor uključite i kolegu do vas, predstavite ga i time pokažete da poštujete i uvažavate njegovo mišljenje.


Jednostavno „Hvala". Nakon održane prezentacije ili sastanka, vrlo je lep gest zahvalititi se svim učesnicima putem mejla. Još lepše su zahvalnice ispisane rukom.


Ne ulazite u kancelariju nenajavljeni. Pre svega, dobro je da se najavite pre nego što se uputite u nečiju kancelariju jer je poželjno da znate da vas saradnik očekuje. Neizostavno je da pre ulaska u kancelariju pokucate i pitate da li je slobodno. Ukoliko je potrebno da sačekate, nikako nemojte stajati isuviše blizu vrata, jer može izazvati pogrešan utisak da prisluškujete razgovor.

Pexels
Pexels

Vizit karta. Nema potrebe odmah po završetku sastanka deliti vizit kartu prisutnima. Podrazumeva se da ste na neku prezentaciju došli sa ciljem proširenja poslovnih kontakata, ali nespretno nametanje svoje vizit karte može biti veoma nepristojno. Umesto da je delite redom i ističete pred svima, razmenite je diskretnije tako što ćete predložiti razmenu ili zatražiti prvi, pa tek onda ponuditi svoju.


Razgovor u liftu. Susret u liftu ne bi trebalo da se pretvori o razgovor o kvalitetu posla ili zaradi tj. novcu. Najbolje je kratko popričati o vremenu, dnevnim novostima ili o nekim opštim društvenim pojavama koje su u trenutku aktuelne.

Pexels
Pexels

Profesionalno ponašanje ogleda se u tačnosti, slušanju sagovornika i gledanju sagovornika u oči. Takođe, veoma je važno da pokažete razumevanje i zahvalnost na vremenu koje vam je poslovni saradnik posvetio, tako da bi prekidanje razgovora ili bilo kakvo ometanje istog, loše uticalo na krajni ishod i zaključivanje posla.


Poslovni svet nudi izobilje proizvoda i usluga, ali ono što izdvaja svakog pojedinca jeste način na koji pristupa poslu i saradnicima. Ponašanje je ogledalo i izraz posvećenosti, profesionalnosti i ozbiljnosti koje će zasigurno doprineti efikasnijem sklapanju poslovnih ugovora i proširenju poslovnih kontakata.

Pexels
Pexels

Izvor: ICT casopis