Osam saveta preduzećima za bolje reklamiranje na Instagramu
Pixabay

Ako vaš posao nije na Instagramu ovih dana, bolje da imate dobar razlog za to. Ako prodajete bilo kakav fizički proizvod, ako imate prodavnice, ili ako želite da ljudi prepoznaju vaš brend, vreme je da napravite nalog. Da biste uspešno postali deo ove priče, sastavili smo ovih osam saveta kako bismo dobili više od Instagrama, a sigurno mogu biti zanimljivi i onima koji ga već koriste.


1. Razumite svoju publiku

Izdvojte vremena da saznate ko je vaša trenutna publika i razmislite o tome ko bi trebalo da vam bude publika. Budući da koristite Instagram za marketing, morate razmotriti da li su oni potencijalni kupci ili vam mogu pomoći da izgradite svoj brend na neki način.


Dakle, kako možete da saznate više o svojoj publici?

Pixabay
Pixabay

Probajte Instagram Insights. Alat nudi neke zanimljive uvide (odatle i ime) osobama koje prate vaš nalog i komuniciraju sa njim. Ovi uključuju:


Utisci: koliko je puta vaš sadržaj pregledan

Dosezanje: Ukupan broj jedinstvenih naloga koji su pregledali deo sadržaja

Klikovi na sajtu: Koliko je klikova dobio link na vašem nalogu

Aktivnost pratilaca: Koliko često su u toku dana vaši pratioci na Instagramu 

Pregledi video-zapisa: koliko često je vaš video sadržaj pregledan

Sačuvaj: Koliko je ljudi sačuvalo vaše postove


Uvidi obuhvataju i demografske informacije, tako da možete da vidite odakle dolaze vaši pratioci, njihovu starost i pol. Ali šta ako želite da privučete nove pratioce? 

Pixabay
Pixabay

Koristite alate za osluškivanje potreba korisnika (Social Listening tools). Pretražite  ključne reči i oznake (hashtags) koje su vam važne. To mogu biti oznake koje ste kreirali vi ili vaši konkurenti. Potražite slike i sadržaje koji su dokazano popularni i razmislite o kreiranju sličnih sadržaja. Alati kao što je Mention, neophodni su za Instagram marketing.

2. Razgovarajte s njima, nemojte se samo obraćati njima

Od vitalnog je značaja pokušati da se što više uključite u komunikaciju sa svojim pratiocima. Zbog toga vaša kompanija deluje privrženije ljudima, a što više korisnika deli i komentariše vaš sadržaj, lakše je pronaći nove korisnike jer algoritam na Instagramu daje prioritet sadržaju sa većim angažovanjem. Evo nekoliko odličnih načina za podsticanje interakcije:

Podelite njihove slike. Radite naporno da biste zadobili svoje pratioce, i želite da ih zadržite. Kada dokažete da slušate svoju publiku i želite da dobijete povratnu informaciju, time izgradite bolju sliku za vaš brend. Rezultat je ogromna kolekcija besplatnih marketinških slika od najvećih fanova. 


Napravite takmičenja. Najbolji način da dobijete interakciju od svoje publike je da to zatražite. A jedan od najjednostavnijih načina da se ovo uradi je takmičenjima i konkursima poput:


  • Opišite ovu sliku
  • Podelite trenutak kada ...
  • Recite nam kako se osećate zbog ove slike


Pozovite svoju publiku  da budu kreativni i pazite da podelite najbolje odgovore. Da biste lako pratili odgovore, svakako koristite jedinstveni hashtag za svako takmičenje. I kad smo kod hashtag-ova ...

3. Koristite relevantne hashtag-ove

Ključne reči i oznake vam pomažu da organizujete i kategorizujete slike i video sadržaje kako biste lakše pronašli druge. Kreću se od generičkog - #love je najčešće korišćeni hashtag od 2017. godine - do veoma specifičnog. Toliko su popularni na Instagramu da su u suštini postali obavezni. Ako želite da ljudi pronađu vaš sadržaj, morate ih koristiti .

Pixabay
Pixabay

Pokušajte da nađete one usko povezane s vašom delatnošću, brzom pretragom na Guglu. To povećava vaše šanse da privučete idealnu publiku u svoj sadržaj. Ako želite da budete kreativniji, pogledajte koji hashtag koriste vaši postojeći pratioci. Ovo je pametniji način da nađete prave ljude kojima se možete obratiti. 


Brendirani hashtag-ovi. To su specifične oznake koje se odnose samo na vaš brend, a mogu biti ime vašeg brenda, naziv proizvoda ili osobe ili nešto posebno što ste napravili za svoju kampanju. Brendirani hashtag-ovi se mnogo lakše prate, jer se skoro uvek koriste za razgovor o vašem brendu. 

4. Znajte kada treba objaviti sadržaj

Nedavna anketa je pokazala da je najbolje vrijeme za objavljivanje na Instagramu između sedam i devet sati popodne. Tako da je to jednostavno - samo objavite sve svoje fotografije tada. Međutim, ne možete se osloniti samo na nekoliko anketa - pokušajte da nađete najbolje vreme za objavljivanje za svoju ciljnu publiku, kada znate da obraćaju pažnju.


Pixabay
Pixabay

Evo nekih marketinških saveta od tima bloga Later:


• Ciljajte neradno vreme (ručak i večera)

• Vikende ako ste B2C  (business to customer; internet prodaja potrošačima)kompanija; verovatno ne važi i za B2B (business to business; internet trgovina između poslovnih subjekata)

• Sreda i četvrtak su najbolji za angažman

• 3-4 popodne je najčešće najgore za angažman

Na kraju, biće potrebno malo istraživanja da biste utvrdili šta vam najbolje odgovara. Pratite svoje postove - i vaše konkurente - da biste došli do optimalnog rasporeda objavljivanja na svom nalogu.


5. Kreirajte lepe slike

Postavljanje odličnog sadržaja je od vitalnog značaja za marketing na društvenim mrežama. Ovo je posebno tačno ako prodajete proizvode na mreži. Prema jednoj studiji, 93% odluka u procesu kupovine se zasnivaju na vizuelnom izgledu. 


Osim odličnih fotografija, kako možete učiniti vaš Instagram sadržaj privlačnijim? Izaberite temu. Najbolji Instagram nalozi imaju temu. Potrebno vam je nešto što inspiriše ili intrigira pratioce. Na primer, Under Armour koristi hashtag #IWILL, a njihove objave se gotovo uvek odnose na fizičko prevazilaženje prepreka.


Promenite stil i temu. Ne možete samo deliti fotografije svojih proizvoda i nadati se da će ih ljudi kupiti. Umesto toga, treba da promenite vrste sadržaja koje delite, da bi vaši pratioci bili zadovoljni i zainteresovani. AdEspresso blog vam nudi 6 vrsta sadržaja koji dobro funkcionišu:


• Korisnički generisani sadržaj (UGC)

• Šta se odvija Iza kulisa-sneak peeks

• „Uradi sam" projekti i kreativna rešenja problema (korišćenjem vaših proizvoda)

• Motivacione slike

• Takmičenja i poklanjanja


Slike sa citatima su takođe uvek popularne i ne zahtevaju čak ni originalnu fotografiju. Stavite zanimljiv citat na lepu pozadinu, a korisnici će rado podeliti. Koristite alate za pomoć. Nismo svi mi genijalni dizajneri. A dobra vest je da ne morate biti. Evo liste aplikacija koje vam mogu pomoći da kreirate bolje slike: 

6. Dodajte poziv na akciju

Pixabay
Pixabay

Pozivi na akciju (Call to actions-CTAs) govore korisniku šta želite da urade. Bilo da želite da korisnici preuzimaju sadržaj, da posete vaš sajt ili da kupe, morate biti jasni. Dobar CTA im govori šta dalje. Na Instagramu, ovo može biti nezgodno. Mreža dozvoljava samo jedan link - onaj u biografiji. Kako onda napraviti CTA? Evo nekoliko strategija:


  1. Link u buografiji -  Ako možete da iskoristite samo jedan link, morate naterati korisnike da kliknu na njega. Najjednostavniji način je da im kažete gde mogu naći više informacija.
  2. Promo kodovi. Dajte korisnicima informacije koje su im potrebne. Šta mogu da kupe, gde mogu da kupe, i zašto bi (kakva je korist)? Kodovi se lako mogu pratiti, tako da možete znati odakle kupac dolazi.
  3. Lajk ili komentar. Ova strategija takođe dobro funkcioniše na Fejsbuku i Tviteru. To je jednostavan način da povećate angažman sa svojim profilom i ne treba mnogo truda. Alternativno, možete zatražiti od korisnika da izaberu „A” ili „B” u odeljku za komentare. Ako prodajete cipele, neka vaši pratioci izaberu svoju omiljenu boju.

7. Insta Story

Ne morate da pokušavate da prenesete celu vašu poruku kroz jednu sliku, možete da povežete nekoliko da biste ispričali priču. Šta su priče? Priče se razlikuju od vaših uobičajenih Instagram postova na nekoliko ključnih načina:


• Slike se nastavljaju jedna na drugu

• Brišu se nakon 24 sata

• Zauzimaju čitav ekran pa nemaju naslov

• Drugi korisnici ne vide komentare.

Pixabay
Pixabay

Evo nekoliko saveta za dobru priču:


  1. Ponudite nešto drugačije: nemojte samo slagati uobičajeni Instagram sadržaj.
  2. Usredsredite se na narativ: Pokušajte da priči date početak, sredinu i kraj. Uvedite osobu, mesto ili proizvod, uhvatite pažnju korisnika, a zatim ih upecajte odličnim pozivom na akciju (CTA).
  3. Budite neformalni: Priče su takođe intimnije i manje uglađene od drugih Instagram sadržaja. To ne znači da mogu izgledati grubo - daleko od toga - ali ovde možete pokazati ljudsku stranu svog brenda.

8. Radite sa influenserima

Influenseri su VIP ličnosti ove delatnosti, a njihova reč itekako utiče na kupce. Bez obzira da li pokušavate da izgradite svoju prisutnost na Instagramu ili napravite prodaju, njihova podrška je upravo ono što vam je potrebno. Da biste to uradili, prvo morate da identifikujete prave ljude. Dobri influenseri treba da:


• Imaju prikladnu publiku (koja zapravo može kupiti)

• Budu glasni i vidljivi u vašoj delatnosti

• Imaju uticaja na odluke svojih pratilaca

Kada ste našli prave ljude treba da ih navedete da rade sa vama:

  • Možda ćete morati da platite. Modeli, blogeri i umetnici zarađuju ozbiljne sume novca deleći sadržaje. Iako vas to može koštati ozbiljnog novca da biste svoj brend na ovaj način plasirali na tržište, to bi upravo mogao biti korak koji vam je potreban.
  • Poklonite influenserima svoj proizvod. Ako prodajete zanimljive, uzbudljive proizvode, mnogi od njih rado će ih nositi na fotografiji za Instagram, pod uslovom da im dopustite da zadrže robu.
  • Ti podeliš moju sliku, ja podelim tvoju". Nemamo svi novca da bacimo na influensere. Ponekad je bolje pronaći druge osobe i brendove sa sličnim profilom kao što je vaš. Oni vam mogu pomoći da dođete do nove publike u zamenu za deljenje, komentare, čak i izvan Instagrama. Možda je vaš Instagram novi, ali imate naprednu Facebook zajednicu. Da li bi vas reklamirali na Instagramu ako se povežete na Fejsbuku? Ili možda više vole pet tvitova?

Ovo je bilo osam  odličnih saveta - i previše reči - kako bi Instagram učinio što više za vaš brend. Sada je vreme da ih upotrebite.


Izvor: Mention