Kako izabrati domen za svoj biznis?
Stockvault

Zadržite kredibilitet i izaberite ime koje se lako pamti i koje će doprineti vašem biznisu prateći sledećih pet pravila:

1. Prvo i najvažnije, sprovedite istraživanje da biste videli da li je naziv domena slobodan.

Nemojte samo da pretpostavite da je naziv vašeg domena slobodan. Sprovedite obimnu potragu za zaštitnim znakom, kako biste bili sigurni da je dostupan i da nije već registrovan ili da neko drugi ne čeka na taj naziv. Ako ne izvršite pretragu, postoji dobra šansa da ćete završiti na sudu zbog navodnog prekršaja.


Nakon što ste završili sa detaljnom pretragom i možete da potvrdite da je naziv vašeg domena slobodan za upotrebu, kupite naziv domena i podnesite zahtev za registraciju. Čineći to, smanjujete rizik da se vaš zaštitni znak zloupotrebi i osiguravate bolju poziciju u svojoj oblasti, uz uštedu novca. Razmislite i o preuzimanju srodnih naziva domena, naravno, tek nakon što proverite da li su slobodni za upotrebu!


2. Nek naziv domena bude kratak i pamtljiv.

Nijedan naziv domena ne treba da bude dug i razvučen. Nek bude jednostavan i direktan, jedinstven i razumljiv.


3. Izbegavajte znakove interpunkcije i brojeve.

Nemojte ubacivati brojeve i znakove interpunkcije u naziv vašeg domena. Ključ uspešnog odabira naziva jeste da je on pamtljiv. Ako ne možete da se setite koliko znakova intepunkcije i brojeva ste ubacili i gde, samo zbunjujete i sebe i vašu bazu klijenata.


4. Ubacite najbitnije ključne reči.

Zamislite da vodite pekaru. U zavisnosti od toga šta imate u ponudi, možete izabrati reči kao što su „kolač”, „pita” ili „pecivo” za naziv domena; ne biste koristili reči koje nisu povezane sa vašim poslom kao što su „bombona” ili „auto”.

Ako naziv vašeg domena sadrži ključne reči, biće pogodniji za SEO optimizaciju veb sajta, nego što bi bio ukoliko ne biste koristili ključne reči u nazivu svog domena. Dodavanje ključnih reči stvara fantastičan domino efekat – vaš posao će se pojavljivati na Gugl pretrazi kada potencijalni klijent ukuca te reči, što će povećati broj poseta vašeg sajtu i poboljšati poziciju na pretraživačima.



5. Dodajte ekstenziju .com na naziv vašeg domena.

Da li da ekstenzija za naziv vašeg domena bude .com, .org, .edu, ili popularno .co? Najbolji potez bi bio da obratite pažnju na svoju delatnost (na primer, mnoge neprofitne organizacije imaju ekstenziju .org); međutim, većina malih preduzeća koriste .com. Pokušajte da koristite .com za vaš biznis kad god je to moguće, zato što je najlakši za prepoznavanje i smatra se zlatnim standardom svih ekstenzija.

Najzad, kao bonus, šesto pravilo je da možete u startu da steknete prednost u odnosu na vašu konkurenciju uz geo-lokaciju. Za lokalne poslove, ovo je velika stvar. Posao koji je karakterističan za određeni grad treba da osmisli naziv domena koji je osoben za lokaciju kako bi ograničili konkurenciju u pretraživačima i omogućili klijentima da ih lako pronađu – situacija u kojoj svako dobija!


Izvor: AllBusiness