Kako pomažemo Fejsbuku da zarađuje?
Pexels

Društvene mreže su neizostavni deo života svih nas. Fejsbuk nam prvi poželi dobro jutro kad ustanemo. Mi idemo sa njima na posao i fakultet, koristimo ih na pauzama i delimo na svojim profilima svaki naš korak. One nas poznaju. Znaju šta nam se sviđa, koje filmove volimo, kakve reklame nas zanimaju, i zato nam nude samo određen sadržaj.


Na početnoj stanici Fejsbuka stoji rečenica: ,,Besplatno je i uvek će tako i biti’’. To jeste prividna istina. Mi ne moramo da platimo za korišćenje i registraciju, što je glavna prednost ove društvene mreže.


Afera curenja ličnih podataka više od 50 miliona korisnika sa Fejsbuka koja se desila pre mesec dana postavlja pitanje o tome koliko smo zaštićeni i kako oni zarađuju od nas. U ovom skandalu, kompanija za analizu podataka Kembridž Analitika je koristila privatne podatke korisnika i pomagala drugim firmama i političkim partijama. Fejsbuk je izgubio više od 40 milijardi dolara. Ljudi su masovno počeli da brišu svoje profile, pa je pokrenuta i kampanja #Delete Facebook.  

,,Svaki sadržaj koji se plasira je valuta kojom mi plaćamo servise koje koristimo. Nije logično da društvene mreže čije korišćenje nama izgleda besplatno je zaista besplatno i da je to dobra volja nekoga da investira ogromne količine novca da bi se mi online družili’’, izjavio je nedavno IT pravnik Žarko Ptiček.

Poznato je da društvene mreže imaju brojne prednosti. Na njima možemo reklamirati naš proizvod, firmu ili brend, od čega Fejsbuk takođe zarađuje. Najpoznatiji svetski brendovi plaćaju reklame i promotivne kampanje, oglase, zbog čega ova društvena mreža postaje pravo središte dešavanja.




Pexels
Pexels

Pošto se već obistinila rečenica Maršala Makluana da je svet postao globalno selo, mi samim tim nudimo besplatno i transparentno svoje podatke. Većina čak i ne čita informacije o korišćenju određenih aplikacija ili društvenih mreža. Mi nudimo informacije – Facebook ih uzima. Postali smo trgovci sopstvenim podacima, a da nismo ni svesni. Zbog toga je potrebno razmisliti, informisati se i zaštititi koliko god je moguće da ne bi naša privatnost dospela u pogrešne ruke.