Postoji veliki broj uspešnih web brendova (Google, Yahoo, Amazon...) i čitajući o njima dolazimo do zaključka da je za bilo kakav uspeh potreban novac. Međutim, početnici, po pravilu, nemaju dovoljnu količinu novca i osnovno pitanje koje oni postavljaju je: Da li je moguće kreirati uspešan brend bez mnogo materijalnog ulaganja?
Verovali ili ne, odgovor je: Da, uz praćenje određenih pravila.
Ime za sajt ne sme biti dugačko
Kod imena sajta je važno da bude jednostavno i efektno, da bi ljudi mogli lakše da ga zapamte. Lako pamtljivi nazivi ne moraju, čak, ni da asociraju na sam sadržaj sajta. Brendovi koji imaju kraće nazive (www.ams.co.rs ; www.mona.rs ...) koriste svoja imena za sajt, jer su sažeta i zbog toga pogodna za internet.
Uradite nešto prvi u svojoj kategoriji
Iako je ovo pravilo vremenom sve teže ispoštovati, u poslovanju je važno biti inovativan. Dobar primer za to su supermarketi. Postoji veliki broj njihovih sajtova na internetu, ali su samo neki omogućili svojim kupcima da poručuju proizvode online, koji će im kasnije biti isporučeni na kućnu adresu, a oni će ih platiti kreditnim karticama.
Omogućite koristan sadržaj za preuzimanje
Jedna od najznačajnijih internet aktivnosti je opcija Download. Ukoliko na sajt uvrstite sadržaj koji klijenti mogu da preuzmu, ne samo što ste napravili dobar marketinški potez, već ste i učinili dobar korak u oblasti odnosa sa javnošću.
Dobar primer bi bile firme koje se bave proizvodnjom softvera. One bi trebalo da omoguće posetiocima sajta preuzimanje pilot verzije novog programa. Na taj način svi korisnici mogu da upute i kritike, koje će pomoći firmi da usavrše proizvod i prilagode ga njihovim potrebama. Takođe, tako će i proširiti listu e-mail adresa i izgraditi dugoročne odnose sa širom javnošću.
Angažujte stručnjake
Nijedan posao vezan za izgradnju imidža na internetu se ne sme shvatiti olako. Zbog toga, nije pametno da izgled sajta poverimo nekome ko nije dizajner, jer rezultat može biti loš. Nakon veoma važnog procesa kreiranja sajta, ono najvažnije tek dolazi, a to je samo njegovo korišćenje. Konsultujte se sa profesionalcima na koji način je najbolje promovisati web brend.
Fokusirajte sa na jednu temu i učite o njoj
Internet je pun portala koji se bave mnogobrojnim temama. Samo par klikova nas deli od mora (dez)informacija, za koje nikada ne znamo da li su obrađene u potpunosti. Zbog toga nikada ne bi trebalo da se raširite na više strana i svaku uradite traljavo. Potrudite se da pronađete jednu temu i bavite se njom od početka do kraja.
Zapamtite: napravljen, postavljen i promovisan sajt nije gotova stvar! Koju god temu da odaberete, potrebno je da pratite njen razvoj, kao i promene u sajber svetu i da, u skladu sa tim, unapređujete i menjate svoj sajt i internet nastup.
Održavajte kvalitetan odnos sa medijima
Svoj sajt možete koristiti za objavljivanje već napisanih članaka o svom poslovanju, ali osim toga on mora biti i izvor pouzdanih i kvalitetnih informacija svim predstavnicima medija. Kvalitetni sajtovi poseduju poseban odeljak za novinare, gde pružaju kompletan materijal potreban za kreiranje jednog ili više novinarskih članaka, redovno ga ažuriraju i, takođe, pružaju adekvatne kontakte za dodatne informacije.
Kreirajte novosti o sebi tamo gde ih nije bilo
Danas se na dnevnom nivou količina informacija broji milionima, zbog toga je veoma važno učiniti nešto posebno za svoj brend, da bi ga ljudi uopšte i primetili. Evo nekoliko primera za to:
Budite pokrovitelj, donator, ili sponzor
Jedna žena je odredila kriterijume i odabrala dva srednjoškolca za rad u svojoj firmi. Na taj način im je omogućila da steknu radno iskustvo i na kraju im dala preporuke, koje su im pomogle pri upisu na fakultet. O svom činu je obavestila medije i tako dobila veliki prostor besplatne promocije i postala pravi hit, proslavivši sebe kao pravog lidera u toj sredini.
Povežite svoje poslovanje sa aktuelnim državnim pitanjima
Prethodni primer je dobar i u ovom slučaju, ukoliko je u zemlji aktuelan problem nezaposlenosti; takođe, ukoliko postoji problem zagađenosti, možete ga se rešiti u okviru svog preduzeća, a onda ponuditi javnosti svoje rešenje.
Pratite sezonska događanja
Osnovni primer, u ovom slučaju, je praćenje promene godišnjih doba. Npr. ukoliko ste deo modne industrije, vaše preduzeće može pomoći klijentima da lakše odluče koje komade garderobe treba uklopiti u ovoj sezoni, šta se sa čim slaže itd.
Ukoliko planirate izgradnju svog web brenda, a niste u mogućnosti da uložite mnogo novca u to, nadamo se da će vam saveti našeg portala malo olakšati. Srećno!
Izvor: Edukacija.rs