Kako da izgradite svoj marketing tim iz snova?

Foto: Linkedin

Bilo da ste nezavisni preduzetnik koji tek formira svoj marketing tim ili kompanija u razvoju sa željom da nadogradi ovo važno odeljenje, taj poduhvat će vam možda predstavljati izazov.

Softverski inženjer mora da se razume u kodiranje. Administrativni asistent mora da odgovara na telefonske pozive i da uređuje papirologiju. Međutim, član marketing tima obično mora da bude svestran i da obavlja više funkcija: od oglašivača do stratega. Za razliku od ostalih zaposlenih, članovi marketing tima mogu uticati na suštinu biznisa tako što će menjati način na koji je pozicioniran, ali mogu biti odgovorni i za saldo kompanije.

Kao rezultat, pronalaženje efikasnih kandidata za marketing tim može biti teško. Međutim, u vašem je interesu da ih pronađete. Istraživanje finansijske korporacije „Melon” (Mellon Financial Corp) pokazalo je da je većini novih radnika potrebno od osam do 26 sedmica da se uklope i rade brzo i efikasno. Ovaj gubitak u produktivnosti kompaniju košta između 1 i 2.5% od ukupnih prihoda.

Kako onda da pristupite ovom teškom zadatku formiranja svog marketing tima kada znate da od samog početka sve morate da uradite ispravno? Ne bi trebalo da se fokusirate na određena zvanja ili opise poslova, već da se postarate da ljudi koje zaposlite pomognu vašoj kompaniji u pokrivanju sledećih aspekata:

Organizator

Za svaki moderni marketinški program potrebna je osoba (ili osobe) koja može da obavlja administrativni deo posla. U zavisnosti od toga kako vaša kompanija funkcioniše, za ovaj aspekat značajna je većina ili svi ovi zadaci:

- Sprovođenje tržišnih i konkurentnih istraživanja,
- Vođenje administrativnih organizacija koje su od suštinskog značaja za marketinške kampanje (na primer, sastavljanje liste istaknutih ljudi koji dobijaju određeni direktan mejl),
- Razvijanje i održavanje uređivačkog kalendara za sadržaj marketinške kampanje,
- Obavljanje zadataka u datom roku.

Stvaralac

Kad smo već kod sadržaja marketinške kampanje, neko iz vaše kompanije mora da kreira promotivni materijal. U zavisnosti od reklamnih i sadržajnih kanala koji su najbolji pokazatelj kako je vaša kompanija prihvaćena, taj materijal može da uključuje sledeće sadržaje:

- Postove na blogu, elektonske knjige, izveštaje o određenim produktima kompanije i trgovinske članke,
- Infografiku, trgovinske oglase i druge vrste grafičkih prikaza,
- Zaštićeni tekst oglasa, baner tekst, tekst sa pozivom na akciju i slično.

b2b.jpg

Foto: Financesonline

Osoba zadužena za komunikaciju

Danas se marketinške aktivnosti kompanija uglavnom usmeravaju ka direktnom kontaktu sa klijentima ili komunikaciji sa onima koji su putem interneta zahtevali razgovor sa nekim iz kompanije. Situacija nije bila takva pre deset godina. Stoga, osoba koja obavlja komunikacijsku funkciju u kompaniji mora da bude sposobna za sledeće:

- Kreiranje i objavljivanje poruka na društvenim mrežama koje privlače klijente,
- Odgovaranje na pohvale i pritužbe klijenata objavljenih na javnom forumu društvenih mreža,
- Korišćenje društvenih medija za povezivanje sa potencijalnim klijentima, partnerima i drugim ključnim poslovnim kontaktima,
- Proaktivno oblikovanje glasa brenda putem interneta kroz interakciju i održavanje nivoa standarda brenda.

Analitičar

Sposobnost stvaranja količine marketinških podataka koja ranije nije zabeležena je istovremeno i blagoslov i prokletstvo. Dok se svi ovi podaci mogu iskoristiti za postizanje ogromnog napretka, za pretvaranje neobrađenih podataka u delotvorne preporuke potreban je neko ko je dovoljno vešt. U skladu sa tim, vašem timu je potreban neko ko je sposoban za:

- Utvrđivanje ključnih indikatora performansi (KPI) u skladu sa prioritetima kompanije,
- Odabir i implementaciju najboljih alata za merenje podataka u vezi sa KPI,
- Sprovođenje odvojenih testova i ostalih kampanja kako bi se došlo do verodostojnih podataka o klijentima,
- Tumačenje podataka i njihovo korišćenje za utvrđivanje načina na koji se postojeće marketinške kampanje mogu promeniti ili strukturirati nove.

Način na koji pokrivate ove aspekte će zavisiti od veličine vaše kompanije i od toga koliko možete da uložite u izgradnju vašeg marketing tima. Ako, na primer, imate u planu da zaposlite jednu osoba koja će da obavlja sve ove funkcije, moraćete da pronađete nekoga sa velikim iskustvom i sposobnošću da obavlja više funkcija.

Headers_Marketing_Team.jpg

Foto: One Vision

Vremenom, kada budete u mogućnosti da proširite tim, možete to da učinite i na osnovu slabosti svog prvog zaposlenog ili na osnovu aspekata koji su od najveće važnosti za vaš biznis.

Recimo da zaposlite direktora marketinga koji je dobar organizator, stvaralac i komunikativan je, ali mu je analiza podataka slabija strana. Kada budete u mogućnosti da zaposlite još jednog radnika, nekog ko je dobar u ovoj oblasti, time ćete da rasteretite direktora marketinga - imaće više vremena da se usredsredi na zadatke u kojima je bolji.

S druge strane, ako vaša kompanija nije mnogo prisutna na društvenim mrežama (ako, na primer, želite da zaposlite starijeg demografa koji ne posećuje te sajtove), možda ćete ipak da zaposlite pojedince koji će biti zaduženi za organizaciju, stvaranje i analizu pre nego što odlučite da tražite odgovarajućeg kandidata za komunikaciju.

Upotrebite ovaj model ako želite da svoj tim koji sačinjava jedna osoba pretvorite u tim od dva člana, ili ako se nadate da ćete da izgradite svoje odeljenje za marketing koji će sačinjavati tim od deset ili više ljudi. Ako se usredsredite na veštine potrebne za uspeh vašeg biznisa, a ne na biografije pojedinačnih kandidata, važne funkcije će biti pokrivene i širiće se na održivi način.

Kako ste vi pristupili izgradnji svog marketing tima?


Izvor: Smallbiztrends