Kako da izbegnete impulsivnu kupovinu?
Pixabay

Kupovina stvari koje nam nisu potrebne nije štetna samo po naš novčanik već se svrstava i u nezdrave navike sa psihološkom pozadinom, a evo na šta treba da obratite pažnju kako biste izbegli zamke nepredvidive kupovine.

Rasprodaje

Sezonska sniženja su idealna prilika za investicije u kvalitetne stvari koje su nam neophodne a znatno povoljnije nego u sezoni. Međutim, lako se desi da odlutamo i posegnemo za nečim što nam je hir samo zbog primamljive cene i osećaja da je to prilika koja se ne propušta, čak i kada sama ušteda uopšte nije velika. U tim situacijama je najbolje držati se spiska za kupovinu, a ukoliko dođete u iskušenje razmotrite dobre i loše strane potencijalne kupovine, pogotovo u finansijskom smislu.

Kupovina u skladu sa raspoloženjem

Najčešći emotivni okidači za impulsivnu kupovinu su stres, anksioznost, tuga i osećaj praznine. Kada imate težak dan na poslu ili probleme emotivne prirode nemojte odmah da posegnete za kreditnom karticom i utehu potražite u šoping centru. Uvek je bolja opcija duga šetnja i razgvor sa dragim ljudima, fizička aktivnost ili okretanje nekom hobiju. Čar šopinga u ovakvim situacijama je samo beg koji traje kratko a čak može da učini da se osećate još gore.

Pixabay
Pixabay

Onlajn kupovina

Danas gotovo da ne postoji proizvođač koji nije prisutan na internetu ili nema opciju online poručivanja. Akcenat je na vizuelnoj privlačnosti pa je često razlog kupovine dopadljiv dizajn veb-stranice i reklamnog oglasa, a olakšavajuća okolnost je što ulažemo minimalan trud pa je za par minuta, u nekoliko klikova mišem, kupovina završena iz udobnosti našeg doma. 


Za pospešivanje prodaje koriste se i alati kao što su Fejsbuk i Instagram oglašavanjem proizvoda i usluga, te na taj način dolazimo u kontakt sa njima čak i kada uopšte nismo ni pomišljali na kupovinu. Dobro razmislite da li je potreba za kupovinom postojala i pre nego što ste naišli na određeni oglas ili je nastala tek nakon njega.

Plaćene reklame

Iako može biti korisno da se pre kupovine o nekom proizvodu informišemo čitajući recenzije i komentare na forumu, tuđa iskustva treba uzimati sa rezervom. Postoji veliki broj plaćenih recenzija od strane kompanija koje žele da se reklamiraju pa se istinitost napisanih iskustava dovodi u pitanje. 


Kada se poznate i uticajne ličnosti javno opredele za nekog proizvođača time mu daju na značaju a kod ljudi stvaraju osećaj pouzdanosti, ali to ne znači da je njihovo iskustvo verodostojno i nepobitno. Za ovaj vid saradnje oni su najčešće plaćeni, a čak i kada su istinski zadovoljni proizvodom to ne znači da ćete i vi biti i da će vam njegove karakteristike odgovarati samo zato što su za neku poznatu ličnost podobne.

Promocije u supermarketima

Najčešće zamke u supermarketima se kriju u vidu nagradnih igara, poklona koje dobijate ako kupite određenu vrstu ili količinu proizvoda i u akcijama kao što su ‚‚dva po ceni jednog’’. Neverovatno je da su nekada hemijska olovka i blokčić koji se dobijaju na poklon presudni za odluku o kupovini!


Tu mogu biti prisutne i osobe koje su angažovane za direktnu prezentaciju i promociju proizvoda podelom uzoraka ili degustacijom pa se može desiti da se opredelite za kupovinu iste sekunde misleći da vam je ono što su vam plasirali potrebno. Imajte na umu da su to prodavci koji su prošli kroz obuku i koji ne mogu da poznaju vaše potrebe bolje od vas samih. Oni su tu da vam predlože kupovinu ali vi ste ti koji najbolje znate da li vam je dat proizvod koristan i isplativ.

Okretanje brendovima

Često se dešava da pri odabiru proizvoda koji želimo pobedu odnese marka a ne sam proizvod. Kompanije teže da izgrade brend identitet, što znači da u mislima potrošača stvore prepoznatljiv imidž koji se vezuje za njihovo ime I po kojem će se jasno izdvojiti od konkurencije jer potrošači u njemu vide logičan izbor. To znači da ćete se pre okrenuti nekom dobro reklamiranom i atraktivnom brendu nego onom koji je manje poznat. Uzmite u obzir i druge proizvođače i uporedite cene i realne karakteristike jer nije retkost da par hiljada više plaćamo isključivo ime, a ne kvalitet.

Pixabay
Pixabay

Da biste izbegli impulsivnu kupovnu ne znači da treba da zazirete od odlaska u prodavnice i prestanete sa razgledanjem, već da dođete u kontakt sa ponudom i marketinškim trikovima kojih ćete biti svesni ali nećete dopustiti da vas začaraju. Cilj je da sami upravljate svojim željama a ne neko drugi ko će odlučivati u ime vas i vašeg novca.


Izvor: B92