Kako će dopisivanje promeniti marketing?
Pixabay

U proteklih nekoliko godina, popularnost aplikcija za dopisivanje naglo je porasla. Sada je trenutak da one zasijaju u punom sjaju. Ove aplikacije su već uveliko deo naših života – mi možda koristimo Facebook Messenger, naši prijatelji WhatsApp, porodica Snapchat ili Kik

Inteligentnim trgovcima je ovakva situacija zapala za oko. Zato sada aplikacije za dopisivanje prerastaju u platforme koje će promeniti način na koji razne trgovinske marke rukovode e-trgovinom, informacijama, reklamiranjem i usluživanjem kupaca.

EU%20OM.gif

U Kini, 650 miliona ljudi koristi aplikaciju WeChat za najrazličitije potrebe – od transfera novca do zvanja taksija i objavljivanja fotografija. Osam miliona službi obavlja e-trgovinu putem WeChat-a. Neke američke kompanije prate ovaj trend i omogućavaju nam da sagledamo brojne mogućnosti koje nude aplikacije za dopisivanje.

Dopisivanje predstavlja ažurnu i multimedijalnu budućnost marketinga koja istovremeno podseća na doba pre digitalizacije, kada je razgovor bio osnova trgovine i usluživanja kupaca.

Poruke tj. dijalog sa prodavcem predstavljaju najmoćniji oblik marketinga, čine ga prilagodljivim i omogućavaju svima da mu neposredno pristupe. One su gotovo isti vid komunikacije kao i razgovor uživo: ukoliko mušteriju ne zanima ono što pričamo, ili se oseća kao da je omalovažavamo, jer naš brend pogrešno koristi programe za automatsko odgovaranje, napustiće prepisku i možda se nikada neće vratiti. Vreme je ili da zaboravimo sve što znamo o marketingu i vratimo se na početak. Kako će to poruke izmeniti marketing?

1. Kupovina će imati lični pečat

Pre više od sto godina, katalozi su označili početak novog doba u kupovini. Iako su kupci tako dobili više izbora nego što su nudile prodavnice, nedostajao je emotivni doživljaj i lična veza. U dvadesetom veku, došlo je do napretka u maloprodaji, zahvaljujući tržnim centrima, robnim kućama i prodajnim lancima koji su pružali više mogućnost za ljudski kontakt nego što je to bio slučaj sa katalozima. 

Maloprodaja je takođe omogućila kupcima da uštede, s obzirom na globalne proizvodne mogućnosti. Međutim, čak se ni to nije moglo uporediti sa ličnim doživljajem koji mušterija ima prilikom kontakta sa lokalnim trgovcima.

S dolaskom digitalnog doba, Amazon i drugi giganti pokušali su da unaprede kupovinu uz pomoć algoritamske personalizacije. Na osnovu kritika kupaca kao i preporuka u realnom vremenu, giganti e-trgovine pokušali su da objedine širok asortiman artikala, udobnost kupovine od kuće i lični doživljaj karakterističan za klasične prodavnice. 

Međutim, personalizovano nije i lično – ključne reči koje se ukucavaju u pretraživače i preporuke potrošača nisu iste kao razgovor sa ljubaznim prodavcem.

U bliskoj budućnosti, a i sada, mobilne i društvene aplikacije kao i aplikacije za dopisivanje pokušaće da ujednače i iskoriste ono najbolje što nude onlajn i oflajn kupovina. Kompanije će moći da uz pomoć pametnih telefona komuniciraju sa svojim kupcima jedan na jedan i budu pametni prodavci, dostupni u svako doba.

cell_phone_801946_960_720.jpg

Foto: Pixabay

2. Brendovima će biti podarena ljudskost

Desetinama godina, reklamiranje na radiju i televiziji bilo je osnovni princip marketinga. U vreme aplikacija za dopisivanje, reklame će ustupiti mesto razgovoru. Iako kopiranje, grafika i video mogu da osnaže reklamiranje, budućnost marketinga leži u sposobnosti brenda da vodi svrsishodne razgovore kako bi prodao svoje proizvode i izgradio sa kupcima veze na duge staze, prilagođene njihovim uslovima.

Brendovi će morati da nauče da rizikuju i reaguju – u suštini, da se ponašaju kao pravi, živi ljudi. Osim razgovora, od brendova će se očekivati da podstiču interakciju između kupca i bilo koga ko ima uvid u ponudu: od industrijskih stručnjaka do prodavaca. Za turističke agencije, ovo bi značilo povezivanje umornih radnika na poslovnim putovanjima sa lokalnim vodičima. Za moderne butike, ovo bi moglo da znači da zaluđenici modom mogu da skeniraju etikete kako bi dobili modne savete dizajnera ili kupovali sa prijateljima koji su virtuelno sa njima.


telephone_586268_960_720.jpg

Foto: Pixabay

3. Kupci će biti uključeni

Ljudi koriste aplikacije za dopisivanje da bi komunicirali, gledali, delili, igrali se i učili. Ako bi brendovi preplavili kupce sa marketingom radio-televizijskog stila, kupci bi ih napustili ili čak blokirali. Zaboravimo tradicionalne ideje o plasiranju proizvoda. 

Aplikacije za dopisivanje omogućiće kompanijama da marketing zasnuju na komunikaciji. Kada i realan i virtuelan svet budu u igri istovremeno, neprimetno sjedinjeni, neće nedostajati sadržaja koji treba da se podeli, igara za igranje i avantura na koje treba da se otisnemo – takođe, imaćemo mogućnost da sami izmislimo nove.

Broj fragmenata na medijskoj slici stalno se povećava. Marketing je široka oblast i uključuje, pre svega, potrošače koji imaju pred sobom mnoštvo izbora, i koji okreću leđa reklamiranju i tehnikama masovnog marketinga. Pametni brendovi ponovo će stvoriti marketing. Ovog puta, on će biti zasnovan na komunikaciji, saradnji i harmoniji. Zbog toga što aplikacije za dopisivanje idu svugde gde potrošači nose svoje pametne telefone, granice između fizičkog i digitalnog nestaju.

Aplikacije za dopisivanje predstavljaju najefektniji marketinški metod – razgovor sa stvarnom osobom. Ovaj metod je prilagodljiv i sjedinjuje marketing sa sistemom multimedijalnih aplikacija koji karakteriše budućnost. Stoga, u vremenu dopisivanja, više nećemo biti usredsređeni na mesto prodaje, već na sredstvo komunikacije.

Izvor: Entrepreneur