Kada i kako tražiti povišicu - šta kažu poslodavci?
Pexels

Nije lako tražiti povišicu. Ali, još je teže živeti od plate do plate! Ne treba ćutati, trpeti i čekati da se poslodavac „seti“ da postojimo i zaslužujemo više. Skupite hrabrosti i odvažite se da zatražite povišicu ukoliko zaista mislite da je zaslužujete! Ipak, postoji par stvari kojih bi trebalo da se pridržavate i par stvari koje bi svakako trebalo da izbegavate prilikom traženja povišice. Pročitajte šta kažu poslodavci o tome!


Pixabay
Pixabay

„Najbolje je tražiti povišicu neposredno pošto ste sjajno odradili neki posao“, kaže Lidna Zugec, direktor firme Workforce Consultants. “Ali, ni to nije dovoljno – potrebno je da realno sagledate da li i vaša firma i vaš nadređeni takođe trenutno dobro posluju. Mnogo su vam veće šanse da dobijete povišicu ukoliko su sva tri – i vaš rad, i rad poslodavca i uspeh firme – u uzlaznoj putanji.“


To znači da treba da budete svesni toka novca i trenutnog raspoloženja u firmi, umesto da uletite u šefovu kancelariju u potpuno proizvoljnom trenutku i tražite da vam da više novca. Ukoliko ste upravo obavili neki posao za 5+, vaša firma uspešno potpisala ugovor za nov, unosan posao, a vaš nadređeni ima osmeh na licu – onda udahnite duboko i tražite! 


Ukoliko imate poteškoća da vodite izazovne dijaloge, nemojte zaboraviti da postoji mnogo proverenih tehnika koje vam u tome mogu pomoći. Možete pogledati ceo kurs koji je usmeren ka upravljanju teškim dijalozima. I ne samo to, ukoliko ste naš čitalac, pozivamo vas da se javite na naš mejl marketing@iserbia.rs, a mi ćemo vam pokloniti kod kojim cenu kursa spuštate 1299 rsd!

Hajde da vidimo koje savete nam dalje daju poslodavci u vezi sa povišicom!


Prvo dokažite svoju vrednost

Fanuš Brok, osnivač i predsednik firme Prolific Living u potpunosti se slaže sa ovom filozofijom:


„Najefektniji način na koji je neki od radnika tražio povišicu bilo je odmah pošto je neki projekat uspešno privela kraju. Čekala je da mi nekoliko viših menadžera kaže koliko je sjajno obavila posao i koliko je neprocenjiva za naše preduzeće. Potom je na sebe preuzela jedan kompeksan projekat s kojim niko drugi nije hteo da se hvata u koštac. Par meseci kasnije, ona je od projekta napravila čudo.“


Ukoliko dajete sve od sebe za firmu, time pokazujete vašem šefu da ste spremni da učinite i više nego što se od vas očekuje kako biste postigli rezultate.


Šta je dalje bilo? „Pošto je prikazala izvanredne rezultate na projektu, zakazala je sastanak sa mnom i rekla: ’Veoma sam zahvalna za sve šanse koje su mi ovde pružene. Mnogo sam naučila i srećna sam što smo ostvarili odlične rezultate. Jedna stvar o kojoj bih volela da popričam sa vama jesu moja trenutna primanja. Mislim da sam vredan član ovog tima i da sam to dokazala u toku prethodne godine. Kako biste vi ocenili moj rad?’ Bez daljih pitanja, istog trenutka sam joj dala povišicu od 10%. Dakle, prvo dokažite da vredite. Tek onda, na profesionalan način, tražite povišicu.“


Osigurajte pravi trenutak za sebe. Kako stojite sa organizacionim veštinama? Postoje alati koji mogu da vam pomognu u tome, a vaši poslodavci će sigurno ceniti što radite na svojoj organizaciji.


Ukoliko želite da unapredite svoju organizaciju, pozivammo vas da se javite na naš mejl marketing@iserbia.rs i mi ćemo vam pokloniti kod kojim cenu svakog kursa u vezi sa organizacijom spuštate na 999rsd!


Fokusirajte se na potrebe preduzeća, a ne na svoje potrebe

Pixabay
Pixabay

 „Kada tražite povišicu naglasak treba da bude na tome koliko ste vi značajni za preduzeće, a ne na vašim ličnim potrebama“, kaže Majls Abernati, vlasnik firme za obradu fotografija 399 Retouch:


„Ja sam šef i vlasnik i moj posao je da konstanstno uvećavam profitabilnost kompanije kako bismo mogli da unapređujemo kvalitet usluge koju pružamo, širimo posao, primamo nove radnike, a postojeće adekvatno i na vreme nagrađujemo. Ukoliko zaposleni može da dokaže da svojim znanjem i veštinama, pažnjom koju poklana detaljima, ličnošću i radnim navikama doprinosi radu firme, onda je i opravdano da traži povišicu.“


To ne znači da ne smete da spominjete lične razloge za povišicu. Ali, ti argumenti treba da budu samo podrška glavnom argumentu („Ja sam snažna karika u ovoj firmi“).


Ukoliko se radi o osetljivim razlozima poput zdravstvenih problema, koliko ćete reći poslodavcu zavisi od vašeg odnosa sa njim. Ipak, treba da nastojite da budete kratki i konkretni, a nikako da nastupite na način koji bi mogao biti protumačen kao „emotivno ucenjiavnje“.


Bez obzira na ovaj rizik, iskren razgovor sa zaposlenima je vrlo važan, smatra izvršni direktor firme Price Baba, Annkur Agarwal. “Ljudi mogu imati razne razloge zbog kojih traže povišicu – od osnivanja porodice do napretka u karijeri. Iskren razgovor u kojem mogu da osetim da je potreba za povišicom zaista jaka i realnim razlozima motivisana su oni koji najčešće dovedu do potvrdnog odgovora.”


Ne zaboravite da su i poslodavci samo ljudi. U poslovnim odnosima, ključne su komunikacijske veštine. Zobg toga ih nikada nemojte zanemarivati i uvek radite na njima. 


Kursevi asertivne komunikacije su sve rasprostranjeniji, a ukoliko ste zainteresovani da vam obezbedimo popust kojim cenu ovog kursa spuštate na 1299 rsd, samo nam se javite na marketing@iserbia.rs i tu smo za vas!

Emocionalna inteligencija je ključna!

Šta je ono što najviše zna da „ohladi“ šefa? Kada se zaposleni ponaša kao da mu nešto sleduje ili pripada.


 Fanuš Brok opisuje šta nikako ne treba da uradite:


„Najgori način na koji me je iko ikada pitao za povišicu bilo je kada je jedan od mojih zaposlenih nenajavljeno bukvalno ujurio u moju kancelariju, zatim krenuo bez prestanka da priča o tome koliko je on već dugo u firmi, koliko godina on meni „služi“ i kako „zaslužuje“ povišicu, te da mu ta povišica „još odavno sleduje“ i da je veoma nezadovoljan. Na kraju me je pitao: ’Šta ćete da uradite po tom pitanju?’.


Ovo nije dobar pristup, koliko god da je vaša potreba razumljiva, ovaj postupak nije zreo ni efikasan. Na ovaj način pokazujete bes i ogorčenost i što je navažnije - vaš nadređeni se oseća napadnuto i prirodno je da počne da se brani. Zaključujete - iz takvog razgovora neće se izroditi vaša povišica. Takođe, na ovaj način narušavate autoritet svog šefa i stavljate mu do znanja da sumnjate u njegove dobre namere. Postići ćete kontra-efekat.


Zato, ukoliko već neko vreme pružate maksimum na poslu a to niko ne primećuje, razmislite zašto je tako. Da li bi trebalo da više poradite na jačanju poslovnih i prijateljskih veza na poslu? Da li ste previše skromni? A možda vaš šef nema vremena na sve da obrati pažnju (iznenadili biste se koliko je ovo česta situacija). Rešenje za sve ove probleme jeste u dobroj i zreloj komunikaciji. Zakažite sastanak sa šefom ili direktorom ljudskih resursa kako biste popričali o vašem dosadašnjem radu, predstavili šta ste sve postigli i dobili od njega povratnu informaciju o tome kako ocenjuje vaš rad. A onda par meseci kasnije, ukoliko objektivno zaslužujete veću zaradu, smireno, argumentovano i profesionalno je zatražite!


Ukoliko želite više da se informišete o donosu koji treba graditi za nadređenim, pogledajte i ovajblog

Dođite „naoružani“ planom akcije, a onda ga i ostvarite!

Ovo je savet suosnivača firme Money crashers Personal Finance:


“Jednom sam zaposlio urednicu i prvog dana posla došla je kod mene i iznela šta je to što želi da postigne u toku prvih 30, 60 i 90 dana. Kada je tih 90 dana prošlo došla je i predstavila šta je sve uradila – ostvarila je sve zacrtane ciljeve i više! Onda je tražila povišicu. Iako je politika naše firme da ne dajemo povišice posle tako kratkog vremena i posebno ne novim radnicima, s obzirom na to da je uradila i više nego što je prvog dana obećala, nismo mogli da je odbijemo.“


Ima mnogo tehnika za postizanje ciljeva. Jedan od korisnih, besplatnih blogova, možete videti ovde.