Iznenađujuće česte greške u mejlovima

Foto: INC

Preveo: Aleksa Stojanović

Iznenađujuće česte greške u mejlovima zbog kojih ljudi ne zele da ih pročitaju

Možda volite imejl servis, a možda ga i mrzite. Bilo kako bilo, ne možete ga zaobići. Sposobnost pisanja dobrih mejlova je veština koja pravi razliku između uspeha i neuspeha vaše firme, bilo da šaljete promocije ili novosti vašim mušterijama, dajete ponudu potencijalnom investitoru, ili pokušavate da ubedite vrhunskog kandidata da radi za vašu kompaniju.

Ono što predstavlja problem kod ovog servisa je to što većina nas ima dovoljno vremena da pročita samo mali deo od onog što sleti u naše sanduče, a vešto skrojena ponuda neće biti korisna ukoliko osoba kojoj je ona namenjena uopšte i ne otvori poruku. Pa ipak, mnogi pametni ljudi – čak i stručnjaci za marketing i javnost – stalno prave greške zbog kojih primaoci uopšte i ne otvore mejl.

Ne dozvolite da se ovo vama desi. Pre nego što sledeći put kliknete „send,” proverite da li ste uradili sve kako biste bili sigurni da će vašu poruku otvoriti i pročitati. Počnite tako što ćete izbegavati sledeće vrlo česte i lakomislene greške:

1. Obmanjivanje

Svi smo se susretali sa stvarima koje na prvi pogled liče na jedno, a onda se ispostavi da su nešto sasvim drugo, kao npr. velika luksuzna bombonjera za koju se ispostavi da sadrži mnogo više ambalaže nego bombona. Ako ovako napišete svoj mejl neko će ga otvoriti, ali samo jednom - i to će vam se to obiti o glavu.

2. Ne stavljate suštinske informacije na početak polja za naslov poruke

Osim ako ne umete da čitate misli, ne možete da znate da li primalac čita vaše mejlove na desktop računaru, laptopu ili možda na pametnom telefonu ili satu, tako da ne znate koliko slova iz naslova vaše poruku će on biti u mogućnosti da pročita. Imajući to u vidu, mislili biste da će pametni ljudi uvek staviti najvažnije informacije na početku, ali oni često to ne rade. Ako ljudi na osnovu naslova poruke ne mogu da pretpostave o čemu pišete u mejlu, verovatno ga neće otvoriti.

3. Ne pominjete prethodni kontakta ako je on postojao

Većina mejlova koje dobijemo je od potpunih nepoznanika (uključujući i povremenog princa Nigerije kome je potrebna naša pomoć kako bi povratio veliku sumu novca). Moguće je da vi niste toliko anoniman, jer ste prethodno razgovarali sa primaocem preko telefona ili uživo, a možda uopšte i niste govorili, ali ste pratili njihov blog ili wordpress profil. Sve ovo čini osnovu ličnog poznanstva. Kao vešt prodavac ili korisnik mreže, vi već znate kako da u potpunosti iskoristite bilo kakav lični kontakt. Počnite tako što ćete staviti tu informaciju na početku polja za naslov poruke.

4. Ne pominjete lokalnu povezanosti

Iz istog razloga, želite da budete sigurni da ste spomenuli bilo kakvu geografsku povezanost koju delite sa primaocem. Ako se vaše malo preduzeće nalazi u rodnom gradu primaoca, stavite to u naslovu poruke. Ako ste iz istog grada kao i primalac ili ste išli u istu školu, recite i to. Bilo šta što sugeriše da ste njihov čovek će vam pomoći da zadobijete njihovu pažnju.

inbox.jpg
Foto: SUPERDREAM

5. Ne uspevanje da zainteresujete primaoca.

Jedno od prvih pravila o pisanju Web naslova je to da je potrebno probuditi radoznalosti kod čitaoca koja će ga naterati da klikne na link kako bi pronašao odgovor na pitanje ili zagonetku. Na primer, možda ste izabrali ovaj tekst jer vas je zanimalo da saznate kakvu vrstu grešaka ljudi prave pri pisanju mejlova. Iako nije uvek prikladno, naslov mejla koji pobuđuje znatiželju često može da nagna čitaoca na klik.

6. Koristite reči zbog kojih vaš mejl završi u datoteci „smeće”

Zbog nekih senzacionalističkih reči vaš mejl može da završi upravo tamo. Nikada ih ne stavljajte u polje za naslov i izbegavajte da ih upotrebljavate u tekstu mejla, jer to takođe može da aktivira filter za smeće.

Možda se začudite kada čujete neke od ovih reči koje se rutinski javljaju u mejlovima koji sadrže neku promociju. Tačno je da znate da bi trebalo izbegavati
„sex”, „penis”, „Viagra”, kao i bilo koju varijantu koja sadrži zvezdice umesto slova, ali „zarada od kuće”, „Neverovatne stvari”, ili „Otkrijte tajne vaših prijatelja”, takođe stoje na listi reči i fraza zbog kojih zapadate u nevolje.

Neočekivano, na ovoj listi je i reč „partner” jer mnogo mejlova ove vrste šalju marketinški partneri brendova s kojima ste bili u dodiru, kao na primer turistička agencija koja se oglašava preko novina koje vam stižu na mejl adresu. Ako ih šalje partner, a kompjuterski algoritam će to znati, to znači da vi niste sami izabrali da ih dobijate.

7. Ostale greške zbog kojih „završavate u smeću”

Još nekoliko okidača će vaše imejl marketinške kampanje ili biltene poslati u „smeće" - ako, na primer, koristite velika slova ili preveliki broj uzvičnika. Korišćenje zastarele mejling liste sa nepostojećim adresama će vas takođe poslati tamo. Najzad, slanje mejlova koje sami primaoci označe kao smeće će sigurno značiti da će vaši mejlovi biti filtrirani – što znači da bi trebalo da šaljete mejlove koji se tiču marketinga samo ljudima koji su to sami izabrali.

Još neki od načina zbog kojih završavate u smeću će vas iznenaditi. Na primer, kopiranje sadržaja iz Microsoft Word dokumenta će dodati kompjuterski kod vašem mejlu zbog kog će biti prebačen u smeće. Isto će postići i loši linkovi ili čak programi koji skraćuju linkove, ako je suditi po onome što je okačeno na blogu popularnog marketinškog servisa za mejlove „Mail Chimp”. Ako pored HTML verzije vašeg mejla ne stoji i teksutalna varijanta, to vam takođe može naškoditi.

_veb_novinarstvo.gif

8. Korišćenje senzacionalizama

Znate ono: „Poslednja prilika” (zapravo nikada nije); „Požurite”; „Vreme ograničeno”; „Ogromne ušteđevine”. Većina ovih fraza će svakako aktivirati filter, ali ako vaša poruka i stigne do primaoca, ovakve fraza će ih sigurno iritirati. Čak i ako stvarno nudite ogromne ušteđevine, ublažite hiperbolu.

9. Ne obraćate pažnju na tajming.

Na primer, neki urednik vam nikada neće odgovoriti na poruke poslate nakon radnog vremena ili tokom vikenda, ali će vam taj isti urednik istog trenutka odgovoriti na mejl ako je poslat tokom radnih sati. Za neke druge ljude je verovatnije da će odgovoriti preko vikenda. Svi su različiti, tako da morate da eksperimentišete.
Što se tiče imejl marketinga, tajming je komplikovanija stvar, pogotovo ako se vaši primaoci nalaze u različitim vremenskim zonama.

Neki imejl servisi se nose sa ovim problemom tako što šalju poruke različitim vremenskim zonama u različito vreme, ili vam pomažu da shvatite koji je najbolji tajming za vašu ciljnu grupu. Jedino nepobitno pravilo je to da ne smete ignorisati tajming, jer zaista može da utiče na to da li će vaš mejl biti otvoren.

10. Ne isprobavate različite mogućnosti

Možete da potrošite dosta vremena i umne snage na odabiranje naslova poruke ili najpodobnijeg doba dana, ali postoji samo jedan način da saznate šta je najbolje – tako što ćete isprobavati različite stvari. Ako koristite imejl servis da šaljete marketinške mejlove, iskoristite prednost A/B testiranja ukoliko je ponuđeno („A/B“ ili „split“ testiranje šalje dve verzije vaših mejlova pod-grupama vaših imejl lista kako bi se utvrdilo koje dobijaju najviše odgovora).

Ako ne koristite servis, ili prosto šaljete poruku jednom važnom primaocu, pošaljite uzorke poruke grupi vaših prijatelja i skupite njihove glasove o tome šta je najefikasnije. Što više saznate o tome kako zvuče naslovi i tekst vaše poruke ljudima koji ih čitaju, to će vaš mejl biti efikasniji.


Izvor: INC


Aleksa je student i snalazi se


Pročitajte i:

Kakvu ulogu igra fizički izgled kandidata
5 saveta za savršen cv koje niste videli
Ako ste prvi put šef izbegavajte ove greške"

Ovaj tekst nastao je našom željom da mladi koji žele da se oprobaju u prevođenju tekstova to iskustvo steknu i unaprede kod nas. Ukoliko želiš da budeš prevodilac u našem mladom timu CV uz jedan prevedeni tekst, sa izvornim, pošalji na prevodilacka@iserbia.rs sa naznakom Prijava/Prevodilac. Otvoreno za sve od 15 do 35 godina. Prijem novih članova vršimo do svakog prvog dana u mesecu.

Želim povremeno da dobijam mejlove od portala o vestima, najnovijim konkursima i aktivnostima OVDE

Odricanje od odgovornosti