Deset zakona marketinga društvenih medija
Pixabay

Od vitalnog je značaja da razumete osnove marketinga društvenih medija. Od maksimiziranja kvaliteta do povećanja vaših onlajn ulaznih tačaka, poštovanje ovih 10 zakona će vam pomoći da izgradite osnovu koja će biti korisna vašim klijentima, vašem brendu, i ono što je najvažnije, vašem cilju.

1. Zakon slušanja

Uspeh u društvenim medijima i content marketingu zahteva više slušanja a manje pričanja. Čitajte onlajn sadržaj svoje ciljne publike i priključite se diskusijama, kako biste saznali šta im je važno. Tek tada možete kreirati sadržaj i podstaknuti interakciju sa pratiocima kako biste poradili na jačanju vrednosti vašeg brenda.

2. Zakon fokusa

Bolje je biti fokusiran na jednu delatnost, nego biti sveznalica. Veoma fokusirana strategija društvenih medija i content marketinga namenjena izgradnji snažnog brenda, ima veće šanse za uspeh od šire strategije koja pokušava da ponudi svašta publici.

Pixabay
Pixabay

3. Zakon kvaliteta

Kvalitet je značajniji od kvantiteta. Bolje je imati 1.000 onih koji čitaju, dele i pričaju o vašem sadržaju sa sopstvenom publikom, nego 10.000 onih koji nestanu nakon povezivanja sa vama prvi put.

4. Zakon strpljenja

Uspeh društvenih medija i content marketinga se ne dešava preko noći. Iako je moguće da brzo postignete uspeh, vrlo je verovatnije da ćete morati da se posvetite toj ideji na duži vremenski period kako biste postigli rezultate.

5. Zakon spajanja

Ako objavljujete atraktivan i kvalitetan sadržaj i radite na tome da izgradite svoju kvalitetnu onlajn publiku, oni će to deliti sa svojom publikom na Twitter-u, Facebook-u, LinkedIn-u i svojim blogovima.


Ovo deljenje i razgovori o vašem sadržaju otvaraju nov prostor onlajn ulaznim tačkama za pretraživače kao što je Google i omogućava da vaš sadržaj bude uvršten u ključne reči pretrage. 

Te ulazne tačke mogu da postanu i stotine ili hiljade potencijalnih načina da vas ljudi pronađu onlajn.

Pixabay
Pixabay

6. Zakon uticaja

Uložite vreme u pronalaženje uticajnih ljudi na svom tržištu koji imaju kvalitetnu publiku i koji bi mogli biti zainteresovani za vaše proizvode, usluge i biznis. Povežite se sa tim ljudima i radite na izgradnji odnosa sa njima.


Ako vas budu videli kao autoritativan, interesantan izvor korisnih informacija, možda će podeliti vaš sadržaj sa svojim pratiocima, što može staviti vas i vaš biznis pred novu i ogromnu publiku.

7. Zakon vrednosti

Ako provodite sve svoje vreme na društvenom web-u, direktno promovišući svoje proizvode i usluge, ljudi će prestati da vas slušaju. Morate da dodate vrednost razgovoru. Manje se fokusirajte na konverzije a više na stvaranje atraktivnog sadržaja i povezivanje sa uticajnim ljudima iz oblasti onlajn marketinga.

Vremenom, ti ljudi će postati glavni izvori preporuka za vaš biznis.

Pixabay
Pixabay

8. Zakon prihvatanja

Ne biste ignorisali nekoga ko vam se obrati lično, pa nemojte to činiti ni onlajn. Građenje veza je jedan od najvažnijih delova uspeha marketinga u društvenim medijima, tako da uvek treba da prihvatite, odnosno saslušate svaku osobu koja vam se obrati.

9. Zakon pristupačnosti

Nemojte objavljivati sadržaj, a odmah potom nestati. Budite dostupni svojoj publici. To znači da morate stalno da objavljujete sadržaj i učestvujete u razgovorima. Onlajn pratioci mogu biti nestalni i neće oklevati da vas zamene ukoliko niste aktivni nedeljama ili mesecima.

10. Zakon reciprociteta

Ne možete očekivati da drugi dele vaš sadržaj i govore o vama, ako vi to isto ne radite za njih. Dakle, deo vremena koje provodite na društvenim medijima treba da bude usmeren na deljenje i razgovor o sadržaju koji su objavili drugi.



Izvor: Entrepreneur