Da li znate šta je Yodle?
Wikimedia Commons

Yodle je sve-u-jednom digitalna marketinška platforma koja pruža malim preduzećima sve što im je potrebno kako bi bila vidljiva onlajn. To je švedski sto marketinga. Nudi puno, pa onda još preko.

Yodle je pre svega osmišljen tako da pomaže malim preduzećima, trgovcima nekretninama, vodoinstalaterima, doktorima i prodavcima na malo, i mnogim drugima. Trenutno kompanija opslužuje više od 50.000 preduzeća u 250 poslovnih oblasti.

„Vlasnici malih preduzeća žele da se usredsrede na razlog zbog kog su i otvorili preduzeće, a to je njihov zanat“, kaže Dafna Sarnof, SVP marketinga u Yodle-u u telefonskom razgovoru za Small Business Trends. „Oni nemaju vremena, novca ni želje da steknu marketinško znanje. Mi im obezbeđujemo alate potrebne da obave veći deo oglašavanja umesto njih.“

Web.com je nabavio Yodle u februaru ove godine. Još uvek je samostalna platforma, međutim, to bi vremenom moglo da se promeni.

Šta je Yodle?

Yodle je sve-u-jednom platforma, koja se zove Marketing Essentials. Sastoji se od prisutnosti na mreži, lokalnog SEO, društvenih medija, komentara potrošača, imejl marketinga i specijalnih ponuda. Preduzeća mogu da započnu i Google ili Bing kampanju, ali to je odvojeni proizvod. Komandna tabla sa izveštajima, ovde prikazana, takođe je ugrađena.

Pričajući o Marketing Essentials-u, Sarnof kaže: „Pravimo sajt koji je pokretan i SEO-optimalan, Facebook stranicu, olakšavamo razvrstavanje ponuda i komentara i pravimo šablonske imejlove za klijente, pa ne moraju oni da se brinu za sadržaj. Sve je po principu namestiš jednom i možeš da zaboraviš. Mi šaljemo imejlove u njihovo ime tokom čitave godine.“

Evo pregleda svake od komponenti Marketing Essentialsa:


Prisutnost na mreži. U Yodle-u koriste termin „prisutnost na mreži“ da bi opisali svoje sajtove koji su prilagođeni lokalnoj pretrazi i mobilnim uređajima. Sajtovi sadrže komentare potrošača, slike preduzeća i mape. Takođe se prilagođavaju veličini uređaja sa kog klijent vrši pretragu.


Premda vlasnik preduzeća ima kontrolu nad određenim opcijama za dizajn i prilagođavanje, većina sadržaja upotrebljenog na sajtu dolazi iz Yodle-ove baze podataka. Preduzeće mora da prođe kroz korisnički servis kako bi unelo promene, koje mogu, eventualno, da uspore proces ažuriranja.


Što se tiče razloga što Yodle zadržava kontrolu, Sarnof kaže da je sadržaj odabran za određeni sajt rezultat godina iskustva u razvijanju sajtova za različite oblasti i posmatranja šta se isplati, šta se bolje rangira u pretraživačima i slično.


„Imamo i odličan tim za podršku klijenata koja nam omogućava da radimo brzo i da budemo sigurni da su klijenti ponosni na sajtove“, kaže ona.

Lokalno plasiranje u pretrazi. Yodle-ova ciljna grupa su mala lokalna preduzeća. Stoga drži lokalnost u vidu kad optimizira sajtove klijenata. To podrazumeva postavljanje uputstava za dolazak i mapa.

Društveni mediji. Yodle kreira Facebook stranicu za preduzeće, i potom postavlja komentare, slike i ponude na nju. Kompanija trenutno ne nudi uređivanje Twitter-a, LinkedIn-a, Instagram-a ni drugih društvenih mreža.

Komentari potrošača. Yodle-ova komponenta komentari potrošača omogućava kompanijama da zatraže i prikupe komentare zadovoljnih potrošača i potom da ih postave na sajt i Facebook stranicu.

Pixabay
Pixabay

„Preduzeće može da odgovori na komentare preko naše platforme i da ih dode ili ukloni“, kaže Alisa Šarp, viši menadžer za razvoj marketing proizvoda u Yodle-u. „Svaki sajt ima odeljak sa komentarima. Preduzeća mogu da biraju koja da prikažu a koja ne“, dodala je.

Imejl Marketing. Yodle dolazi sa svojim imejl marketing klijentom koji omogućava preduzećima da šalju prilagodljive podsetnike o sastancima, potvrde, zahvalnice, biltene i praznične čestitke njihovoh bazi kljenata.


„Pravljenje imejl sadržaja je jedna od najtežih stvari koja muči vlasnike“, kaže Šarp. „Jedna od oblasti koja najviše obraduje klijente je naša biblioteka imejl marketing šablona (prikazana iznad). Ako žele, mogu sami sebi da dizajniraju šablon, a mogu i da izaberu jedan od postojećih šablona, što dozvoljava vlasnicima preduzeća da imaju polaznu tačku za pisanje mejla.“


Specijalne Ponude. Platforma uključuje i posebnu ponudu koja je dizajnirana kako bi podstakla kupovinu. Yodle objavljuje ponude na sajtu i Facebook stranici.


Izveštavanje i Analitika. Dok komponenta za izveštavanje pruža brojne relevantne podatke, kao što je broj poseta sajtu, njena prava vrednost se sastoji u potrazi za kontaktima (eng. lead sourcing) nalik CRM-u (Client/Customer relationship management), ocenjivanju i sposobnostima rukovođenja koji omogućavaju korisnicima da vide ime potencijalnog kupca, vrstu kontakta i rejting pomoću kog određujemo da li će ta osoba izvršiti kupovinu/odraditi konverziju.


Yodle Reklame. Yodle reklame sprovode prilagođene reklamne kampanje koje se plaćaju po kliku, na pretraživačima tipa Google i Bing, kao dodatnu opciju na Marketing Essentials paket. Korisnici dobiju ključne reči, format reklama, strategije za cenjkanje i dolaznu stranicu napravljenu tako da privuče što više potrošača.


Korisnička Podrška. U cenu paketa Yodle je uključio i stručne marketinške profesionalce koji savetuju mala preduzeće kako da najbolje iskoriste Marketing Essentials platformu. Mogu se kontaktirati preko mejla, telefona ili ćaskanja uživo.


Kako Yodle može da pomogne vašem preduzeću?

Yodle je savršen za mala preduzeća koja se velikim delom oslanjaju na digitalne kanale za oglašavanje i koja žele jednu aplikaciju za sve. Kompanije koje to shvate mogu da iskoriste ovo sveobuhvatno rešenje, i mnoge i jesu.

Za samo mesec dana od prijavljivanja na Yodle, električar iz Njujorka počeo je da dobija sedam poziva više dnevno, kad se uporedi sa drugim onlajn marketing alatima koje je koristio.


Krivični advokat je takođe primetio da mu posao raste kao posledica saradnje sa Yodle-om.


„Moj prvi dan sa Yodle-om je bio neverovatan“, rekla je u studiji slučaja na Yodle-ovom sajtu. „U toku prvog sata uživo oglašavanja, imala sam poziv klijenta, koji se i više nego isplatio za šest meseci Yodle marketinga.“

Video na kraju članka pokazuje šta su drugi korisnici rekli o dobicima koje su imali zahvaljujući Yodle-u.


Komentarišući korist koju Yodle donosi malim preduzećima, Sarnof kaže: „Yodle postoji deset godina i sproveo je marketing za desetine hiljada malih preduzeća. Posledica je da možemo kopati po nakupljenim uvidima u to šta funkcioniše. Tokom godina probali smo raznorazne pristupe marketinškim tehnikama i konstantno se poboljšavali oslanjajući se na ono što smo usput naučili.“


Cenovnik u Yodle-u


Ako Yodle uopšte ima jednu manu, to bi bio cenovnik. Ne samo da je platforma sve-u-jednom, nego je i, što se tiče cene, i sve-ili-ništa.

Preduzeća nemaju luksuz da biraju i plaćaju samo komponente koje žele da koriste u stilu a la carte. Umesto toga moraju sve da plate – ceo cirkus – po ceni od 299 dolara mesečno.


Cena, razumna za one kojima je čitava platforma od koristi i koji su ozbiljni po pitanju onlajn oglašavanja, previsoka je za preduzeća kojima su potrebne samo određene komponente ili koje se ne oslanjaju na internet oglašavanje u velikoj meri.

Lighthouse: Marketing za određene oblasti


Marketing Essentials nije jedini proizvod koji Yodle nudi malim preduzećima. Kompanija je 2013. godine nabavila Lighthouse Practice Management Group, koji obezbeđuje alate za poslovni menadžment za četiri oblasti: popravke kola, kiropraktičare, zubare i terenske službe.

Osnovni cilj je da pomogne preduzećima u ovim industrijama da povrate izgubljene potrošače i klijente.


Lighthouse uređuje više aspekata vođenja preduzeća, a ne samo oglašavanje. Na primer, verzija za zubare uključuje komunikaciju sa pacijentima, vežbe aktivnosti i vežbe marketinga.


Što se oglašavanja tiče, Lighthouse nije samo onlajn proizvod, već uključuje i brojne „oflajn“ kanale, kao što su telefon, pošta ili sms poruke.

Cene variraju zavisno od oblasti, ali se zasnivaju na modelu mesečne pretplate, kao i Marketing Essentials. Evo kako:


Zubarski: 329$
Auto: 299$
Kiropraktičarski: 299$
Terenska služba: 99 – 199$, zavisno od broja korisnika (od 1-2 do 10+)


Zaključak


Yodle odlično odgovara preduzećima koja ozbiljno shvataju oglašavanje i koja se oslanjaju na digitalne kanale da pridobiju potencijalne klijente i prodaju. Ali po ceni od 299 dolara mesečno, nije baš sjajno onima kojima je samo deo alata potreban i koji ne zavise toliko od interneta za oglašavanje.

Posetite sajt Yodla da saznate više o Marketing Essenitalsu. Zubari, kiropraktičari, auto mehaničari i uslužne kompanije bi takođe mogle da bace pogled na Lighthouse.


Izvor: Small Business Trends