7 važnih obeležja uspešnog brenda
Pixabay

Rešenje leži u ulaganju u brend. Ako želite veće angažovanje onih sa kojima poslujete, treba da izgradite najjači brend u vašoj oblasti. Naravno, stvoriti uspešan brend je lakše reći nego uraditi, zar ne? Neki brendovi su ,,primamljiviji" od drugih. Brojni su razlozi zbog kojih je ovo slučaj. U ovom tekstu ćete videti sedam različitih obeležja koje bi vaš brend trebalo da ima. Ako ova obeležja uspete da sjedinite u vašem brendu, uživaćete u većoj povezanosti sa potencijalnim klijentima.

Hajde da bacimo pogled na neke od uopštenih obeležja koje uspešni brendovi neprekidno imaju, obeležja koja bi trebalo da imate na umu dok gradite svoj brend.

Karakteristike koje čine da se vaš brend ističe

Obeležje 1: Uspešan brend ima cilj

Za čim ljudi tragaju kada žele da se povežu sa pričom kompanije? Tragaju za ciljem. Možda nisu toga svesni, ali očekivanja su traganje za određenim motivacionim faktorima koji imaju nečeg zajedničkog sa vama. Potrebno im je nešto da se povežu sa vama.

Danas ljudi imaju dosta izbora na mnogim poljima o tome kako žele da potroše svoj novac i često jedina stvar koja Vas razlikuje od vaših suparnika jeste osmišljavanje poruke. Ovo znači da bi vaš cilj trebalo da bude jasan i lako razumljiv.

Cilj vašeg brenda bi, takođe, trebalo da ima mogućnost izražavanja bilo kada i bilo gde. Na primer, ako držite kafić koji se fokusira na upotrebu organskih sastojaka, mogli biste da objavite infografike na društvenim mrežama. Možete i da štampate zanimljivosti o šumama na šoljama. Ovako oni mogu da se povežu sa vama i postanu strastveniji u vezi kupovine kod vas, vaš brend može, na neki način, da postane deo njihovog identiteta.

Obeležje 2: Uspešan brend je spretan i okretan

Nemojte misliti da će ukusi klijenata dugo ostati isti. Svet se stalno menja, zar ne? To znači da bi i vaš brend trebalo da se menja vremenom. On mora da bude u korak sa napretkom kulture oko vas. Osmotrite stare brendove kao što je Coke koji se borio da se suoči sa prirodnim promenama u prošlosti. Nemojte ponavljati njihove greške.

Uverite se u to da, bez obzira na veličinu vašeg poslovanja, celokupno vođenje od vrha do dna bude fleksibilno. Ne borite se protiv promena: poželite im dobrodošlicu i uverite se da vaša kompanija to može takođe. Što je vaš brend okretniji, tim bolje.

-poslovna_komunikacija.gif

Obeležje 3: Uspešan brend je jedinstven

Još jednom, na mnogim poljima nećete biti jedini koji nude svoje programe i uređaje na prodaju. Potrebno je nešto što će vas razlikovati od druge kompanije. Na primer, Epl (Apple) neprestano pravi novac na polju neutralizovane elektronike jednostavno zato što je u mogućnosti da označi svoje proizvode kao jedinstvene. Kao i oni i vi želite da prepoznate idealnog klijenta i gradite brend oko njega; želite da predstavite misiju iza koje možete da stojite, čak i stvorite povezanost da mogu da se osećaju kao deo njega.

To znači da ne možete uvek biti svima sve: ponekad ćete morati da se poslužite trikovima i poslužite poseban sektor baze klijenata. Da, na ovaj način ćete imati manje perspektive, ali će vaš klijent biti neobično odan i tražiće vas čak iako niste pokušavali da ga privučete, budući da ćete znati da ste jedini ko može da mu omogući ono što traži.

Obeležje 4: Uspešan brend je nepromenljiv

Razmislite o praznoj priči političara koju ste poslednji put čuli na TV-u. Veće su šanse da se na ovaj način dobiju kritike o tome kako su neodlučni ili licemerni. Niko ne voli one koji menjaju mišljenja ,,kako vetar duva”, zar ne?

Ljudi ne vole kada su drugi nedosledni i nepredvidivi, kada kažu jednu stvar, a zatim se predomisle i kažu nešto drugo. To dovodi do gubljenja poverenja.
Isto je i sa vašim brendom. Ako se ne držite glavne ideje, ljudi će vrlo brzo izgubiti osećaj poverenja i doslednosti koji povezuju sa vašim brendom. Kada želite da se za nešto zauzmete, dosledno se držite te slike.

Povrh toga, budite sigurni da vaša kompanija izvodi teoriju u praksi i da su vaša delovanja u skladu sa vašim ciljevima. Nemojte, na primer, da pričate u prazno o uzrocima očuvanja okoline a zatim da vaš CEO putuje okolo privatnim avionom - takva vrsta licemerstva se vrlo brzo otkrije.

Dobar primer kompanije koja upravlja stalnom slikom je Zappos. Njihova osnovna misija je stvoriti sreću i ona se jasno odražava na način na koji se ophode prema klijentima i zaposlenima. Njihov korisnički servis poznat je kao jedan od najboljih u biznisu i to je razlog zbog čega imaju toliko klijenata.

new_1027875_640.jpg
Foto: Pixabay

Obeležje 5: Uspešan brend priča priče

Kako bi u ime kompanije stajali kao ljudska bića, umesto bezličnih automata, važno je da iza vašeg biznisa stoji priča. Priča je ono što gaji osećaj prave bliskosti i naročito je efikasna pri građenju poverenja. Imaćete puno priča kojima bi trebalo da upravljate, od onih koje govore o vašim ciljevima, do priča koje izdajete u medijima. Priče vas povezuju sa vašim brendom, što ga trajnije čini prijemčivim u mislima vašeg klijenta.

Obeležje 6: Uspešan brend je jednostavan

Držite se poruke da vaš brend dostigne što veću jednostavnost. Kada ljudi vide vaš logo, trebalo bi da imaju instiktivnu reakciju gde, manje - više, razumeju o čemu je reč: s njihove strane ne bi čak ni trebalo da bude svesna misao. Ako je prilično teško odgonetnuti, vaši potencijalni klijenti će vas skoro pa ignorisati, a to je nešto najgore što može da se desi.

Pogledajte, na primer, Nike - celokupno značenje njihovog brenda - ideja ići izvan svojih granica i probijati ih bez obzira na to da li delujemo čudno - sklopljena je u tri jednostavne reči: Just do it. Ovo je elegantna jednostavnost i kao takva je odlična. Takođe je neverovatno efikasna. Smislite jednostavnost sličnu ovoj kako bi pomogla da vas klijenti bolje upamte.

Obeležje 7: Uspešan brend je privlačan

Pridobijanje pažnje klijenata u današnje vreme je staranje da vaše marketinške strategije budu privlačne i interaktivne. Ljudi žele da se povežu i utiču na razvoj vašeg brenda: ne žele da im se samo priča i jednostavno proda. Zbog toga odlična je ideja iskoristiti društvene medije što više i delovati uzajamno sa svojim potencijalnim klijentima.

Postavljajte postove o raznim događajima i pričama koje imaju veze sa vašim brendom, čak komentarišite i ,,lajkujte” postove ljudi koji vas prate. Odgovarajte na pitanja ljudi. Ovo će pomoći da vaša kompanija deluje ,,realno” i manje kao neka robotska korporacija.

Zaključak

Ovo je samo nekoliko saveta najuspešnijih brendova čija je celokupna ideja imati na umu da ljudi samo žele da budu povezani sa kompanijom pre kupovine. Žele da vide sebe u vašem brendu, tako da se potrudite da im to i pokažete. Dozvolite vašem brendu da postane deo njihove rutine i identiteta i imaćete klijenta za čitav život.


Izvor: Smallbiztrends