12 tačaka SEO liste na lokalnom nivou

Foto: Pixabay

Prevela: Ljupka Mirković Dubajić

Povećan saobraćaj na vebu, uočljivost brenda i uvećanje prihoda, sve su to prednosti od investiranja u SEO. Da biste preuzeli kontrolu nad rezultatima vaše lokalne pretrage, pogledajte doleprikazanu listu za lokalni SEO kao i najbolja iskustva iz te oblasti.

Lokalna SEO lista

1. Pretraga ključnih reči

Pretraga ključnih reči je osnovni korak za svaku uspešnu SEO kampanju. To podrazumeva otkrivanje i analiziranje fraza i termina koje su ljudi uneli u pretraživače kako bi pronašli lokalne firme kao što je vaša. Da bi razumeo o čemu se radi na veb sajtu, Gugl (Google) koristi tekst i skriveni kod. Zato je veoma važno da se veb sajt optimizuje oko ključnih reči koje su unete.

Na primer, neka kompanija koja se bavi bojama možda teži da svoju stranicu o bojama za eksterijer optimizuje oko termina ,,bojenje eksterijera stambenih objekata” zato što je to termin koji se koristi u toj industriji. Međutim, pretragom ključnih reči, može otkriti da potrošači koriste termin ,,usluga bojenja kuće”. Ako je to slučaj, onda bi stranica trebalo da bude optimizovana oko termina ,,usluga bojenja kuće”.

Ako imate lokalni posao, možete ključnoj reči dodati geo-modifikator da biste specifikovali lokaciju. Na primer, ,,usluga bojenja kuće u Portlandu” ili ,,usluga bojenja kuće u Portlandu u Oregonu”.

Pa, da li ste otkrili koje ključne reči treba koristiti za rangiranje?

Za početak, razmislite o ključnim rečima ili pitajte potrošače, prijatelje i porodicu koje bi ključne reči oni koristili u pretrazi firme kao što je vaša. Napravite svoju listu i unesite je u Guglov Planer za ključne reči (Keyword Planner) da biste našli nekoliko novih ideja za ključne reči i da biste dobili procenu frekventnosti pretrage za te ključne reči.

Guglov alat će vam izbaciti nadmetanje u reklamiranju, a ne SEO nadmetanje, međutim, ključne reči sa visokim nivoom kompetitivnosti će normalno imati kompetitivni SEO rezultat. Pokušajte da otkrijete sklop ključnih reči koje bar sto ljudi pretražuje svakog meseca, ali sa kompetitivnim nivoom od srednjeg do niskog. Potom ih dodajte u svoje naslove (titles) i meta opise (meta descriptions).

Pretraga pravih ključnih reči je dubinski i detaljan proces. Pogledajte Beklinkov Konačan vodič za pretragu ključnih reči (Backlinko’s Definitive Guide to Keyword Research) da biste se upoznali sa pretraživanjem ključnih reči.

2. Naslovni tagovi (Title Tags)

SEO_Title.jpg
Foto: Ljupka Mirković Dubajić

Jedan od najvažnijih SEO elemenata na strani je vaš naslovni tag. U rezultatima pretrage se pojavljuje glavni tekst. Takođe se pojavljuje na vrhu taba vašeg pretraživača (browser tab) kao i prilikom sačuvavanja bukmarka (bookmarks). Naslov omogućava korisnicima da se brzo informišu šta da očekuju ako kliknu na vašu stranu, a sem toga naslov govori Guglu o čemu se radi na vašoj strani.

Vaš naslov bi trebalo da sadrži ključnu reč po kojoj želite da budete rangirani ali i da sa istom tačnošću opiše vašu stranu.

Evo nekoliko smernica za pisanje savršenog naslovnog taga:

1. Nek vaš naslov ima do 55 karaktera kako bi se pravilno prikazao na Guglu;
2. Umetnite ime svog brenda kad god je to moguće;
3. Naslovni tag početne stranice (homepage) uvek počinje imenom vašeg brenda, a prate ga usluge koje nudite.

Primer: Sjuina kompanija boja | Bojenje stambenih objekata u Portlandu

Za više informacija o naslovnom tagu možete da pogledate vodič na strani ovde .

3. Meta opisi

SEO_Meta_opisi.jpg
Foto: Ljupka Mirković Dubajić

Meta opisi služe da obezbede korisniku i pretraživaču kratak sinopsis vaše strane. Interesantni i opisni meta opisi mogu povećati frekvenciju klikova kada se vaša firma prikaže kao rezultat na ekranu.

Težite jedinstvenim opisima, dugim do 156 karaktera, kako vam ne bi ostalo viška reči sa… Poslužite se Alatom za SERP pregled (SERP Preview Tool) ovde da biste uvideli kako bi vaši naslovi i meta opisi izgledali u rezultatima pretraga.

4. NAP informacija

Odmah posle SEO, N-A-P su tri najvažnija slova u pretrazi na lokalnom nivou. NAP je skraćenica za Name (ime), Address (adresu) i Phone Number (broj telefona).

Ako želite da se vaša firma prikazuje u pretrazi na lokalnom nivou, krucijalno je da Gugl razume gde je lociran vaš posao. Gugl može da pokupi NAP informaciju sa vašeg veb sajta kao i sa drugih sajtova po vebu. On doslednost i kvantitet pominjanja NAP-a koristi kao faktor u rangiranju u pretragama na lokalnom nivou. Što se češće ime vaše firme pominje na vebu, i što je doslednije, ono će biti rangirano na višim pozicijama u pretragama na lokalnom nivou.

5. Ocene korisnika (Customers Reviews)

SEO_Ocene_korisnika.jpg
Foto: Ljupka Mirković Dubajić

Više od 92% korisnika čita onlajn ocene prilikom traženja lokalnih firmi i usluga. Povrh toga, 60% korisnika procenjuje lokalno preduzeće na osnovu zvezdica za rangiranje, od toga njih 43% smatra da je tri od pet zvezdica minimum za rangiranje, i to sve pre nego što konsultuju datu firmu. Kada se uzme u obzir da toliki broj ljudi pribegava onlajn ocenjivanju u preporučivanju neke firme, zaista je veoma važno dobiti pozitivne ocene.

Kvantitet i kvalitet vaših onlajn ocena ima direktni učinak na našu vidljivost u pretraživanju. Što više ocena sa pet zvezdica ima vaša firma, to će biti primetnija na mreži. Da biste dobili pozitivne ocene, morate da se fokusirate na kreiranje zadivljujućeg korisničkog iskustva. Nakon okončanja svakog posla, ljubazno zamolite za povratnu informaciju.

Gugl maj biznis (Google My Business), Fejsbuk (Facebook), Jelp (Yelp), Forskver (Foursquare), Houz (Houzz) i Endžis list (Angie’s List) su prava mesta na kojima možete da primite ocene i odgovorite na njih. Klikom na stranicu ovde pročitajte više o tome kako onlajn ocene utiču na vaš posao i njegovo prisustvo na mreži.

6. Optimizacija slike

Optimizacija slike u SEO svetu je prava umetnost. Pretraživači ne vide slike na isti način kao vi ili ja. Zbog toga slikama moramo da damo dodatne informacije kako bi ih bolje opisali. Na taj način ćemo povećati ragniranje željene ključne reči.

Kako bi neka slika bila prilagođenija za SEO-a, možemo da optimizujemo njena četiri aspekta:

• Naziv dokumenta (Filename): Ovo je ime fajla sa slikom koji čuvate na vašem računaru. Pre nego što je aploudujete na vaš sajt, budite sigurni da ime fajla sadrži vašu željenu ključnu reč. Na primer: kuća-bojenje-usluga-slika.JPG
• Naslovni tekst (Title Text): Ovaj tekst će se prikazati na ekranu kada korisnik prelazi mišem iznad vaše slike. Trebalo bi da sadrži vašu ključnu reč i opis slike. Primer: Usluga bojenja kuće u Portlandu.
• Alternativni tekst (Alt-Text): Ovaj tekst će se prikazati na ekranu ako slika ne uspe da se učita. To je posebno korisno za osobe sa oštećenim vidom. I ovde bi trebalo upisati ključnu reč i opis slike.
• Veličina (Size): Pre postavljanja slika na veb sajt, prvo bi ih trebalo kompresovati i svesti na odgovarajuću veličinu. Možete upotrebiti alat kao što je Fotošop (Photoshop) ili besplatni veb alat kao što je Kompres JPEG (Compress JPEG), koji možete naći na ovoj strani.

7. Optimizacija anker teksta (Anchor Text)

Anker tekst (Anchor text) se odnosi na vidljivi tekst na koji se može kliknuti u hiperlinku (hyperlink). Gugl koristi anchor text nekog linka sa bi razumeo o čemu se radi na strani. Na primer, ako reči ,,bojenje kuće“ označite kao hiperlink, Gugl će pretpostaviti da se strana na koju link vodi odnosi na bojenje kuće.

U okviru sadržaja na vašoj veb strani možete ključne reči da označite kao hiperlink koji će da vodi do određene strane sa vašim uslugama. Na taj način pomažete Guglu da razume o čemu se radi na vašim stranama, a možete i da povećate rangiranje tih ključnih reči. Na primer, želite da svako pominjanje ,,bojenja kuće“ bude označeno kao link koji će voditi do strane sa vašim uslugama bojenja kuće.

8. Prilagođenost mobilnim uređajima (Mobile Friendliness)

list_850178_1920.jpg
Foto: Pixabay

Ako su korisnici prilikom posete vašeg veb sajta frustrirani zbog siromašnog mobilnog iskustva kao što su sitna slova, potreba da se dodirne ekran da bi se uvećao prikaz ili sporo učitavanje, onda bi trebalo da modernizujete veb sajt kako bi se lako koristio na mobilnim telefonima.

Većina veb sajtova prilagođenim za mobilne uređaje ističe ,,prilagodljiv“ veb dizajn (responsive web design), što znači da mogu da adaptiraju sadržinu sajta da odgovara veličini ekrana bilo kog uređaja. Posmatrano iz ugla SEO-a, prilagodljivi veb sajtovi su najlakši za manipulaciju. S druge strane, možete da razvijete poseban veb sajt dizajniran specijalno za mobilne uređaje.

U aprilu 2015. Gugl je predstavio apdejt (update) svog algoritma prilagođenim za mobilne uređaje, što je dovelo do penalizovanja veb sajtova koji nisu bili optimizovani za mobilne uređaje. U maju 2016. Gugl planira da izbaci i drugi apdejt prilagođen za mobilne uređaje.

Neuspeh u skladu sa Guglovim Vodičem za laku upotrebu mobilnih uređaja (Mobile Friendly guidelines) će dovesti do velikog gubitka u saobraćaju pretraživanja na mobilnim uređajima. Vodič< možete naći na ovom sajtu.

9. Citati i društveni profili

media_470346_1920.png
Foto: Pixabay

Citat je pominjanje vaše firme onlajn sa svim ili nekim od vaših NAP informacija. Citati su obično u formi lokalne liste u nekom onlajn imeniku kao što su Žute strane (YellowPages).

Društveni profil je poput verzije citata, poboljšane u nešto u šta se više veruje, što je jedinstveno i prilagodljivo. Primeri društvenih profila su Fejsbuk, Linktin (LinkedIn) i Pinterest.

Da biste stvorili veću uočljivost vašeg sajta, morate da kreirate što više relevantnih i visoko kvalitetnih citata i društvenih profila.

Pratite sledeće SEO smernice prilikom stvaranja citata i društvenih profila:

• Budite 100% dosledni sa vašim NAP informacijama. Uvek koristite isto poslovno ime, adresu i broj telefona.
• Ako se selite, moraćete da ažurirate vašu NAP informaciju na vašem veb sajtu, u citatima i na društvenim profilima.
• Napišite jedinstveni opis posla koji će ukratko da predstavi istoriju vaše kompanije, specifičnosti, proizvode i usluge.
• Postavite na sajt bar pet relevantnih, visokokvalitetnih slika, ne uključujući logo firme.
• Izaberite do pet relevantnih poslovnih kategorija od kojih su prve tri najvažnije.
• Upotrebite tabelu da biste lakše pratili vaše lozinke i korisnička imena.
• Obrišite duplikate. Treba vam samo jedan citat po lokaciji.

EU%20OM.gif

10. Gugl maj biznis

Gugl sprovede preko 3,5 milijardi pretraga na dan. I ako vas Gugl nije izbacio na svojoj listi, onda vas nema. Gugl maj biznis, ili kraće GMB, je neverovatna marketinška platforma za mala preduzeća. Evo nekoliko prednosti od korišćenja ove aplikacije:

• Kontrolišite i ažurirajte način kako Gugl prikazuje informacije o vašem poslu.
• Steknite uvid u to kako korisnici pronalaze vaš posao.
• Locirajte se na Gugl mapi (Google Maps) i pomozite potrošačima da pronađu vašu firmu dajući im uputstva.
• Odgovorite na ocene korisnika.

Da bi vaša firma izašla listi, idite na stranu Gugl maj biznis na njihovoj stranici i ukucajte ime i adresu svoje firme u polje za pretraživanje.

Ako se vaša firma može pronaći:

Kliknite na vašu firmu da biste dobili vaš profil. Zatim otkačite polje ,,I am authorized to manage this business…” (ja sam ovlašćen da vodim ovu firmu…) pa kliknite ,,Continue“ (dalje). Pregledajte adresu svoje firme i unesite izmene ako je potrebno. Kliknite na ,,Mail” (pošta) i Gugl će vam poslati pismo sa verifikacionim kodom. Kada primite kod, unesite ga u aplikaciju Gugl maj biznis da biste završili verifikacioni proces.

Ako se vaša firma ne može pronaći:

Kliknite na ,,This doesn’t match. Add your business“ (Ne poklapa se. Dodajte svoju firmu). Popunite formular sa što tačnijom informacijom, a onda pritisnite ,,Continue” (dalje) da biste nastavili proces. Nakon što ste uneli svoju adresu, kliknite na ,,Mail” (pošta). Gugl će vam poslati pismo sa verifikacionim kodom na vašu adresu za 1-2 radne nedelje. Unesite kod u aplikaciju da biste završili verifikacioni proces.

SEO_gugl_maj_biznis.jpg
Foto: Ljupka Mirković Dubajić

Dok čekate da vam stigne pismo, možete da ažurirate svoju poslovnu adresu, opis, kategorije, radno vreme i kartografsku oznaku. Takođe možete da postavite slike koje će se prikazivati u pretrazi na lokalnom nivou kad god neko bude tražio vašu firmu. Da biste uneli bilo kakve promene, kliknite na ikonicu hamburger u gornjem levom uglu da biste otvorili meni. Kliknite na ,,All locations“ (sve lokacije). Potom kliknite na ,,Manage location” (ispravka lokacije) da biste započeli sa izmenama.

11. Šema za označavanje (Schema Markup)

SEO_Sema_za_oznacavanje.jpg
Foto: Ljupka Mirković Dubajić

Šema za označavanje je kod koji možete dodati svom veb sajtu a pomaže pretraživaču da bolje razume određene tipove informacija na sajtu. Sve lokalne firme bi trebalo da iskoriste šemu za lokalne poslove. Ovaj posebni kod šalje vašu lokaciju i kontaktne informacije direktno na Gugl. Implementiranjem ove šeme na vaš sajt, on dobija na poverenju na lokalnom nivou i na autoritetu, čime se povećava rangiranje na lokalnom nivou.

Neke šeme za označavanje mogu da generišu bogate snipete (snippets), elemente koji poboljšavaju vaše rezultate na stranicama sa rezultatima pretrage. Omogućavaju korisnicima da steknu bolji uvid u to šta mogu da očekuju na vašem veb sajtu pre no što ga zaista posete, a i zahvaljujući njima korisnici će verovatno pre kliknuti na vašu stranu i duže ostati na vašem veb sajtu.

Gugl trenutno podržava bogate snipete za rangiranje ocena, recepata, organizovane događaje, videe i novinske članke. Ukoliko želite da pronađete više informacija o tome kako iskoristiti šemu za označavanje, pogledajte vodič Pretraživačkog žurnala (Search Engine Journal) ovde .

12. Građenje linka (Link Building)

Na Guglu se link do vašeg sajta računa kao ,,glas“ (vote). Što više ,,glasova“ ima veb sajt, Gugl će češće prikazivati taj sajt ljudima koji pretražuju mrežu. Linkovi donose poverenje i autoritet. Na primer, ako Forbs (Forbes), Biznis.kom (Business.com) i Vol strit žurnal (Wall Street Journal) svi upućuju na neki veb sajt, taj sajt će zadobiti nešto od poverenja i autoriteta ovih moćnih izdavačkih kuća.

Većina veb sajtova će prirodno imati nekoliko linkova, ali vi možete povećati broj svojih linkova (i svoje rang) građenjem linka. Građenje linka je proces kojim se dopire do autoritativnih, visokokvalitetnih i relevantnih veb sajtova kako bi ih ubedili da stave povratni link do vašeg veb sajta. Na taj način možete da uspostavite svoj brend, da izgradite vaše pojavljivanje na mreži i da povećate rangiranje i frekvenciju vašeg veb sajta.

Na primer, vaš veb sajt može biti pomenut u nekom onlajn članku. Ako veb sajt na kome se članak nalazi ima veliki autoritet, onda u velikoj meri može pomoći vašem veb sajtu. Građenje linka može biti obeshrabrujući poduhvat koji zahteva redovan domet i praćenje. Ipak, možete da dobijete kvalitetne linkove za vaš veb sajt i da podstaknete nove odnose u procesu. To je dobitna kombinacija!

Zaključak

Prateći ovih 12 tačaka lokalne SEO liste i najbolja iskustva mogu značajno pomoći da vaš veb sajt nadigra konkurentne dok gradite reputaciju i uočljivost vašeg brenda.

Izvor: Small Business Trends

Ljupka vas informiše o svetu oko vas da bi ga bolje sagledali i snašli se u njemu.