иСербиа - Жишка: Успех младих у дигиталном маркетингу

Они су млади, креативни, инспиративни. Они су „Жишка“. За себе кажу да „покрећу ватру“. Милош Скокић, који се бави дигиталним маркетингом, причао је за портал иСербиа како је настала „Жишка“, шта то они занимљиво раде и шта је оно што треба да поседују људи који желе да се баве овим послом.

Autor: Ana Ćurić

ФОТО: Facebook

„Žiška“ је креативна адвертисинг агенција која је фокусирана на друштвене мреже и дигиталне канале. Основали су је 2016. године људи који су желели више од онога што раде и одлучили да помере границе. Ово је прича о реализовању идеја, о дигиталном маркетингу, а уједно и прилика да упознате тим ове агенције.

Пре свега, можете ли да приближите нашим читаоцима чиме се ви то бавите?

Ми за наше клијенте осмишљамо и производимо садржај, дизајнирамо сајтове, банере, цртамо логотипе, пуштамо Фацебоок оглашавање, радимо цоммунитy манагемент, предлажемо активације, ливе стреам-ујемо и ко зна шта још. Још важније од тога, „Жишка“ је осам људи и један пас, у једном стану на Новом Београду, и неко контантно виче: „Ври вооода!“.

Како сте дошли на идеју да тако млади отворите своју агенцију и шта је оно што вас је конкретно навело на тај корак?

Не мислим да смо претерано млади. Goran је матор као библија, а ја сам се родио досадан и џангризав. Сад озбиљно, одговор је доста једноставан. Млади смо почели да радимо. Већ 2013. године, Горан је озбиљно упливао у агенцијске воде, а ја годину дана касније. Путеви су нам се укрстили 2015. када смо и први пут на некој паузи за ручак, или паузи за пиво потегли питање: „Да ли овај посао може да се ради боље?“. Требало нам је око годину и по дана да конкретизујемо то питање. Да ли ми можемо да радимо овај посао боље? Не знамо, и зато смо одлучили да пробамо. Још увек пробавамо.

Да ли сте имали потешкоћа при реализовању ваше идеје и колико сте данас задовољни вашим радом? Јесте ли стварно жишка?"

Имали смо потешкоће, имамо их и даље, али то није ствар којом се оптерећујемо. Ушли смо у целу причу са очекивањем да ће бити фејлова, и нисмо се преварили. Потешкоће нису оне које људи очекују (финансије, нови клијенти), већ детаљи које нисмо могли ни да замислимо, а углавном се своде на питање како крерати здраво и одрживо окружење за људе који раде у „Жишки“, како их мотивисати и подржати из дана у дан. У људе који раде у „Жишки“ убрајам и себе и Горана. Што се тиче задовољства радом, кратак одговор би био „не“. Нисмо и даље тамо где желимо да будемо, али сигуран сам да идемо у добром правцу. И то нам је довољно за сада. (Дисцлаимер: Када стигнемо тамо где смо замислили да желимо да будемо, замислићемо нешто ново, па опет нећемо бити задовљни.)

Које су то карактеристике које млади треба да имају да би се бавили дигиталним маркетингом?

Постоји само једна: жеља да се баве овим послом. Толико је једноставно. Када млади људи дођу на разговор за посао и кажу да им се допада ова област зато што је перспективна, то је велики ред флаг за нас. Ложење је једини предуслов, а то нема везе са перспективношћу. Када све друго падне у воду, остаје само то ложење, где нема ложења нема ни жишке… Ово није било намерно. Лак је ово посао, објективно гледано. Лак и забаван, за људе који се ложе, а бесмислен и напоран за људе који нису сигурни.

<имг цласс="тфлоат" срц="хттп://с18.постимг.орг/муy7енпе1/Зиска2.јпг" />

ФОТО: Facebook

Да сте инспирација младима, потврђују ваша бројна предавања на семинарима. Какви су ваши утисци, да ли препознајете жишку код младих људи?

Обожавамо предавања, и готово се никада не пропуштамо шансу да радимо са студентима. Наш први практикант, фантастични млади човек Миљан, је управо студент који нас је одушевио на предавању на Ацадемy оф Модерн Манагемент, пришао после и поставио три интелигентна питања… Желимо више Миљана.

Каква је ситуација са дигиталним маркетингом код нас и да ли можете да претпоставите у ком ће се смеру одвијати?

Ово је баш тешко и озбиљно питање. Искрено, можемо да превидимо неке „трендове", али сваких пар месеци или годину дана, деси се нешто што из корена промени начин на који радимо овај посао. Најбољи пример је видео, који је као формат експлодирао претходних година, или инфлуенсер маркетинг, и потпуна лудница са цонтент цреатор-има које је кренула 2015. године. Забавно је радити у индустрији која се стално мења, ми смо тотално пригрлили тај хаос и возимо се на њему, и докле год имамо тај однос према променама, ситуација је добра.

Шта имате да поручите младима након свог искуства?

Ово је прилика да кажем нешто инспиративно, али радије ћу злоупотребити простор који ми је дат и рећи: Млади човече, уколико желиш да се бавиш комуникацијама, ложиш се на друштвене мреже и креирање садржаја, волиш да пишеш, фоткаш, снимаш и размишљаш, пошаљи нам е-маил на хеy@зиска.рс, желимо да те упознамо.


***

Прочитајте и:

Milica Šarić: Pripremljen novinar je nedodirljiv
Sarkazam - skrivena verbalna agresija
Ostanite "budni uz knjigu"


***

Овај текст је настао нашом жељом да млади, који имају шта да кажу и допринесу информисаности и едукацији наше омладине, пренесу своје идеје и сазнања. Уколико желиш да и ти будеш члан нашег младог тима и допринесеш развоју наших амбиција, твоје идеје су нам добродошле! ЦВ и један текст пошаљи на urednistvo@iSerbia.rs уз Цц на office@iSerbia.rs, са назнаком „Пријава / новинар“. Отворено за све од 15 до 35 година. Пријем нових новинара вршимо до сваког првог дана у месецу.


Желим повремено да добијам мејлове од портала о вестима, најновијим конкурсима и активностима OVDE

Odricanje od odgovornosti

Коментари

ВЕСТИ