Žiška: Uspeh mladih u digitalnom marketingu

FOTO: Facebook

„Žiška“ je kreativna advertising agencija koja je fokusirana na društvene mreže i digitalne kanale. Osnovali su je 2016. godine ljudi koji su želeli više od onoga što rade i odlučili da pomere granice. Ovo je priča o realizovanju ideja, o digitalnom marketingu, a ujedno i prilika da upoznate tim ove agencije.

Pre svega, možete li da približite našim čitaocima čime se vi to bavite?

Mi za naše klijente osmišljamo i proizvodimo sadržaj, dizajniramo sajtove, banere, crtamo logotipe, puštamo Facebook oglašavanje, radimo community management, predlažemo aktivacije, live stream-ujemo i ko zna šta još. Još važnije od toga, „Žiška“ je osam ljudi i jedan pas, u jednom stanu na Novom Beogradu, i neko kontantno viče: „Vri voooda!“.

Kako ste došli na ideju da tako mladi otvorite svoju agenciju i šta je ono što vas je konkretno navelo na taj korak?

Ne mislim da smo preterano mladi. Goran je mator kao biblija, a ja sam se rodio dosadan i džangrizav. Sad ozbiljno, odgovor je dosta jednostavan. Mladi smo počeli da radimo. Već 2013. godine, Goran je ozbiljno uplivao u agencijske vode, a ja godinu dana kasnije. Putevi su nam se ukrstili 2015. kada smo i prvi put na nekoj pauzi za ručak, ili pauzi za pivo potegli pitanje: „Da li ovaj posao može da se radi bolje?“. Trebalo nam je oko godinu i po dana da konkretizujemo to pitanje. Da li mi možemo da radimo ovaj posao bolje? Ne znamo, i zato smo odlučili da probamo. Još uvek probavamo.

Da li ste imali poteškoća pri realizovanju vaše ideje i koliko ste danas zadovoljni vašim radom? Jeste li stvarno žiška?"

Imali smo poteškoće, imamo ih i dalje, ali to nije stvar kojom se opterećujemo. Ušli smo u celu priču sa očekivanjem da će biti fejlova, i nismo se prevarili. Poteškoće nisu one koje ljudi očekuju (finansije, novi klijenti), već detalji koje nismo mogli ni da zamislimo, a uglavnom se svode na pitanje kako krerati zdravo i održivo okruženje za ljude koji rade u „Žiški“, kako ih motivisati i podržati iz dana u dan. U ljude koji rade u „Žiški“ ubrajam i sebe i Gorana. Što se tiče zadovoljstva radom, kratak odgovor bi bio „ne“. Nismo i dalje tamo gde želimo da budemo, ali siguran sam da idemo u dobrom pravcu. I to nam je dovoljno za sada. (Disclaimer: Kada stignemo tamo gde smo zamislili da želimo da budemo, zamislićemo nešto novo, pa opet nećemo biti zadovljni.)

Koje su to karakteristike koje mladi treba da imaju da bi se bavili digitalnim marketingom?

Postoji samo jedna: želja da se bave ovim poslom. Toliko je jednostavno. Kada mladi ljudi dođu na razgovor za posao i kažu da im se dopada ova oblast zato što je perspektivna, to je veliki red flag za nas. Loženje je jedini preduslov, a to nema veze sa perspektivnošću. Kada sve drugo padne u vodu, ostaje samo to loženje, gde nema loženja nema ni žiške… Ovo nije bilo namerno. Lak je ovo posao, objektivno gledano. Lak i zabavan, za ljude koji se lože, a besmislen i naporan za ljude koji nisu sigurni.

Ziska2.jpg

FOTO: Facebook

Da ste inspiracija mladima, potvrđuju vaša brojna predavanja na seminarima. Kakvi su vaši utisci, da li prepoznajete žišku kod mladih ljudi?

Obožavamo predavanja, i gotovo se nikada ne propuštamo šansu da radimo sa studentima. Naš prvi praktikant, fantastični mladi čovek Miljan, je upravo student koji nas je oduševio na predavanju na Academy of Modern Management, prišao posle i postavio tri inteligentna pitanja… Želimo više Miljana.

Kakva je situacija sa digitalnim marketingom kod nas i da li možete da pretpostavite u kom će se smeru odvijati?

Ovo je baš teško i ozbiljno pitanje. Iskreno, možemo da previdimo neke „trendove", ali svakih par meseci ili godinu dana, desi se nešto što iz korena promeni način na koji radimo ovaj posao. Najbolji primer je video, koji je kao format eksplodirao prethodnih godina, ili influenser marketing, i potpuna ludnica sa content creator-ima koje je krenula 2015. godine. Zabavno je raditi u industriji koja se stalno menja, mi smo totalno prigrlili taj haos i vozimo se na njemu, i dokle god imamo taj odnos prema promenama, situacija je dobra.

Šta imate da poručite mladima nakon svog iskustva?

Ovo je prilika da kažem nešto inspirativno, ali radije ću zloupotrebiti prostor koji mi je dat i reći: Mladi čoveče, ukoliko želiš da se baviš komunikacijama, ložiš se na društvene mreže i kreiranje sadržaja, voliš da pišeš, fotkaš, snimaš i razmišljaš, pošalji nam e-mail na hey@ziska.rs, želimo da te upoznamo.

Ana je radoznala, divlja, nezaustavljiva, zaljubljena u život, ples i svet.