Zašto marketing sadržaj postaje sve važniji?

FOTO: Seolend

Prevela: Ana Marković

To ne znači i da je lako. Naravno, pravljenje korisnog bloga, komentara, ažuriranja ili članka ne zahteva milione dolara koje velike marke obično potroše na televizijske reklame od 30 sekundi. Međutim, kvalitetan sadržaj, zaista, zahteva stručnost, mnogo razmišljanja, uređivanje, vreme i trud.

Ne događa se to tek tako.

Zašto marketing sadržaja postaje sve teži?

Milioni stručnjaka, pisaca i onih koji rade sa informacijama prave besplatan sadržaj zato što žele.

Ovo se može nazvati i objavi-i-nadaj se.

Hafington Post (Huffington Post), Ameks Open (Amex Open) i hiljade (možda milioni) drugih ohrabruju besplatan sadržaj od eksperata. Stari sistem urednika kao šefova i onih koji kontrolišu pristup sadržaju zamenjen je novim sistemom publike - čitalaca koji sada vrše tu funkciju.

Milioni pojedinačnih stručnjaka i preduzeća prave besplatan sadržaj zbog poslovne prednosti.

To je objavljivanje i promovisanje.

-preduzetnistvo.gif

Poslovna prednost je kredibilitet i vidljivost u oblasti koju pokriva određena tema. Kada funkcioniše, to je kao da dobijete pravo glasa deljenjem svojih shvatanja i stručnosti, umesto kupovine glasa reklamiranjem.

Trendovi malih preduzetnika odličan su primer kako to funkcioniše. Postovi ne mogu da prokrijumčare skrivenu reklamu maskiranu kao sadržaj; moraju da imaju stvarnu vrednost. Anita Kembel (Anita Campbell), osnivač sajta, stvorila je uspešan posao izgrađen oko sadržaja koji je besplatan/slobodan, koristan, vredan i ne predstavlja reklame sa informacijama.

Za pojedinačne stručnjake, kao primere, pogledajte karijere kao što je Anitina ili Seta Godina (Seth Godin), Garija Vejnerčaka (Gary Vaynerchuk), Džona Dženča (John Jantsch), Suzan Solovic (Susan Solovic), Gaja Kavasakija (Guy Kawasaki), Džoela Libavu (Joel Libava), Ramona Reja (Ramon Ray), Džima Blejzingejma (Jim Blasingame) i mnoge druge. Postoji stvar koja se zove biznis stručnjaka, i pravljenje sadržaja pomaže takvom poslu.

8468788107_6a1b3ae1ea_o_d.jpg

FOTO: Flickr

Velike marke to shvataju.

Dobar sadržaj (stvari koje ljudi aktivno žele da čitaju) funkcioniše na načine na koje reklame ne mogu. Na primer, uradi-sam sajt Time Inc.-a za novu generaciju s početka milenijuma, The Snug predstavlja kolekciju saveta, članaka i slika o novoj vrsti unutrašnjeg stila. Ne slučajno, IKEA će rado pomoći. CBS je izgradio povezanu digitalnu platformu Od gledalaca do volontera.

Sve se svodi na ovo.

Svašta se događa u svetu biznisa sadržaja. Živimo u svetu bogatom informacijama u kojima dobre stvari nisu igla u plastu sena. To je igla među planinama igala pomešana sa planinama sena. Pre nekoliko decenija, sadržaj je bio kontrolisan od strane onih koji kontrolišu pristup njemu, odnosno urednika ili budžeta za reklamiranje. Brzim korakom do sadašnjosti, ova funkcija je nestala.

Stručnjaci koji to dobro rade mogu da podignu vrednost sadržaja sami. Gaj Kavasaki i Set Godin sami objavljuju svoje knjige, iako bi mnogi izdavači to voleli da rade za njih. Svako može da pokrene blog besplatno. Danas svako stalno objavljuje nešto. Sam Fejsbuk ima više od milijardu naloga, od kojih svi objavljuju, a iza nekoliko hiljada njih ne stoje, čak, ni ljudi, već roboti. Svaki tvit, koliko god beskoristan i glup, predstavlja nešto objavljeno.

Međutim, svakim danom je sve važniji.

Ne, ne možemo da odustanemo od marketing sadržaja zato što funkcioniše. Izgled posla se menja. Klasične metode reklamiranja - vikanje, ili kupovina glasa - očito su ugrožene. Vodeće velike marke to ne koriste zato što nemaju više gde da potroše novac. Okreću se sadržaju zato što funkcioniše, i to svakog dana sve bolje.

Šta da radimo? Bar ove dve stvari:

Prvo, prihvatimo izazov.

Previše stručnjaka govori vlasnicima da svi treba da se bacimo u marketing sadržaja kao da su odjednom svi vlasnici postali pisci. Nije to tako jednostavno. Kvalitetan sadržaj je onaj koji ljudi žele. Oni ga izaberu u moru ponuđenih opcija. Marketing sadržaja je vođen kvalitetnim sadržajem.

Drugo, razmotrimo da nadgledanje može biti jednako korisno kao i stvaranje.

Kustos u muzeju bira šta je najvažnije u određenom delu, napravi red i učini ga pristupačnim. Moderni veb „kustosi“ rade istu stvar. To je ono što je Hafington Post i Bazfid (Buzzfeed) učinilo uspešnima. Neko ko želi da krene na putovanje ceniće izbor nedavnih recenzija i preporuka - izabran sadržaj. Vlasnik malog preduzeća ceni izbor postojećih članaka, dobro odabranih, više od gomile nerazvrstanih članaka.

IZVOR: Small Business Trends

Ana je umetnik u pokušaju, žestoki pobornik optimizma i čokolade.