Zašto je važan onlajn marketing?

Foto: Exa

Kako navodi Marketing online, 95% klijenata koji posluju u okviru malog biznisa, nema jasan biznis plan, 80% njih nema jasan marketing plan, preko 50% nema nikakav markating plan, a skoro svako je na oglašavanje gledao kao na trošak, a ne kao na investiciju. Evo nekoliko razloga zašto bi trebao da onlajn marketing postane deo vaše promocije.

Niži troškovi

Troškovi onlajn marketinga su niži od troškova tradicionalnog načina reklamiranja na televiziji, radiju, novinama, bilbordima. Razlog ovome je zato što za bilbord plaćate to što će ga videti i oni koji nisu vaša ciljna grupa. Tako da, ako prodajete, na primer, skijanje na Kopaoniku, to vide i oni koje skijanje uopšte ne zanima, takođe vide stariji ljudi, oni koji ne mogu sebi da priušte skijanje…

Vi plaćate sve to, a ako vam proizvod ne pokriva znatno široku ciljnu grupu, onda dosta toga ostaje neiskorišćeno. Slanje mejla je drastično jeftinije od kampanje slanja promo materijala poštom. Komunikacija sa potrošačima je jeftinija preko interneta, nego putem call-centra ili slanjem pošte. 

Internet prodaja je značajno jeftinija od prodaje u radnjama, zbog osetnog smanjenja troškova (renta, fiksni troškovi, zaposleni, transport).

Naravno nemoguće je, niti je dobro isključiti tradicionalne načine reklamiranja i prodaje, ali povećanjem udela onlajn promocije (onoliko koliko to vaš proizvod ili usluga dozvoljavaju), moguće je primetno smanjiti troškove i povećati profitabilnost poslovanja.

Praćenje rezultata onlajn marketing-a

Možda i najveća prednost onlajn oglašavanja u odnosu na tradicionalno. Onlajn oglašavanje pruža gotovo trenutno praćenje rezultata kampanje i njenog uticaja na prodaju ili pozicioniranju brenda. Moguće je vrlo precizno pratiti ROI (Return On Investment, povrat u odnosu na uloženo). Izrada vrlo pouzdanih i realnih izveštaja na mesečnom ili čak nedeljnom nivou.

Onlajn kampanje pružaju mogućnost praćenja i oflajn prodaje u velikoj meri, tako da onlajn marketing može biti za vas, čak i ako nemate onlajn prodaju, već celu prodaju vršite u nekom fizičkom objektu.

Targetiranje

Onlajn reklama ima mogućnost preciznog targetiranja idealne ciljne grupe. Dok reklamu na televiziji odgleda cela porodica, reklama na internetu može targetirati samo one, koji su donosioci odluke o kupovini.

Gotovo su neograničene mogućnosti targetiranja. Možete targetirati klijente po aktivnostima, na primer one koji se aktivno bave sportom i slično, moguće je targetirati po godinama, mestu stanovanja, interesima, pređašnjim aktivnostima itd. Takođe, postoje načini da se targetiraju klijenti koji su platežno sposobniji, što može biti korisno, ako prodajete skup proizvod ili uslugu.

Globalni marketing

Nije važno gde se fizički nalazite, možete voditi promociju iz jednog mesta. Ovim se povećava nivo kontrole troškova i učinka. Ako imate svoje radnje u regionu, ne morate stalno biti prisutni na terenu da pratite i kontrolišete učinke kampanje, sve to možete obaviti sa bilo koje tačke na planeti, dokle god imate pristup internetu.

Povezivanje (Engagement)

Onlajn kampanje pružaju mnogo veće mogućnosti povezivanja sa potencijalnim ili postojećim kupcima. Dok je oflajn skoro uvek jednosmeran (vi ka potrošaču), onlajn pruža dvosmernu komunikaciju, gde vi trenutno možete dobiti povratnu informaciju od kupaca ili im odgovoriti na pitanja, koja ste prevideli ili niste smatrali bitnim. Društvenim mrežama možete postići besplatno dugoročno izlaganje vašeg brenda postojećim i potencionalnim kupcima.

Više nije pitanje da ili ne za onlajn marketing, već je pitanje kako i koliko. I kako vreme prolazi biće sve neophodnije da deo vaših marketinških aktivnosti bude onlajn, jer u suprotnom ćete teško opstati na tržištu.

Izvor: Marketing online